اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فارس فرهنگ و هنر

مهدی اعیان منش: گرده افشانی انجیر در استهبان فارس آغاز شد

مهدی اعیان منش: گرده افشانی انجیر در استهبان فارس آغاز شد

گرده افشانی انجیر در استهبان فارس آغاز شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: گرده افشانی انجیر در این شهرستان قطب تولید کشور و بزرگترین تولید کننده انجیر خشک با کیفیت،آغاز شد.

مهدی اعیان منش افزود:این گرده افشانی در سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار آغاز شده است و باغداران با تهیه بر انجیر اقدام به گرده افشانی درختان می کنند.

بر انجیر درختی است که در میوه آن زنبور مخصوص گرده افشان درختان انجیر زندگی می کند و باغداران با تهیه محصول درخت بر انجیر که محل زندگی زنبور بلاستوفاگا است اقدام به گرده افشانی می کنند این زنبور با بیرون آمدن از میوه بر انجیر و وارد شدن به میوه انجیرستان ها باعث گرده افشانی می شود که در نوع خود در دنیا بی نظیر است.

اعیان منش که سخنانش را روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی استهبان در اختیار ایرنا گذاشت، اضافه کرد: همه ساله با فراهم سازی شرایط امنیتی و رفاهی لازم، بازار مخصوص خرید و فروش بر انجیر در استهبان راه اندازی می شود که علاوه بر نظارت این بازار، کارشناسان کیفیت بر انجیرها و آفت ها ی احتمالی را بررسی می کنند و باغداران با آرامش خاطر و به‌دور از هر گونه حاشیه معاملات خود را انجام می دهند.

وی اظهار داشت: عدم استفاده از کود شیمیایی و استفاده کم از سموم کشاورزی در شرایط دیم باعث شده محصول تولید شده از نظر طعم و کیفیت در دنیا بی نظیر باشد.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان ادامه داد: وجود مرکز تخصصی تحقیقاتی انجیر در استهبان باعث شده تا مسائل روز انجیرستانها پیگیری شود و قبل از بوجود آمدن بحران با تجارب خود و انجام تحقیقات در شرایط مختلف آب و هوایی به تولید انجیر در استهبان اقدام شود.

وی انواع ارقام این محصول را دانه سفید، پوزدنبالی، کوهکی، تومسجدی، خرمایی، ویل وحشی، شاه انجیری، قاسمی، دانه‌سبز، آتشی، فریدونی،آبگزی، فعل‌سربسته و مهارلویی عنوان کرد و افزود: سطح زیرکشت درخت “بر” انجیر در استهبان بیش از ۷۰۰ هکتار است و از آن سالانه هزار ودویست تن محصول بر تولید می‌شود.

استهبان از شهرستان های شرقی فارس است که مرکز آن با شیراز حدود ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x