اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر دین و اندیشه سیاسی

مردم ایران آمریکا را وادار به مذاکره کردند

مردم ایران آمریکا را وادار به مذاکره کردند

رئیس‌جمهور گفت: گازرسانی به روستاها در این هشت سال نسبت به هشت سال قبل، ۲۵ برابر شده است و این مسئله‌ای بسیار مهم است.

پایگاه خبری احوال نیوز به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم بهره برداری از چند طرح بزرگ وزارت نفت گفت: گازرسانی به روستاها در این هشت سال نسبت به هشت سال قبل، ۲۵ برابر شده است و این مسئله‌ای بسیار مهم است.

رئیس جمهور اظهار داشت: همچنین در بخش صنعت هم در این هشت سال نسبت به هشت سال قبل، اقدامات قابل توجهی انجام شده است که نشان می‌دهد همه مسئولان برای آبادانی کشور تلاش کردند.

وی متذکر شد: این در حالی است که ما در سال‌های اخیر درگیر بحران تحریم شدید، جنگ اقتصادی، شیوع بیماری کرونا و مشکلات دیگر در کشور بودیم اما روند توسعه و پیشرفت کشور بسیار قابل توجه بوده است.

روحانی ادامه داد: خوشحالیم که هفتاد و پنجمین پنج شنبه افتتاح‌ها فرا رسید و امروز روز افتخار آمیزی برای همه ما بود به این دلیل که بیش از دو هزار و ۸۰۰ روستای کشورمان که متصل به شبکه گازرسانی شده بودند، افتتاح رسمی این کار انجام شد. همچنین ۲۱ شهر در سراسر کشور گازرسانی شده اند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز ما به گازرسانی در معیار ۹۵ درصد در سراسر کشور رسیده ایم و شاید این آمار در سطح جهان یک آمار بی نظیر باشد که در کشوری ۹۵ درصد مردم از شبکه گازرسانی سراسری استفاده و بهره برداری می‌کنند. این رقم یک افتخار برای دولت یازدهم و دوازدهم است و پاسخی قاطع به کسانی است که در گوشه و کنار نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم با بی انصافی صحبت می‌کنند.

وی افزود: فقط در یک موضوع یعنی گازرسانی به روستاها، این دولت نسبت به تمام دولت‌های گذشته از زمان رژیم گذشته تا سال ۹۲ اقدامات قابل توجهی انجام داده است و هر کاری که در تمام این مدت انجام شده بود، دولت تدبیر و امید توانست ۲.۵ برابر آن اقدامات را در این هشت سال انجام دهد.

روحانی بیان کرد: ۱۴ هزار روستا گازرسانی شدند. این در حالی است که پیش از انقلاب شاید یک روستا فقط گازرسانی شده بود و در تهران هم خبری از گازرسانی در آن مقطع نبود و مردم کپسول گاز در دست داشتند و سر خیابان‌ها می‌ایستادند تا کپسول گاز دریافت کنند. حتی در این سالهای اخیر و ۲۰ سال پیش، بسیاری از محله‌های شمال تهران هم گاز نداشتند و مردم از انبار گازوئیل برای گرما استفاده می‌کردند.

رئیس جمهور تأکید کرد: یک تحول بسیار عظیم در گازرسانی در کشورمان انجام شده است. گازرسانی در روستاها در آغاز دولت تدبیر و امید حدود ۵۴ درصد بود اما الان به ۸۵ درصد رسیده است. همچنین گازرسانی در شهرها تقریباً به صد درصد رسیده است. بنابراین کار گازرسانی در کشور تقریباً به اتمام رسیده است و ما به همه عوامل چون مهندسان و کارگران در کشور که اقدامات قابل توجهی را در این زمینه انجام دادند، افتخار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: حقوق ملت ما بیش از هر زمان دیگری در بخش نفت و گاز تأمین شده است. در جاهایی که میدان مشترک وجود دارد، هم ما و هم همسایگان ما می‌توانند از آن استفاده کنندو حق مردم ما این است که ما هم به اندازه همسایگان از این میادین مشترک استفاده کنیم. برای مثال در پارس جنوبی بخش اعظمی از این گاز را قطر استفاده می‌کرد و ما نمی‌توانستیم استفاده کنیم اما امروز بیش از کشور قطر از گاز پارس جنوبی استفاده می‌کنیم. بهره برداری از این میدان مشترک نسبت به سال ۹۲، ۲.۵ برابر شده است که کار بزرگی است.

