اجتماعی استان اقتصادی تصاویر سیاسی

دولت رئیسی شرایط سختی دارد، روحانی نقدینگی را ۴ برابر کرده است

دولت رئیسی شرایط سختی دارد، روحانی نقدینگی را ۴ برابر کرده است

دولت رئیسی شرایط سختی دارد/ روحانی نقدینگی را ۴ برابر کرده است

دبیر کل جمعیت وفاداران با تاکید بر اینکه شرایط کشور سخت است، گفت: نمی‌توان گفت مشکلات وجود دارد و راه حلی برای آنها نیست؛ این مسیر منابع دارد که با آن می‌توان مشکلات را حل کرد.

پایگاه خبری احوال نیوز به گزارش مهر حبیب‌الله بوربور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی  در رابطه با مشکلات پیش روی دولت سیزدهم، گفت: بودجه مملکت به اصرار حسن روحانی طوری بسته شد که دولت بتواند بگوید سال مالی و سال اجرایی را به درستی تحویل داده است و همه پیش‌بینی‌هایی که براساس درآمد و هزینه داشته، درست بوده است.

وی افزود: کسانی که در جریان جزئیات اوضاع اقتصادی کشور هستند، می‌دانند که اعتبار و درآمدی که برای کشور پیش‌بینی می‌شود خوش‌بینانه حدود ۹ ماه ابتدایی سال را کفاف می‌دهد، و دولت سیزدهم بعد از این ۹ ماه در شرایطی قرار می‌گیرد که با مشکلات عدیده اعتباری مواجه خواهد شد.

بوربور اظهار کرد: البته سیدابراهیم رئیسی و دولتی که روی کار بیاید کشور را با چنین شرایطی تحویل گرفته و قبول مسئولیت کرده‌اند، امیدوارم که با اجرای روش‌های انقلابی، شرایطی به وجود بیاید که بتوانیم از این گردنه و پیچ انقلاب که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کردند، به سلامت عبور کنیم.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: شرایط بسیار سخت است؛ اما در کشور منابع بسیار زیادی داریم که برای حل مشکلات می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

وی گفت: در بخش خصوصی کسانی که منابع مالی در اختیار دارند، حاضر هستند با شرایطی که دولت تعیین کند، همکاری و مشارکت داشته باشند. با این سیاست‌ها باید کاری کنیم تا مردم به جای آنکه پول‌های سرگردان خود را در خرید ارز و دلار هزینه کنند در معاملات با دولت و در جهت منافع ملی بیاورند.

بوربور ادامه داد: همچنین منابع مربوط به وزارتخانه‌ها و نهادهایی که با هم ادغام شده‌اند قابل استفاده است، از جمله ساختمان کاربری آنها که خالی است؛ می‌توان کاربری این ساختمان‌ها را مسکونی کرد تا هم به گوشه‌ای از مشکل مسکن جوانان کمک شود و هم قیمت ساخت و ساز کاهش یابد.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: با این اقدامات امکان و احتمال اینکه راه حل عبور از مشکلات اعتباری را پیدا کنیم بیشتر می‌شود. نمی‌توان گفت مشکلات وجود دارد و راه حلی برای آنها نیست؛ این مسیر منابعی دارد و با همین منابع می‌توان راه حل مشکلات را پیش‌بینی و آنها را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه نباید مثل رئیس‌جمهور دوازدهم که نقدینگی را بیش از سه برابر کرد و بعد به فکر حل آن افتاد عمل شود، عنوان کرد: بهتر است پیش از وقوع مشکلات با مسائل کارشناسانه برخورد شود. دولت سیزدهم باید با حرکت‌های انقلابی، حساب شده و کارشناسی از همین الان و پیش از آنکه دولت را تحویل بگیرد با برنامه لازم به سراغ مسائل و شناخت مشکلات برود تا بتواند به درستی به اصلاح امور بپردازد.

بوربور در خصوص برخورد با بانیان وضع موجود خاطرنشان کرد: متأسفانه در ۴۲ سال گذشته هیچگاه رسیدگی به عملکرد و تصمیمات غلط افراد و مسئولان نداشته‌ایم؛ با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد امروز به جای گذشته باید به آینده نگاه کنیم و کمک کنیم به دولت جدید تا بتواند شرایط را بهتر اداره کند. البته مردم نیز قضاوت خواهند کرد و وقتی در عرض ۸ سال نقدینگی مملکت با چاپ پول بی پشتوانه به بیش از چهار برابر برسد واضح است که این مدیریت درستی نبوده و نیست، لذا در این شرایط نباید به دنبال اثبات این موضوعات باشیم و زمان خود را تلف کنیم.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی پیگیری عملکرد مسئولان توسط دستگاه‌های ذیربط را ضروری دانست و ادامه داد: البته دستگاه قضا در آینده باید این موضوع را پیگیری کرده و آن را به جد دنبال کند، این مورد نه جزو اختیارات دولت است و نه دولت با شرایط موجود زمان رسیدگی به آن را دارد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x