اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

دکتر فائزه تقی پور: انتشار فراخوان مقاله کمیته فرهنگ هنر و رسانه / اولین کنگره اصفهان و توسعه ملی

دکتر فائزه تقی پور: انتشار فراخوان مقاله کمیته فرهنگ هنر و رسانه / اولین کنگره اصفهان و توسعه ملی

دکتر فائزه تقی پور خبر داد: انتشار فراخوان مقاله کمیته فرهنگ، هنر و رسانه “اولین کنگره اصفهان و توسعه ملی”
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، استان اصفهان با دارا بودن ظرفیت¬‌ها و پتانسیل¬‌های متعدد در زمینه¬‌های مختلف، مددرسان توسعه علمی، اقتصادی، اجتماعی، دینی، فرهنگی، هنری و فناوری کشور در ادوار مختلف بوده است.
در این راستا تبیین ابعاد مختلف این مهم و توجه به چالش¬‌های موجود در استان همزمان با شناسایی فرصت‌های پیش‌رو برای آینده استان، زمینه‌¬ساز شکل‌¬گیری برگزاری “کنگره استان اصفهان و توسعه ملی: چالش‌¬ها و فرصت‌های پیش¬‌رو” گردید.
دکتر فائزه تقی پور، دبیر کمیته فرهنگ، هنر و رسانه، اولین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی، با اعلام این خبر گفت: یکی از برنامه ‌های اصلی این کنگره، ارائه محتواهای مناسب و مرتبط و دریافت مقالات و نتایج پژوهش های ارزنده پژوهشگران با محوریت کمیته‌ های علمی این کنگره است.
وی افزود: این مقالات پس از ارسال از سوی پژوهشگران، اساتید حوزه و دانشگاه و دانشجویان گرامی و طی فرآیند داوری و پذیرش، منتشر شده و به اطلاع علاقه مندان این حوزه خواهد رسید.
مدیرگروه و دانشیار علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در ادامه با بیان اینکه کمیته فرهنگ، هنر و رسانه یکی از کمیته های ۱۴ گانه این رویداد علمی است، تصریح کرد: هدف این کمیته توسعه علمی در زمینه و ابعاد مرتبط با رسانه، ارتباطات، فضای مجازی، تکنولوژی و گردشگری واقعی و مجازی با رویکرد توسعه و آینده‌پژوهی در شهر اصفهان مبتنی برتحولات مرتبط با این موضوعات است.


وی با اشاره به زمان برگزاری این کنگره بیان کرد: این رویداد علمی به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و با بهره‌گیری از مجرب ترین اساتید مرتبط در کمیته های و حوزه های مختلف، برنامه ریزی شده و ان شاء الله از ۲۲ الی ۲۴ تیرماه سال جاری برگزار می ‌شود.
دکتر تقی پور همچنین محورهای دریافت مقالات این کمیته را برشمرد و گفت: اهم این محورها در خصوص رسانه، توانمندسازی کاربران شبکه‌های اجتماعی، ارتقا سرمایه اجتماعی، آسیب شناسی حاشیه نشینی در رسانه‌های محلی، رسانه‌ای کردن زاینده‌رود، تربیت رسانه، بومی‌سازی تکنولوژی و شناسایی راهبردهای تحول‌گرا در رسانه‌های اصفهان است.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) همچنین به دیگر محورهای کمیته فرهنگ، هنر و رسانه نیز اشاره و بیان کرد: مخاطب‌پژوهی شهروندان، مدل‌های درآمدزایی رسانه‌های محلی، تولید محتوا در رسانه های جمعی، روزنامه‌نگاری گردشگری، امکانات تکنولوژیکی رونق گردشگری، معرفی امکانات طبیعی و زیرساختی شهر اصفهان، نیاز سنجی شهروندان و تولید محتوای مطلوب رسانه‌ها، تعامل رسانه‌ای با راهنمایان گردشگری، رویکردهای گردشگری مجازی، روزنامه‌نگاری پزشکی و سلامت، سیاست‌گذاری در رسانه‌های محلی، شهر رسانه‌ای اصفهان، نقش رسانه در معرفی جاذبه‌های شهر اصفهان و… از دیگر محورهای مهم این کنگره است.
وی با اشاره به رابطه متقابل میان سیاست گذاری های رسانه ای و توسعه، توجه به نقش رسانه ها در توسعه را مساله ای حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: در استان اصفهان رسانه های محلی، شبکه های اجتماعی و ارتباطات شهری، سازمانی و انسانی مجموعه ای از عناصر ارتباطی را ایجاد کرده اند که می تواند محرک توسعه باشد.
وی ادامه داد: سهم رسانه ای اصفهان در توسعه کشور می تواند شامل آشنا کردن مردم با محتوا و اهداف توسعه، آگاهی مردم از روند توسعه، نقش شهروندان در توسعه، جلب مشارکت متخصصان از سراسری ایران، نظارت رسانه ای بر مسیر اجرایی توسعه و ابزاری جهت ایجاد همبستگی ملی، انسجام اجتماعی، مشارکت اجتماعی و مشارکت الکترونیکی باشد.

دبیر کمیته فرهنگ، هنر و رسانه اولین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی در پایان ضمن دعوت از تمامی علاقه مندان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه جهت شرکت در این رویداد علمی، از همکاری و همراهی تمامی دست اندرکاران و برگزارکنندگان این کنگره قدردانی و مهلت ارسال مقالات از طریق سایت کنگره به نشانی www.isfrnd.ir را حداکثر تا ۴ تیرماه و اعلام نتایج داوری را حداکثر تا ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰ عنوان نمود.
شایان ذکر است این کنگره به ریاست دکتر عباس رضایی، استاندار اصفهان و دبیرکلی دکتر سید مهدی ابطحی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری دانشگاه اصفهان، دانشگاه کاشان، دانشگاه هنر و استانداری اصفهان؛ به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x