اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر جنوب چندر رسانه دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر

تقدیر شهردار اصفهان از تعدادی معلمان و بازنشستگان منتخب آموزش و پرورش

تقدیر شهردار اصفهان از تعدادی از معلمان و بازنشستگان منتخب آموزش و پرورش

تقدیر شهردار اصفهان از تعدادی معلمان و بازنشستگان منتخب آموزش و پرورش

شهردار اصفهان با اشاره به نقش مهم معلمان در انتقال پیام های مهم شهروندی و آموزشی به دانش آموزان برای داشتن شهری زیست پذیر گفت: بدون حضور معلمان و تعامل با آموزش و پرورش پیام مدیریت شهری به خانواده‌ ها نمی‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، قدرت اله نوروزی در مراسم تجلیل از معلمان سرآمد نواحی آموزش و پرورش اصفهان به بهانه روز معلم در اردیبهشت ماه، با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم ملتی داشته باشیم که همت تغییر و انجام بسیاری از اقدامات را داشته باشند، باید پایه‌ریزی آن در مدارس انجام شود، اظهار کرد: به عنوان یک معلم تاکید می‌کنم که نقش معلمان ارزش و اهمیت بالایی در اداره شهر دارد. 

شهردار اصفهان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جوانان در بزرگسالی مسئولیت‌پذیر و نسبت به مسائل جامعه بصیرت، ایثار و از خودگذشتگی داشته باشند، باید در مدارس به مسائل آنها پرداخته شود، ادامه داد: در شرایط کرونایی دانش‌آموزان از برخی امتیازات و ویژگی ‌های مراکز آموزشی محروم شدند که امیدواریم هرچه زودتر شرایط موجود بهبود یابد.

*آموزش صحیح به اداره شهر کمک می کند

وی تصریح کرد: باید بتوانیم با ورود به کلاس پیام ‌های آموزشی را به دانش آموزان انتقال داده و در واقع با آموزش صحیح به شهر کمک کنیم از همین رو هرچه شهر زیرساخت‌های قوی‌تری داشته باشد بهتر می‌تواند به شهروندان خود سرویس‌دهی کند.   

نوروزی بیان کرد: به عنوان نمونه تفکیک از مبدأ پسماندها در منازل شهروندان در مدیریت پسماندهای شهری بسیار تأثیرگذار است و بدون حضور معلمان و تعامل با آموزش و پرورش این پیام ها شهرداری به خانواده‌ ها نمی‌رسد. همچنین برای جمع‌آوری یک هزار تن پسماند خانگی در هر شبانه‌ روز هزینه ‌های زیادی صرف می‌شود که می‌توان از طریق آموزش دانش آموزان در مدارس در راستای کاهش تولید پسماند و تفکیک آن اقدام کرد.

*کاهش ۱۳ درصدی دفن پسماند در این دوره مدیریت شهری

وی افزود: بسیاری از افراد در مدیریت شهری و شورای شهر ترکیبی از معلمان هستند به همین سبب مشاوران و مسئولان شهرداری تعامل بین مدیریت شهری و آموزش و پرورش را برقرار می‌کنند.

شهردار اصفهان اظهار کرد: روزانه ۴۰ میلیون مترمربع معابر شهر با تلاش پاکبانان شهرداری نظافت و با استفاده از پساب تصفیه شده چهار هزار هکتار فضای سبز شهر آبیاری می‌شود که اگر بسیج همگانی شکل نگیرد، نگهداری شهر به عنوان موجود زنده کاری سخت و دشوار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت این دوره مدیریت شهری شاهد دفن ۵۰۰ تن دفن زباله بودیم که این آمار تا روز گذشته به ۴۰۰ تن رسید و امروز با بهره برداری از پروژه‌ های جدید پسماند، ۱۳ درصد دیگر از حجم آن کاسته خواهد شد، گفت: همچنین با بهره‌برداری از پروژه ساماندهی و توسعه لاگون‌های تبخیری و کانال‌های شیرابه در سازمان مدیریت پسماند از این پس ۱۰ تا ۳۰ مترمکعب شیرابه که خطرناک‌ترین مواد برای حیات بشری است، کمتر در زمین اصفهان فرو می‌رود و به محیط زیست آسیب نمی‌رساند.  

