اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب شرق شمال غرب مرکزی

مجلس در کنار مخابرات است

پایگاه خبری احوال نیوز، رییس کمیسیون صنایع مجلس در مراسم بازدید ازمرکزعملیات شبکه شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: مجلس خانه ملت است و از شرکت مخابرات ایران حمایت خواهد کرد.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، در بازدید رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مرکز عملیات شبکه مخابرات ایران ، که با حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل و جمعی ازمدیران این شرکت برگزار شد؛ عزت الله اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان مطلب فوق ، افزود : دولت درحال حاضر غایب است و این نابسامانی‌ها ست که امور را مدیریت می کند و نتیجه آن نارضایتی های مردم است؛ اما مجلس در کنار مخابرات است .

وی، با تاکید براینکه کمیسیون صنایع مجلس از شرکت مخابرات ایران حمایت می کند؛ گفت : کمیسیون صنایع مجلس راباور کنید که هم خانه شما و خانه ملت است.

مهندس تقی پور، یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس نیز، در این مراسم، با اشاره به اینکه رگولاتوری وتنظیم مقررات در وزارت ارتباطات نسبت به سایر حوزه ها قدمت بیشتری دارند، اظهار داشت: پروانه های صادر شده برای اپراتورها حرفه ای هستند اما اینکه مجری خودش آنها را رعایت نمی کند و نقض می کند ، پدیده جدیدی است که در این دوره اتفاق افتاده است .

وی، با اشاره به اینکه نسل‌های جدید مخابرات باید روی فناوری‌های جدید عرضه شوند، افزود: اساسا آنچه مجلس و دولت بعدی دنبال می‌کند، تحول دیجیتال است که با تحقق دیجیتال اتفاق می افتد. در این باره شعار زیاد داده شده و الان از ۲۲ ترابایت زیرساخت شبکه ملی اطلاعات، چهار ترابایت آن زیر بار است ولی در مقابل همین مقدار و بیشتر با نرخ چند برابر اینترنت بین‌الملل استفاده می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: بعد از خصوصی‌سازی از مدل‌های تعرفه‌گذاری اپراتورها مواظبت می‌کردیم تا مثلا اپراتورها با تخفیف‌های زیاد رقبای خود را از میدان به در نکنند و این مساله را مدیریت می‌کردیم اما در این دوره اپراتورهای موبایل از تعرفه‌هایی هم که از سال ۹۴ وجود داشت و کمتر از آن تعرفه‌ها خدمات ارایه می‌کردند، وقتی خواستند به تعرفه اصلی برگردند با مقابله و مخالفت دولت مواجه شدند که امر محکومی است.

تقی‌پوراضافه کرد: نتیجه این است که امروز از نظر اقتصادی زیرساخت‌های ارتباطی کشور به شدت تضعیف شده‌اند و علیرغم شعارها و حرف‌های بزرگی که در این هشت سال زده شده شاهد توقف توسعه زیرساخت‌ها بودیم.

وی افزود: قطعا نقش ارتباطات در مدیریت آینده کشور باید نقش برجسته‌ای باشد. امروز تحول دیجیتال برای کشور یک ضرورت است و زیرساخت‌های این تحول باید در وزارت ارتباطات فراهم شود. سهم اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان به مراتب باید بیش از امروز در اقتصاد باشد و نیازمند زیرساخت‌های قوی است اما چیزی که همیشه گفتیم و به آن توجه نشده این است که زیرساخت‌ها باید داخلی و بومی باشند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x