اجتماعی استان بین الملل تصاویر حقوق بشر حوادث سیاسی

دمشق تجاوز آمریکا به منطقه مرزی سوریه و عراق را محکوم کرد

دمشق تجاوز آمریکا به منطقه مرزی سوریه و عراق را محکوم کرد

دمشق تجاوز آمریکا به منطقه مرزی سوریه و عراق را محکوم کرد

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه با محکوم کردن تجاوز آمریکا به مرزهای این کشور با عراق، این اقدام را نقض تمامیت ارضی دو کشور برشمرد.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از سانا، سوریه تجاوز آمریکا به منطقه مرزی این کشور با عراق را محکوم کرد و آن را تجاوز آشکار به تمامیت ارضی سوریه و عراق دانست.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه گفت: دمشق تجاوز آشکار آمریکا به منطقه مرزی سوریه و عراق را محکوم می‌کند.

وی افزود: این حمله که از بالاترین سطح رهبری آمریکا صادر شده بار دیگر ماجراجویانه بودن سیاست‌های آمریکا را ثابت می‌کند.

این منبع ادامه داد: سوریه بار دیگر از دولت آمریکا می‌خواهد تا به تمامیت ارضی سوریه و عراق احترام گذاشته و فوراً نقض حاکمیت دو کشور را متوقف سازد.

گفتنی است، جنگنده‌های ایالات متحده آمریکا بامداد امروز مواضع حشد شعبی در منطقه البوکمال واقع در مرزهای مشترک سوریه و عراق را هدف قرار دادند.

طبق اعلام منابع عراقی، در جریان تجاوز نظامی ایالات متحده آمریکا به مرزهای مشترک سوریه و عراق، ۴ نیروی حشد شعبی به شهادت رسیدند. آمریکایی‌ها مدعی هستند که با هدف مبارزه با تروریسم این تجاوز نظامی را انجام داده‌اند!

تجاوز نظامی جدید ایالات متحده آمریکا به حشد شعبی در حالی اتفاق افتاد که احزاب و جریان‌های سیاسی همچنان خواستار خروج آمریکایی‌ها از خاک عراق هستند. در همین ارتباط، پیشتر «ایوب الربیعی» نماینده پارلمان عراق سخنانی را در خصوص تداوم حضور نیروهای نظامی آمریکا در این کشور مطرح کرد.

وی در این خصوص گفت: نیروهای ایالات متحده آمریکا قصد خروج از خاک عراق را ندارند. این درحالی است که مصوبه نمایندگان پارلمان بر لزوم خروج نیروهای بیگانه تأکید دارد.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه سخنان خود یادآور شد: علیرغم اینکه اقشار مختلف عراق و جریان‌های سیاسی خواستار خروج آمریکایی‌ها از خاک خود هستند اما شواهد نشان می‌دهد که واشنگتن تمایلی به انجام این کار ندارد.

پیش از این، «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح عراق گفته بود: واقعیت آن است که مواضع آن در قبال آمریکایی‌ها کاملاً روشن است. ما معتقد هستیم که نظامیان آمریکا باید از خاک عراق خارج شوند.

رهبر ائتلاف فتح همچنین عنوان کرد: ما تحت هیچ شرایطی اشغالگری در خاک خود را نمی‌پذیریم. ما نمی‌خواهیم هیچ‌گونه رابطه نظامی با ایالات متحده آمریکا داشته باشیم. این موضع غیرقابل تغییر است.

العامری در ادامه سخنان خود یادآور شد: اگر نظامیان آمریکایی به صورت مسالمت آمیز از خاک عراق خارج نشوند، ما با مقاومت خود آنها را وادار به خروج از خاک عراق می‌کنیم.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x