اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده سیاسی شرق شمال غرب مرکزی

رفیق بابک زنجانی و طبری / و همه چیز درباره حسن رعیت

رفیق بابک زنجانی و طبری / و همه چیز درباره حسن رعیت

همه چیز درباره حسن رعیت/ رفیق بابک زنجانی و طبری

علیرضا زاکانی، که حالا رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس است گفته بود میرکاظمی یا همان رعیت ۳۷میلیون یورو از بانک صادرات گلستان وام گرفته تا کالا وارد کند؛ نه کالا وارد و نه پول را پس داده؛ و ارز را هم از کشور خارج کرده؛ سود و بدهی این پرونده، ۱۵۰۰میلیاردتومان می‌شده.

پایگاه خبری احوال نیوز ، حسن رعیت کیست؟ حسن میر کاظمی، هربار نام او می‌آید، عکس او را ترک یک موتور می‌بینیم که در علیه معترضان سال ۸۸ کلت به دست دارد. یا در یک هواپیما کنار بابک زنجانی نشسته است.

به گزارش روزآروز، اما درست چندماه پیش از اعتراض‌های سال ۸۸، بانک کشاورزی اعلام کرده بود حسن میرکاظمی با ۱۷۵میلیاردتومان، بزرگ‌ترین بدهکار این بانک است.

۲۰سال بعد در سال ۹۸ هم علیرضا زاکانی، که حالا رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس است گفته بود میرکاظمی یا همان رعیت ۳۷میلیون یورو از بانک صادرات گلستان وام گرفته تا کالا وارد کند؛ نه کالا وارد و نه پول را پس داده؛ و ارز را هم از کشور خارج کرده؛ سود و بدهی این پرونده، ۱۵۰۰میلیاردتومان می‌شده.

در متن کیفرخواست دادگاه امسال چه آمده بود؟ بنابر کیفرخواست رعیت متهم است به «اخذ مبالغ کلان ارزی و ریالی با تقلب از بانک‌ها معادل ۴۰۰ میلیون دلار و بیش از ۵۰۰میلیاردتومان»؛ ازجمله «رعیت، ۶۴ میلیون یورو از بانک صادرات بابت واردات ورق با جعل و تقلب گرفته که بعد از ۱۰سال تنها ۲۵ میلیون یوروی آن رابرگردانده.»(احتمالا همان پرونده مورد اشاره زاکانی است)

همچنین «این متهم همچنین ۱۶۱ میلیون دلار تسهیلات برای راه انداختن کارخانه گرفته اما کارخانه هنوز خاک می‌خورد.»

 میرکاظمی این تلاش اقتصادی و حرص کارخانه راه‌انداختن را از کجا شروع کرده؟ خانواده میرکاظمی کارخانه دنیای فلز را در روند خصوصی‌سازی خریده و چهار کارخانه دیگر هم راه‌انداخته‌اند از جمله پارسیان فلز البرز و لوح فشرده پارس.

 حرف از کارخانه به‌میان آمد، بد نیست بدانید که حسن میرکاظمی رفاقت نزدیکی با مداحان مذهبی سرشناس دارد، ازجمله محمدرضا طاهری؛ طاهری سال ۱۳۷۸ شرکتی به‌نام لوح مهراندیش برای تولید، صادرات و واردات لوح‌فشرده خام یا همان سی‌دی راه انداخته‌بود که حسن میرکاظمی رئیس هیات‌مدیران و مسعود میرکاظمی هم مدیرعامل آن بوده.

البته رعیت فقط رفیق بند کیف مداحان نبوده؛ پای‌اش افتاده کارهای بیش‌تری هم برای رفیق کرده؛ دی ۹۲ که خبر آمد محمود کریمی در بزرگ‌راه بابایی تهران پس‌از تصادف با یک پژو ۲۰۶، کلت کشیده و تیر انداخته، حسن میرکاظمی هم در این هفت‌تیرکشی همراه او بود.

او با مداحان ندار بود، رفیق گرمابه‌وگلستان هم سال‌ها در هیات ثارالله مسجد امام الهادی شمس‌آباد در شرق تهران میزبان طاهری و کریمی بود و هم همین پارسال که بازداشت شد، فیلمی از ورزش‌کردن این سه‌نفر در یک باشگاه ورزشی منتشر شد.

اما رعیت کی بازداشت شد؟ میانه تابستان سال ۱۳۹۸؛ درست در اوج بازداشت‌ها‌ی پرونده اکبر طبری، مسوول اجرایی حوزه ریاست دستگاه قضایی در زمان صادق لاریجانی- طبری که از نزدیک‌ترین چهره‌ها به صادق لاریجانی بود، بابت اعمال نفوذ در پرونده‌ها و رشوه‌گرفتن، به ۲۰سال زندان محکوم شده.

در کیفرخواست آمده «روز اولی که بابک زنجانی دستگیر شد، به بازجو شماره رعیت را داد تا به واسطه نفوذ و رابطه وی با اکبر طبری مشکل رفع شود.»

 یاد بابک زنجانی و لاریجانی افتادیم، بد نیست اشاره کنیم اگر رعیت با طبری، دوست نزدیک لاریجانی، رفاقت داشته و چه‌بسا از نفوذ او استفده مالی کرده، اما از آن‌سو، با بابک زنجانی و سعید مرتضوی هم رفاقت داشته.

یادتان هست که سال ۱۳۹۱، احمدی‌نژاد فیلمی علیه فاضل، برادر علی لاریجانی، رئیس‌ وقت مجلس، در مجلس و پیش چشم همه منتشر کرد؛ همان فیلمی که سعید مرتضوی ضبط کرده‌بود و گویا مدرکی از فساد مالی و اداری برادر لاریجانی‌ها بود.


مرتضوی تای همان فیلم هم دارد؛ این‌ یکی را از بابک زنجانی ضبط کرد که  به همراه حسن رعیت به دفتر مرتضوی رفته بودند و در این فیلم بابک زنجانی و حسن رعیت توضیح می دهند چگونه از او در خواست پول کرده بودند.


یعنی به‌تعبیر داوود حشمتی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب، رعیت هم با لاریجانی‌ها ربط داشته و با دشمن آنان.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x