اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه مرکزی

اسماعیل قربانی: ارتقاء کیفیت و سرعت اینترنت استان اصفهان از ابتدای شیوع کرونا

اسماعیل قربانی: ارتقاء کیفیت و سرعت اینترنت استان اصفهان از ابتدای شیوع کرونا

از سوی مدیر مخابرات اصفهان مطرح شد: ارتقاء کیفیت و سرعت اینترنت استان از ابتدای شیوع کرونا 

مدیر مخابرات منطقه استان اصفهان  در نشست خبری امروز ،یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰_ که به مناسبت هفته ارتباطاتبرگزار شد؛ با اعلام این مطلب گفت: سرعت اینترنت مخابرات از ابتدای به وجود آمدن شرایط کرونایی، علی رغم وجود تمام محدودیت ها به میزان چهار افزایش پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، اسماعیل قربانی در جمع اصحاب رسانه استان، پایداری ارتباط در کلیه نقاط استان را مرهون تلاشهای شبانه روزی پرسنل مخابرات دانست و اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و خدمات باند پهن در استان، تقاضای سرویس ADSL در استان با افزایش ۸۰ تا ۸۵ درصدی مواجه شد و مصرف اینترنت نیز بیش از ۶۰ درصد افزایش یافت؛ ولی با وجود همه محدودیت های موجود توانستیم با بروزرسانی و توسعه زیرساختهای مخابراتی به درخواست های هم استانی های عزیز پاسخ مثبت بدهیم و همچنین  سرعت اینترنت استان را با افزایش چهار برابری از ۳۵ گیگ بر ثانیه به ۱۴۰ گیگ بر ثانیه برسانیم.

وی افزود: خدمتی که حوزه ارتباطات توانست در سال گذشته در زمینه مدیریت بهینه کرونا به جامعه ارائه کند؛ نشان دهنده پتانسیل بسیار بالای این حوزه در بحث های مدیریت حوزه های مختلف است که می تواند مورد استفاده همه بخش ها قرار گیرد.

توسعه زیرساختهای مخابراتی در سطح استان

 قربانی تصریح کرد: از دهه فجر سال گذشته تا به امروز تعداد ۶۴۴ طرح و پروژه مخابراتی  با اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان در سطح استان توسط مخابرات به بهره برداری رسیده که نقش بسزایی در توسعه تلفن همراه ، شبکه‌های انتقال، فیبر نوری، توزیع شبکه دیتا و توسعه ظرفیت مراکز تلفنی داشته است.

مدیر مخابرات منطقه استان اصفهان عنوان کرد: اقدامات توسعه ای مخابرات منطقه اصفهان هیچگاه محدود به مناطق شهری نشده و ما امروز با افتخار اعلام می کنیم که در استان از بین ۹۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار ،۹۱۰ روستا دارای ارتباطات مخابراتی هستند و بالغ بر۹۸ درصد از ۱۷۰۰ روستا و آبادی در استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند.

اسماعیل قربانی ادامه داد: در یک سال گذشته در ۲۰۰ روستا پهنای باند مورد نیاز جهت اتصال به  شبکه همراه نسل چهارم فراهم شده و۸۰ روستا نیز از  اینترنت همراه نسل سوم برخوردار شده اند.

وی با اشاره به آمار سرویس های مخابراتی در سطح استان، بیان کرد: ما در سطح استان دو میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک تلفن ثابت، ۶۰۰هزار مشترک فعال ADSL، نزدیک به هفت میلیون مشترک همراه اول داریم؛ به طوری که به ازای هر نفر در استان، دو خدمت مخابراتی ارائه داده ایم.

قربانی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه ارتباطات و زیرساختهای مخابراتی در سطح استان مستلزم همکاری و هماهنگی متقابل همه نهادهای حاکمیتی است و امیدواریم با همدلی همه ارگان ها و مسئولین استان بتوانیم بیش از پیش در راستای تحقق شعار “ارتباطی فراگیر ” در سطح استان گام برداریم.

کد خبر ۶۰۸۰۳۵

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x