روحانی گفت: همچنین در مسئله غرب کارون باید بگویم که ما با عراق مشترک هستیم و آنان استفاده زیادی از غرب کارون داشتند و ما نسبت به سال ۹۲، الان ۵ برابر از این ظرفیت استفاده می‌کنیم. بنابراین در این هشت سال نسبت به حقوق ملت توجه خاص و ویژه‌ ای داشته‌ ایم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این مدت نسبت به محیط زیست کار ویژه ای انجام شده، اظهار داشت: در آغاز این دولت بنزین و گازوئیلی که استفاده می‌کردیم آلودگی‌های بسیار زیادی ایجاد می‌کرد و ناچار بودیم به دلیل تحریم از بنزین پتروشیمی استفاده کنیم که بسیار خطرناک بود و سلامت مردم را به خطر می‌انداخت. در حال حاضر ۷۶ درصد بنزین ما یورو و۴ است و از این بنزین استفاده می‌شود و با استانداردهای جهانی منطبق است.

وی افزود: ما در همه این زمینه‌ها پیشرفت کرده ایم که برای سلامت مردم و محیط زیست بسیار حیاتی است. همچنین فلرهایی که امروز جمع آوری شده و دیگر نمی سوزد تأثیر بسیار خوبی بر محیط زیست دارد. گازرسانی روستاها هم اثر مطلوبی روی محیط زیست دارد چرا که مردم در گذشته ناچار بودند از هیزم و چوب برای گرما و پخت و پز استفاده کنند و محیط زیست را تخریب می‌کردند. البته چاره‌ای نداشتند اما امروز گاز به دست مردم رسیده و محیط زیست ما حفظ می‌شود. زمانی که بوته‌ها تخریب نمی‌شود تأثیر بسزایی در حفظ محیط زیست دارد و سلامت هوا و محیط زیست را در پی دارد.

روحانی بیان کرد: ما بنزین و گازوئیل را وارد می‌کردیم و حتی ناچار بودیم گاز را به ویژه در فصل زمستان وارد کنیم اما امروز در بنزین، گاز و گازوئیل نه تنها خودکفا هستیم بلکه صادر کننده نیز هستیم و این افتخار بسیار بزرگی برای ماست. بنده دچار حیرت از کسانی هستم که گاهی از اوقات در گوشه‌ای می‌نشینند و می‌گویند که این دولت چه کار کرده است؟ باید بگویم که دولت در همه بخش‌ها با افتخار صحبت می‌کند و فقط اگر اقدامات دولت در بخش نفت و گاز را مورد بررسی قرار دهیم می‌بینیم تا چه حد افتخارآمیز بوده است.

وی ادامه داد: اقدامات دولت در زمینه حفظ محیط زیست و صادرات بسیار قابل توجه بوده است و امروز بخشی از واردات ما متکی به صادرات فرآورده‌های نفتی و گاز است. همچنین ما به اقشار کم مصرف که خود به خود کم درآمد هم هستند، توجه ویژه کردیم.

روحانی اظهار داشت: در این دولت بود که آب، برق و گاز برای کم مصرفان به ویژه روستاییان رایگان شد. گویا برخی از افراد خیلی برایشان سخت است که این موضوع را مطرح کنند و فکر می کنندکه اگر این موضوع را بگویند، افتخاری برای دولت تدبیر و امید می‌شود. خیر؛ این افتخار برای نظام است و ما کاره‌ای نیستیم و خادم هستیم و همه این کارهای بزرگ را مردم انجام دادند.

رئیس جمهور تصریح کرد: این رایگان شدن آب و برق قول امام راحل به مردم بود و این قول را دولت دوازدهم انجام داد. امام (ره) به مردم گفته بود که آب و برق را برای شما رایگان می‌کنیم که البته گاز را امام نفرموده بود و اتوبوس گفته بود که ما گاز را به جای آن رایگان کردیم. آب، برق و گاز را که امام (ره) در بهشت زهرا به مردم گفته بود رایگان می‌شود، در دولت دوازدهم اجرایی شد و این جزو افتخارات ما و نظام است و دهان کسانی که با توهین نسبت به امام صحبت می‌کردند، برای همیشه بسته شد و برای همیشه حرف‌های ناروایی که می‌زدند، پایان یافت.

