اجتماعی استان اقتصادی تصاویر دسته‌بندی نشده

تدوین قوانین برای تقویت نظام تولید و بهبود جایگاه کارفرمایی

تدوین قوانین برای تقویت نظام تولید و بهبود جایگاه کارفرمایی

تدوین قوانین برای تقویت نظام تولید و بهبود جایگاه کارفرمایی

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی سیاستها و قوانینی را تدوین می‌کند که باعث تقویت مسیر صنعت، بهبود جایگاه نظام کارفرمایی، نظام تولید و اشتغال می شود.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر ، علی جهانی در جلسه‌ای با اعضای کنفدراسیون صنعت ایران افزود: سازمان تأمین اجتماعی تعامل گسترده‌ای با حوزه صنعت و کسب و کار دارد و در توسعه نظام صنعتی و تقویت همه جانبه حمایتی، بیمه‌ای و درمانی از کارگران حوزه صنعت پشتیبانی و این سازمان ابراز حمایت از تولید، بهره وری و امنیت اقتصادی، اجتماعی است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه کنفدراسیون صنعت ایران یک تشکل بالادستی است و تشکیل شده از انجمن‌های مختلف گفت: حدود ۱۱ هزار شرکت زیر مجموعه این انجمن هستند تا راحت‌تر بتوانند اهداف مشترکشان را پیگیری کنند.

وی به اهمیت و ضرورت حفظ و تداوم و توسعه پایدار شاخص‌های نظام تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: مجموعه بزرگ کنفدراسیون صنعت ایران را می‌توان به عنوان سیستمی دانش محور، توسعه محور و عملکرد محور در نظر گرفت که پل ارتباطی صنعت با سایر نهادها می‌باشد و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های علمی و حرفه‌ای را انجام می‌دهد.

ایشان با اشاره به اینکه تشکل‌های کارفرمایی در توسعه اقتصادی کشور همواره جایگاه خاصی دارند و می‌توانند فضای مساعدی برای تعامل مناسب با سازمان‌های بیمه‌گر داشته باشند یاد آور شد با توجه به نقش و جایگاه ویژه کارفرمایان و تشکل‌های کارفرمایی در تحقق منابع درآمدی سازمان در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها و ضرورت توسعه تعاملات با جامعه کارفرمایی و در راستای افزایش سطح رضایتمندی آنان سازمان تأمین اجتماعی بسته‌های حمایتی قابل توجهی را پیش بینی و اجرا کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کنفدراسیون جایگاه علمی و حرفه‌ای قوی را در جامعه آماری دارد خاطر نشان کرد: مقررات زدایی با پیوست تعاملی، فرهنگی و ارتباطی برای طرح‌های مهم باعث تسهیل در جهت تقویت قانونگرایی، و استفاده بهینه از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی برای تحقق اهداف فرهنگی، اقتصادی و افزایش بهره‌وری می‌شود.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه شرکای اجتماعی به میزان سهمی که در تأمین بودجه و منابع سازمان تأمین اجتماعی دارند در تصمیم گیریها و تصمیم سازی های کلان و تدوین قوانین و مقررات این سازمان باید مشارکت داشته باشند، گفت: در راستای کم شدن مشکلات کارفرمایان، سازمان تأمین اجتماعی، شورای تنقیح و روان سازی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را تشکیل داد و این بخشنامه‌ها با حضور این افراد بازنگری می‌شود.

وی با بیان اینکه باید با یک بررسی علمی اقدام به شناسایی نقاط ضعف و چالش‌های موجود در فرایندهای انجام امور کارفرمایان کرد، اذعان داشت: سازمان تأمین اجتماعی سیاستها و قوانینی را تدوین و عملیاتی می‌کند که باعث تقویت مسیر صنعت، بهبود جایگاه نظام کارفرمایی، نظام تولید و اشتغال می‌شود.

علی جهانی به ماده ۳۸ قانون تأمین اجتماعی اشاره و اضافه کرد: در این ماده قانونی جمع بندی جدیدی از رابطه کارفرمایان و پیمانکاران صورت گرفت که باعث تسریع در اجرا و همچنین مقررات زدایی خوبی در این زمینه انجام شد که طی یک بخشنامه و دستورالعمل به واحدهای اجرایی ابلاغ شد.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک نهادی عمومی و غیردولتی و مشاع بین النسلی است و باید همسو با منافع و مصالح شرکای اجتماعی (بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران) این سازمان باشد. بیان داشت این سازمان به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین بیمه‌گر اجتماعی، بیش از نیمی از جمعیت کشور را عهده دار است که خدمت بیمه‌ای و درمانی گسترده‌ای را به بیمه شدگان و مستمری بگیران و بازنشستگان ارائه می‌دهد.

وی به تعادل بین ورودی‌ها و خروجی‌های جمعیت بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اشاره کرد و اظهار داشت: نسبت پشتیبانی در سازمان تأمین‌اجتماعی، به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی که با در نظر گرفتن بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تبعی، قریب ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، اکنون حدود چهار و سه دهم درصد است و نسبت پشتیبانی بیمه شده به مستمری بگیر نیز روند کاهشی را دارد.

در ادامه نشست مهدی ساجدی معاون امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی تشکل‌ها را به عنوان یک رکن اثرگذار در حوزه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی سازمانها دانست و افزود: این سازمان در رویکرد هم افزایی، همگرایی و تفکر جمعی در ارائه اطلاعات به مشتریان، شفاف سازی و ایجاد اعتماد گام‌های مثبتی برداشته است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی از زحمات و تلاش‌های صادقانه مدیرعامل سازمان بابت نگاه ویژه ایشان به شرکای اجتماعی تشکر و قدردانی و خاطر نشان کرد سه جانبه گرایی نقش و جایگاه ویژه ای در ارتباط میان کارگر، کارفرما و دولت دارد.

وی با بیان اینکه شفافیت و پاسخگویی به شرکای اجتماعی به عنوان یکی از راهبردهای مدیریتی این سازمان نقش اساسی دارد یاد آور شد: خدمات سازمان تأمین اجتماعی به اقشار گوناگون جامعه که ارائه این خدمات با توجه به حجم گسترده مخاطبان و تنوع خدمات بیمه‌ای و درمانی در جهت تسهیل و دسترسی این عزیزان بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار ۲۰ بخشنامه این سازمان تنقیح شده است خاطر نشان کرد در راستای تسهیل مقررات سازمانی، ایجاد وحدت رویه و بهبود مستمر کلیه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان تأمین اجتماعی در خصوص موضوعات مختلف روان سازی، تلخیص و تنقیح شده یعنی اکنون این سازمان برای هر موضوع یک بخشنامه مستقل دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه رویکرد تأمین اجتماعی تعامل سازنده و قرار گرفتن در کنار کارفرمایان که در جهت تعامل دوسویه گام‌های سازنده و اثر بخشی را برداشته است گفت: این سازمان در راستای برقراری ارتباط مناسب با اقشار گوناگون جامعه و پاسخگویی مستقیم به سوالات تمامی ذی نفعان اقدامات مثمر ثمری انجام داده است.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x