نوروزی تصریح کرد: در ۳۰ سال اخیر فقط سه خط پردازش پسماند در اصفهان وجود داشت، اما با همت شهرداری در این دوره مدیریت شهری دو خط جدید به این فرآیند اضافه شد.

*معلمان الگوی دوچرخه سواری در شهر باشند

وی با اشاره به اینکه قفل توقف پروژه مرکز همایش‌ های بین‌المللی اصفهان با صرف یک هزار میلیارد تومان هزینه در این دوره مدیریت شهری شکسته شد و به زودی افتتاح می‌شود، اظهار کرد: همچنین در این دوره ۱۵ درصد باقی مانده خط یک متروی اصفهان در مدت زمان چهار ماه تکمیل شد.

شهردار اصفهان افزود: همچنین سالن اجتماعات گلستان شهدا که یکی از پروژه‌های ضروری شهر شهیدپرور اصفهان به شمار می‌رفت، در اولین فرصت با هزینه ۱۴۰ میلیارد تومانی احداث شد.

نوروزی تصریح کرد: در سال های اخیر پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان به عنوان یک نیاز مهم در شهر با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان احداث و مورد بهره ‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون بخش زیادی از مسیر ۷۷۷ کیلومتری دوچرخه سواری در شهر اصفهان احداث شده است، البته معتقدم معلمان می‌توانند به عنوان الگو از دوچرخه استفاده کرده و دانش‌آموزان نیز به جای استفاده از تاکسی سرویس و خودروی شخصی با دوچرخه به مدرسه بروند.

*تعهدمان نسبت به اهمیت تعلیم و تربیت را ادا کنیم

همچنین در ادامه این مراسم، سید رحیم مدنیان، مشاور فرهنگی شهردار اصفهان با بیان اینکه اهمیت تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم همگان قدرشناس معلمان باشند، اظهار کرد: در استان اصفهان ۶۵ هزار نفر معلم بازنشسته وجود دارد که حدود ۵۰ درصد آنها در شهر اصفهان هستند و این آمار نشان‌ دهنده عظمت سیستم آموزش و پرورش است.   

مدنیان اظهار کرد: بر اساس آمار اعلام شده حدود ۴۵ درصد معلمان شاغل استان، در شهر اصفهان هستند.

وی با قدردانی از شهردار اصفهان در تجلیل از معلمان گفت: این سنت پایه‌گذاری شده، در سال‌های آینده نیز توسط شهرداری ادامه یابد و این اقدام پسندیده توسط سایر دستگاه‌ها نیز انجام شود. از همین رو باید تعهدمان نسبت به بزرگداشت مقام معلم و اهمیت تعلیم و تربیت را ادا کنیم.

مشاور فرهنگی شهردار اصفهان افزود: هر سال در ایام بزرگداشت مقام معلم در این دوره مدیریت شهری تجلیل و قدردانی از تعدادی شاغلان و بازنشستگان آموزش و پرورش توسط شهردار اصفهان انجام می‌شد، اما اردیبهشت ‌ماه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری این مراسم فراهم نشد.

وی اضافه کرد: سال گذشته درصدد بودیم همزمان با آغاز سال تحصیلی و روز جهانی معلم از تعدادی معلمان شاغل و بازنشسته تقدیر کنیم اما شرایط کرونایی استمرار یافت و به همین جهت تقدیرنامه‎ شهردار اصفهان همراه با هدایا به وسیله نمایندگانشان به نشانی منزل این افراد فرهیخته ارسال شد.  

وی گفت: امسال نیز با وجود شرایط کرونایی که امکان برگزاری جلسات عمومی را نداریم از تعدادی از معلمان و بازنشستگان منتخب به صورت نمادین قدردانی شد و برای مابقی افراد هدایا و لوح تقدیر ارسال خواهد شد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x