اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر جنوب شرق شمال غرب مرکزی

۵G و جنگ رقابتی جدید اپراتورها

۵G و جنگ رقابتی جدید اپراتورها

پایگاه خبری احوال نیوز به گزارش دنیای‌اقتصاد، برنده جنگ رقابتی برای عرضه ۵G، لزوما اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات بی‌سیم نیستند که شبکه‌های پرسرعت جدید آمریکا را می‌سازند؛ در عوض این غول‌های تکنولوژی هستند که این روزها به‌دنبال سهم شرکت‌های مخابراتی هستند تا بتوانند عرصه رقابتی و سودآور جدیدی را تجربه کنند.

AT&T، T-Mobile و Verizon Communications بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی هستند که این روزها برای ارائه خدمات ۵G با یکدیگر رقابت می‌کنند تا در نهایت نسل جدیدی از خدمات اینترنت بی‌سیم را عرضه کنند که می‌تواند امکان ارتباطات بیشتر با سرعت و کیفیت بالاتر را برای کاربران فراهم کند.

 به عقیده مهندسان و مدیران فعال در صنایع، جالب‌ترین ویژگی این شبکه ارتباطی جدید، تمام امکانات و قابلیت‌هایی است که می‌تواند ارائه کند، اما هنوز ابداع نشده‌اند. این همان وعده مبهمی است که تاکنون نگذاشته است کاربران آن‌طور که باید برای استقبال از این نوآوری ارتباطی هیجان‌زده بشوند. 

این درحالی است که انقلابی که شبکه ۳G در حدود دو دهه پیش در ارتباطات ایجاد کرد، راه استیو جابز را برای تولید آی‌فون هموار کرد که مهم‌ترین نوآوری تکنولوژی از زمان اینترنت به حساب می‌آید. بعدها امکانات شبکه ۴G LTE قابلیت ارائه سرویس‌هایی مانند FaceTime، TikTok و Uber را روی موبایل‌های هوشمند فراهم کرد. شبکه ۵G هم به‌زودی قرار است گروه تازه‌ای از گجت‌ها و اپلیکیشن‌های مصرفی و ضروری را با خودش به همراه بیاورد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x