__

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این دولت کار بزرگی نسبت به روستاها انجام شد، گفت: تقریباً ارتباطات به معنای شبکه مجازی و فضای مجازی را به همه روستاها رسانده‌ایم و ۹۸ درصد روستاهای ما از فضای مجازی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: شغل بسیاری از روستاییان بر مبنای فضای مجازی است. شبکه‌های بهداشت، راه، مدارس و آموزش هم توسعه عظیمی در این دولت پیدا کرد. در این دولت مدرسه کپری برای همیشه از بین رفت و تمام شد. مدارس، آباد و کلاس‌های نو بنیانگذاری شد. در دوران کروhttps://ahvalnews.ir/نا دانش‌آموزان مدارس مجازی را تجربه کردند و هر چقدر ما به روستاها خدمت کنیم، کم است.

روحانی تصریح کرد: روستاییان بسیار کوشا و زحمتکش هستند و امنیت غذایی ما را آنان تأمین می‌کنند. کشاورزان و عزیزان ما در دامپروری هستند که موادغذایی کشور را تأمین می‌کنند و هر اقدامی که نسبت به آنان انجام دهیم، کم است.

رئیس‌جمهور افزود: فاصله شهر و روستا مدام در حال کم شدن است به این معنا که همه امتیازاتی که در شهرها وجود دارد، به روستاها هم می‌رود و زمانی که این فاصله کاهش پیدا می‌کند، مهاجرت‌ها هم کم می‌شود. ما امروز شرایط بسیار مناسبی را در روستاها شاهد هستیم که مسئله گازرسانی، تأمین آب آشامیدنی و برق روستاها از مصادیق آن است.

وی گفت: روزانه بین ۹ تا ۱۰ روستا را گازکشی می‌کنیم. همچنین در روز حدود ۲۰ روستا را به ارتباطات و فضای مجازی متصل می‌کنیم. علاوه بر این، در هر هفته به ۳۵ روستا آب آشامیدنی سالم می‌دهیم.

روحانی تأکید کرد: کل روستاییانی که در آغاز دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ از آب بهداشتی سالم و پایدار استفاده می‌کردند، کمتر از یک میلیون بودند اما امروز ۱۰ میلیون نفر از روستاییان ما از آب آشامیدنی سالم استفاده می‌کنند و این آمار در دولت ما نسبت به قبل ۱۰ برابر شده است.

رئیس‌جمهور متذکر شد: امروز دیدید که مسئولی در خراسان جنوبی گزارش داد مبنی بر اینکه گازرسانی در روستاها در این هشت سال نسبت به هشت سال قبل ۲۵ برابر شده، بنابراین ما به تلاش‌های دولت و مردم افتخار می‌کنیم و پاسخ دندان‌شکنی به آمریکا و تحریم‌کنندگان است.

وی ادامه داد: الحمدالله کاری که ملت ما انجام داده، آمریکا را وادار کرده که پای میز مذاکره بیاید. برخی از مسائل، تشریفات و بروکراسی را که بعضاً انتقاداتی درباره آن مطرح می‌شود، فقط شامل بروکراسی اداری نیست و برخی از بروکراسی‌ها مربوط به بروکراسی پارلمانی است. ما باید معطل شویم، لایحه دهیم، در فلان کمیسیون بررسی شود و این یک بروکراسی پارلمانی است.

روحانی بیان کرد: بنده خودم مجلسی هستم، ۲۰ سال در مجلس بودم و زبانم برای انتقاد به صورت واضح نمی‌چرخد. ما باید بروکراسی را کنار بگذاریم و این بروکراسی فقط مربوط به دولت نیست، در قوه قضائیه و پارلمان هم باید بروکراسی را کنار بگذاریم و اگر بروکراسی نبود، تحریم تمام شده بود.

رئیس‌جمهور گفت: دولت کار خود را در زمینه رفع تحریم انجام داده، فعلاً در بروکراسی افتاده است و خداوند ان‌شاءالله ما را از شر بروکراسی در همه قسمت‌ها و همچنین در این قسمت نجات دهد.

در هفتاد و پنجمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی و با دستور رئیس جمهور، بهره برداری از طرح گازرسانی به ۲۱ شهر، دو هزار و ۸۰۹ روستا و چهار هزار و ۶۶۴ واحد صنعتی در سراسر کشور، راه اندازی چهار واحد تأسیسات تقویت فشار گاز در استان‌های خوزستان و فارس و واحد شیرین سازی برش سبک مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا بندر امام خمینی انجام خواهد شد.

این طرح‌های وزارت نفت با سرمایه گذاری سیزده هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تکمیل شده است.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x