اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر جنوب سیاسی شرق شمال غرب مرکزی

برای تصمیم‌گیری به پایتخت‌ها بازمی‌گردیم، به توافق نزدیک‌ هستیم

برای تصمیم‌گیری به پایتخت‌ها بازمی‌گردیم، به توافق نزدیک‌ هستیم

برای تصمیم‌گیری به پایتخت‌ها بازمی‌گردیم/ به توافق نزدیک‌ هستیم

معاون وزیر امور خارجه با بیان‌ اینکه الان به توافق نزدیک‌تر هستیم، گفت: برای تصمیم گیری و مشورت به پایتخت‌ها باز می‌گردیم.

پایگاه خبری احوال نیوز به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز و پیش از ترک وین در گفتگویی، اظهار داشت: امروز آخرین روز از این دور (دور ششم) مذاکرات است. ما روزهای بسیار فشرده و کار بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: الان در موقعیتی هستیم که فکر می‌کنیم تمامی اسناد توافق تقریباً آماده است. مسائل اصلی مورد اختلاف که باقی مانده ، بعضی از مسائل حل شده است و بعضی از مسائل هنوز باقی مانده است. البته یک شکل کاملاً دقیقی به خود گرفته است که کاملاً مشخص می‌کند ابعاد این اختلافات چگونه است.

رئیس هیئت مذاکره کننده کشورمان در نشست کمیسیون مشترک برجام تصریح کرد: فکر می‌کنم که زمان برای تصمیم‌گیری طرف‌های مقابل ما فرارسیده است. چون صحنه مذاکرات و یک توافق احتمالی مشخص است و باید تصمیمات خودشان را بگیرند.

عراقچی با بیان اینکه الان مشخص است که در چه حوزه‌هایی چه کارهایی امکان دارد و چه کارهایی امکان ندارد، اظهار داشت: بنابراین زمانی است که همه طرف‌ها مخصوصاً طرف مقابل ما باید تصمیم نهایی خود را بگیرند.

وی افزود: به همین جهت برای چند روز، که نمی‌توانم الان دقیق بگویم چه تعداد روز خواهد بود، مذاکرات را متوقف می‌کنیم و به پایتخت‌ها برمی‌گردیم، نه فقط برای مشورت‌های بیشتر بلکه برای تصمیم گیری!

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: همکاران من روزهای سختی را داشتند و تا پاسی از شب بر روی اسناد کار کردند. دیشب تا ساعت ۲ صبح روی آخرین برگه اسناد و همچنین آخرین پاسخ‌های که باید داده می‌شد، کار کردند. به‌هرحال می‌دانید که مذاکرات غیرمستقیم کار آسانی نیست و برای جلوگیری از سوء تفاهم‌ها، لازم است که خیلی دقیق‌تر و جزئی‌تر کار کرد و مطالب را آماده کرد.

عراقچی افزود: امروز جلسه کمیسیون مشترک تشکیل خواهد شد و ما یک جمع‌بندی از کاری که تا الان صورت گرفته است را خواهیم داشت و ان شاءالله امشب هم به تهران بر می‌گردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت در دور ششم مذاکرات نسبت به دوره‌های قبلی پیشرفت‌های بیشتری صورت گرفته و اختلافات کلیدی کمتر شده است؟، تصریح کرد: ما هر دوری که مذاکره داشتیم پیشرفت‌هایی را کردیم. برخی از ادوار این پیشرفت‌ها بیشتر و برخی ادوار کمتر بوده است، فکر می‌کنم این دور، پیشرفت‌های خوبی را داشتیم و همانطور که پیش از این عرض کردم الان از همیشه به یک توافق نزدیکتر هستیم ولی آن فاصله‌ای که بین ما و توافق مانده است پُر کردنش کار آسانی نیست.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: پُر کردن آن نیازمند تصمیم گیری هایی است که عمدتاً طرف‌های مقابل ما باید بگیرند و امیدوارم که در دوره بعدی بتوانیم این فاصله کوتاه باقیمانده را اگر چه راه سخت و پر سنگلاخی است اما طی کنیم و بتوانیم به یک جمع بندی نهایی برسیم.

عراقچی گفت: این امید من برای آینده است اما قطعاً نمی‌توان پیش بینی کرد که آیا واقعاً در دور آینده می‌توانیم این کار را انجام بدهیم یا نه؟ با این حال، من به شدت امیدوارم.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x