اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه مرکزی

حبیب الله دهقان زاد از ارتقای پهنای باند مخابرات در شهرستان دهاقان خبر داد

حبیب الله دهقان زاد از ارتقای پهنای باند مخابرات در شهرستان دهاقان خبر داد

ارتقای پهنای باند مخابرات در شهرستان دهاقان

پایگاه خبری احوال نیوز ، رئیس اداره مخابرات شهرستان دهاقان با اعلام این خبر گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا و با توجه به افزایش حجم استفاده مردم از اینترنت پهنای باند UPLINK در این شهرستان به ۱۰۰۰Mbps ارتقا یافت.

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، حبیب الله دهقان زاد در تشریح اصطلاح پهنای باند اظهار کرد: پهنای باند، ترجمه لغت Bandwidth است و اگر بخواهیم درک خوبی از معنای “پهنای باند” داشته باشیم می توانیم اتوبانی را در نظر بگیریم که دارای خط عبور یا باندهایی است که ظرفیت این بزرگراه را معین می‌کند و اگر بزرگراهی دارای دو خط باشد، به‌طور همزمان و از یک نقطه از بزرگراه فقط دو دستگاه ماشین امکان عبور دارند؛ حالا در این مثال به جای ماشین، بیت (Bit) و به جای اتوبان، سیم یا فیبر نوری که در واقع محیط انتقال اطلاعات هستند را باید در نظر بگیریم.

وی افزود: مثال دیگری که می‌تواند به درک بهتر شما از این موضوع کمک کند، لوله‌های انتقال آب است که هرچند قطر لوله ی آب بزرگ‌تر باشد؛ امکان انتقال آب بیشتری از یک نقطه به نقطه دیگر را دارد؛ درست مثل پهنای باند که هرچه پهنای باند بیشتری داشته باشیم، امکان انتقال اطلاعات بیشتری از یک نقطه به نقطه دیگر را خواهیم داشت.

دهقان زاد بیان کرد: در واقع پهنای باند یا عرض باند به شما می‌گوید بطور همزمان چند بیت می‌تواند از کنار هم بگذرد یا در طول محیط ارتباطی شما با شبکه جابه‌جا شوند.

رئیس اداره مخابرات شهرستان دهاقان با اشاره به واحد انتقال اطلاعات و ضرایب آن عنوان کرد: واحد انتقال اطلاعات بیت در ثانیه است و در محیط تئوریک هر میزان پهنای باند را می‌توانید متصور شوید؛ از یک بیت در ثانیه (۱bps) تا میلیون‌ها بیت در ثانیه (mbps) و یا بیشتر؛ اما در محیط عملی معمولا با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم و نمی‌توانیم از یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات پهنای باند درخواست هر مقدار پهنای باندی را داشته باشیم.

حبیب الله دهقان زاد کاهش مدت زمان ارائه سرویس های مخابراتی را از اولویت های مخابرات دانست و گفت: با تلاش همکاران ما در بخش های اداری و فنی مدت زمان تحویل سرویس اینترنت پر سرعت ADSL در سطح شهرستان بسیار کاهش یافته و پس از ثبت درخواست متقاضیان، تحویل این سرویس به مشترکین در کمتر از سه ساعت انجام خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: درصورتی که مشترکین برای مدت طولانی از سرویس استفاده نکنند؛ سرویس جمع آوری نخواهد شد و مشترکین در صورت فعال نمودن مجدد می توانند از سرویس های جدید استفاده کنند.

کد خبر ۶۰۸۰۴

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x