اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

به همت خانه جوان رد پا برگزیدگان خود را شناخت

به همت خانه جوان: رد پا برگزیدگان خود را شناخت


پایگاه خبری احوال نیوز ، آموزش های موثر یکی از راههای مناسبی است برای افزایش دانش مهارت زندگی و شکوفایی نوجوانان. در این برهه حساس زندگی، نوجوان سرشار از ایده است، سرشار از انرژی روزگاری که گذار از کودکی را طی کرده و بر دیای تازه ای پا گذاشته است .
خانه جوان ، وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری سازمان پسماند، اداره آموزش و پرورش ناحیه ۱ و ناحیه ۵ و دبیرخانه شهر دوست دار کودک و نوجوان رویدادی تحت عنوان “رد پا” ویژه نوجوانان را با هدف نگاهی نو با رویکرد کارآفرینی اجتماعی به منظور طرح مسائل اجتماعی و راه حل یابی برای آنها برگزار نمود .
این رویداد نو آورانه، یک پروژه آموزشی است که می تواند زمینه ساز تحول بزرگی در طراحی شیوه های آموزش مبتنی بر نیاز جامعه و آینده گردد.
مدیر خانه جوان می گوید: پروژه ردپا با حضور بیش از ۴۰۰ دانش آموز مقطع متوسطه دوم و طی ۴ ماه گذشته و با رویکردی از جنس کارآفرینی اجتماعی اجرا شد و تلاش نمود الگوی جدیدی برای حفظ منابع اجتماعی ، اقتصادی و زیست محیطی ارائه نموده و زمینه ساز توسعه پایدار گردد.


فاطمه اکبر زاده ادامه می دهد: طی این پروژه هر دانش آموز خانه جوان در راستای بهبود اکوسیستم کارآفرینی در بین کودکان و نوجوانان در تابستان نیز چنین رویدادهایی را برگزار خواهد کرد.
مدیر خانه جوان می گوید: پروژه ردپا با حضور بیش از ۴۰۰ دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه از دو هنرستان نوایی و ابوذر و دبیرستان ۲۲ بهمن برگزار شد.
طی ۴ ماه گذشته برای اجرای پروژه ۶۵ تیم نوجوان تشکیل شد و حدود ۶۰ ساعت آموزش و حدود ۲۰۰ ساعت منتورینگ انجام شد و پس از چهار مرحله داوری، ۱۲ تیم به مرحله ی نهایی راه یافتند.
در مراسم اختتامیه ای که شب گذاشته با حضور قدرت الله نوروزی شهر دار اصفهان، رئیس شورای شهر اصفهان و جمعی از معاونین و مدیران شهرداری و آموزش پرورش برگزار شد تیم های “آینده سازان محیط زیست در حوزه محیط زیست “، “پیشتازان مد در حوزه طراحی لباس” به شکل مدرن، گروه ” مدیا شناس” در حوزه سواد رسانه ای و گروه “صلح سبز” در حوزه محیط زیست و گروه “رسا” از پویش زنان و توسعه منتخب منتورها به عنوان گروه های برگزیده با رای داوران معرفی شدند.
شهردار اصفهان طی سخنانی در این مراسم گفت: برگزاری چنین برنامه های نوآورانه ای، خلاقانه و بزرگ است.
شما دانش آموزان امیدان آینده هستید و اثبات کردید که می توانید نوآوری وخلاقیت داشته باشید ودر حوزه های خوب و تازه ای طرح های خود را ارائه دادید.


قدرت الله نوروزی ضمن تبریک به دانش آموزان شرکت کننده در این مراسم به خاطرخلاقیت ها و سخت کوشی آنان افزود: به شما اطمینان می دهم شهرداری اصفهان با همه وجود از شما حمایت خواهد کرد و اینکه شما اینگونه توانستید بیان کنید که شهرداری فقط یک نهاد خدماتی نیست، شهرداری بر محور مهارت آموزی حرکت می کند، شهرداری زمینه ای را فراهم می کند تا شما به مسائل مهمی اندیشه کنید و خلاقانه طرح بدهید. همه ی ایده هایی که در این برنامه بیان شد خوب بودند و یقین داشته باشید دغدغه مدیریت شهری هم بوده است و طرح این ایده ها از سوی شما نشان داد که ما چقدر توانستیم به اهدافمان نزدیک شویم.
وی در ادامه تصریح کرد:حضور شما در صحنه شهری که دوست دار کودک و نوجوان است و قرار است کودکان و نوجوانان آن در سرنوشت خویش مداخله کنند و تا این سطح خوب مسائل شهری را مطرح می کنند مایه افتخار است، احسنت و دورد بر شما که اینگونه درخشیدید و البته این شهر در حوزه کارآفرینی اجتماعی، نوجوانان بسیار زیادی را می تواند پرورش دهد. نوروزی معتقد است اجرای این برنامه ظرفیتی است که خانه جوان و ارگان های دیگری از شهرداری ایجاد کردند. وی افزود از همه دست اندر کاران برنامه و افرادی که در اجرای این طرح همکاری کردند تشکر و قدردانی می کنم.
شهردار اصفهان در ادامه گفت: اینها کارهای اساسی است و می تواند مسیر حرکت کشور را به راه درستی هدایت کند.
وقتی نوجونان دغدغه مند باشند و دغدغه های خویش را در قالب طرح ها به زیبایی ارایه بدهند و به سوالات داوران پاسخ بدهند جای بسیار خرسندی است.

نوروزی اظهار داشت: نوجوانان عزیز، شما می توانید با قدرت این مسیر را ادامه دهید. هم خوب درس بخوانید هم به این مهارت ها عمل کنید و یقین داشته باشید مورد حمایت کسانی که کشور را دوست دارند و می خواهند کشور در شرایط بهتری باشد قرار بگیرد هستید.
خانه جوان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، از سال ۹۷ به عنوان مجری طرح توان هفت انتخاب شد. چشم انداز توان هفت آموزش یکصد هزار شهروند در زمینه ی توسعه کسب و کار و کارآفرینی تعریف شد و در همین راستا سایت tavan7.ir با بیش از ۴۰۰ ساعت آموزش دربیش از ۸۰ عنوان آموزشی در خدمت شهروندان قرار گرفته است. در ادامه ی این طرح گروه های سنی مختلف و مخاطبان متفاوتی مدنظر قرار گرفتند تا چرخه ی آموزشی توان هفت تکمیل گردد. پکیج های آموزشی کارآفرین پروری کودک و نوجوان، کارآفرین پروری والدین، کارآفرینی پروری معلمان و کارآفرین پروری مدیران از جمله تولیدات جدید خانه جوان می باشد و این برنامه نیز از دستاوردهای این مرکز خلاق می باشد.


فاطمه شفیعی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x