اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر سیاسی شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

استفاده از ظرفیت صنعتی اصفهان در تجارت و صادرات

استفاده از ظرفیت صنعتی اصفهان در تجارت و صادرات

اصفهان- داوطلب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: باید از ظرفیت‌های استان در راستای رونق تولید و تجارت و صادرات بهره‌مند شد زیرا بیکاری در این استان پذیرفتنی نیست.

خبرگذاری علت به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر شنبه در شبکه تلویزیونی اصفهان با اشاره به مسئله آب اصفهان و اولویت پرداختن به آن، اظهار داشت: شورای عالی آب در این زمینه باید پاسخ‌گو باشد و صراحتاً نتیجه بررسی خود را با مردم در میان بگذارد.

وی افزود: اصفهان قلب تمدن ایرانی، اسلامی و برخوردار از ظرفیت‌های طبیعی، کشاورزی، صنعتی، تاریخی، خدماتی، گردشگری با نیروی انسانی کارآمد است که باید نسبت به حفظ آثار تاریخی آن حساس بود و برای آن برنامه‌ای مدون قرار داد.

داوطلب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: رونق صنعت گردشگری و صنایع‌دستی از دیگر اهداف دولت آینده برای اصفهان خواهد بود که اصفهان در هنر جایگاه والایی دارد و باید اقدامات مربوطه در این زمینه دنباله‌دار و زنجیره صنایع دستی استان تکمیل شود.

به کارگیری ظرفیت‌های پنهان اصفهان

وی با اشاره به سایر ظرفیت‌های استان و صنعت نساجی گفت: باید صنایع کوچک و بزرگ مورد حمایت قرار گیرند که در این صورت صنعت نساجی اصفهان قابلیت تبدیل به قطب نساجی کشور را دارد؛ البته ظرفیت‌های بلااستفاده دیگری نیز وجود دارد که باید در راستای رونق تولید از آنها بهره‌مند شد، زیرا بیکاری در این استان پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام رئیسی خاطر نشان کرد: شهید بهشتی در دیار نصف جهان معمار دستگاه قضائی بود و سایر شهدای به نام این استان مانند شهید خرازی، کاظمی و سردار حجازی باعث سربلندی این استان به شمار می‌آیند و این استان دُرهای گرانبهایی را تقدیم کشور کرده است.

تبعیض قابل تحمل نیست

وی اجرای عدالت را یکی از اهداف انقلاب دانست و افزود: در اجرای عدالت متأسفانه عقب ماندیم اما در این مدت دو ساله مردم عدالت را در دستگاه قضا احساس کردند و مردم بهترین قاضی برای عملکرد دستگاه قضا هستند.

داوطلب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مردم با کمبودها کنار می‌آیند اما تحمل مشاهده تبعیض در کشور نیستند و رفع همه مشکلات با کار جهادی قابل حل است که حتی جوانان اصفهانی در فعالیت جهادی پیش‌قدم هستند.

افزایش صادرات و جلوگیری از بی‌ثباتی اقتصاد

وی با اشارهقا صاد به ارترات و تجارت به ویژه در اصفهان، گفت: صادرات باید پویاتر شود و سهم خود را تجارت منطقه از ۲ درصد دوبرابر و بیشتر کرد؛ برای نمونه تولیدات مصالح ساختمانی در استان اصفهان قابلیت صادر شدن دارد.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: شرایط بد و مشکلات قابل تغییر و اصلاح است و با رفع تحریم‌ها و رونق تولید، اقتصاد را از بی‌ثباتی نجات و به سمت خودکفایی و سلب امید از خارج از کشور برویم که حتی با برگزاری جشن خودکفایی در تولید گندم همچنان گندم وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در صدور مجوزها نیز بازنگری شود، گفت: یقین دارم که با کمک خدا و جوانان نخبه کشور می‌توان شرایط را تغییر و رو به بهبودی برد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x