اجتماعی استان اصفهان تصاویر تهران چندر رسانه سیاسی مرکزی

بازدید اعضای کمیسیون شوراهای مجلس از تأسیسات هسته‌ای اراک

بازدید اعضای کمیسیون شوراهای مجلس از تأسیسات هسته‌ای اراک

بازدید اعضای کمیسیون شوراهای مجلس از تأسیسات هسته‌ای اراک

اعضای کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی شامگاه امشب از تأسیسات هسته‌ای اراک بازدید کردند.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از خانه ملت، اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه ٧ تیرماه از تاسیسات هسته‌ای آب سنگین اراک بازدید کردند.

روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون در توضیح این بازدید گفت: رئیس و اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در راستای نظارت‌های میدانی و ارزیابی نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، امروز دوشنبه هفتم تیرماه از تاسیسات هسته‌ای اراک و پروژه در حال ساخت رآکتور تحقیقاتی IR۲۰ و میزان پیشرفت آن و همچنین آخرین وضعیت رآکتور IR۴۰ در مرکز هسته‌ای خنداب اراک بازدید نمودند.

وی در ادامه افزود: بنابر تکلیف ماده ۵ قانون اقدام راهبردی، سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است همزمان هر دو رآکتور IR۲۰ و IR۴۰ را در دستور کار خود قرار دهد. این پروژه به منظور جایگزینی رآکتور تحقیقاتی تهران و تولید رادیوایزوتوپ‌های مورد نیاز در حوزه‌های پزشکی و صنعتی است.

نجابت یادآور شد: اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها همچنین میزان و آخرین وضعیت اقدامات حفاظتی و امنیتی سایت اراک را مورد توجه و بررسی قراردادند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این برنامه، تاسیسات تولید آب سنگین و فرآورده‌های ارزشمند آن از جمله اکسیژن ۱۸ و انواع دوتره‌های پزشکی، صنعتی و تحقیقاتی برای مصارف حوزه سلامت و دانشگاه‌ها و آزمایشگاه ها مورد بازدید و نظارت قرار گرفتند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در جریان این بازدید، اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از کارشناسان، مهندسان و کارکنان سایت اراک قدردانی کرده و پیام قدردانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زحمات و تلاش‌های افتخار آمیز صنعت هسته‌ای را به آنها ابلاغ کرده و خاطر نشان کردند که با وظایف تقنینی و نظارتی خود همواره حمایت‌های خود را از این صنعت پیگیری کرده و خواهند کرد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x