اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر مرکزی

کوروش محمدی د ر جلسه شورای شهر: اگر مدیری در سیستم مدیریت شهری انگیزه‌ای برای انجام مسئولیت در قبال اقشار مختلف جامعه همچون معلولان را ندارد، استعفا دهد

کوروش محمدی د ر جلسه شورای شهر: اگر مدیری در سیستم مدیریت شهری انگیزه‌ای برای انجام مسئولیت در قبال اقشار مختلف جامعه همچون معلولان را ندارد، استعفا دهد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، کوروش محمدی رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان، درجلسه یکصد و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان: اگر مدیری در سیستم مدیریت شهری انگیزه‌ای برای انجام مسئولیت در قبال اقشار مختلف جامعه همچون معلولان را ندارد، استعفا دهد. رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همه ما در قبال معلولان مسئولیم و باید به حقوق آن‌ها توجه نشان دهیم بنابراین اگر مدیری در سیستم مدیریت شهری انگیزه‌ای برای انجام مسئولیت و الزامات خود در قبال اقشار مختلف جامعه همچون معلولان را ندارد، استعفا دهد.

اصغر برشان امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه این جلسه شورا با بهره برداری از سامانه جامع شهروندی، پرداخت الکترونیک و مدیریت شهری هوشمند ناوگان اتوبوسرانی اصفهان همزمان شده است، اظهار کرد: سالیان سال در شهر اصفهان مدیریت شهری با هدف افزایش و ارتقای بهبود خدمات اتوبوسرانی و افزایش رضایت شهروندان به دنبال ایجاد و پیاده سازی سیستم منسجم، یکپارچه و نظارت هوشمند ناوگان اتوبوسرانی بوده که به آن AFC و AVL گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلایل مختلف فنی و مشکلاتی که وجود داشت این اقدام به شکل کامل و یکپارچه انجام نشد و بارها در صحن علنی شورای توسط اعضای شورا نسبت به این موضوع تذکر داده شد، افزود: نبود کارت‌های بلیط تخفیف‌دار، تخلیه نشدن سریع تراکنش‌ها، هزینه سنگین تعمیر دستگاه‌های قبلی، بی‌نظمی در حرکت اتوبوس‌ها و اطلاع نداشتن شهروندان از جمله ضعف‌هایی بود که باعث شد هوشمندسازی حمل و نقل عمومی به شکل کامل انجام نشود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با عزم راسخ شورای شهر طی دو سال گذشته و با پیگیری و تلاش مدیریت شهری، مدیران و کارشناسان مربوط تحقق این موضوع که سال‌ها اصفهان را آزرده کرده بود، این کلانشهر را به یک سیستم یکپارچه تجهیز کرد که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: از مزایای پیاده سازی این سیستم می‌توان به ایجاد انواع کارت بلیط تخفیف دار برای مسافران از جمله کارت منزلت، کارت بلیط معلولان و جانبازان، اطلاع رسانی زمان‌بندی رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه‌های شهر، ایجاد اپلیکیشن موبایلی جهت اطلاع رسانی خطوط اتوبوس‌ها، شارژ کارت‌های بلیط و ارسال اطلاعات تعداد مسافران جا به جا شده که برای اولین بار در کشور انجام می‌شود، اشاره کرد.

برشان اضافه کرد: افزایش نظم حرکتی اتوبوس‌ها و بهینه سازی مصرف سوخت به واسطه نظارت هوشمند ناوگان، آماده سازی و فراهم شدن امکان بلیط تک‌سفره با استفاده از بارکدخوان در شبکه اتوبوسرانی شهری برای اولین بار در کشور از دیگر مزایای سامانه جامع شهروندی و مدیریت شهری هوشمند است.

وی تاکید کرد: اکنون که این یکپارچه سازی انجام شده است باید از این سیستم به نحو احسن بهره‌برداری کرد و تمامی موارد ذکر شده در اسرع وقت در اختیار شهروندان قرار داده شود و اگر این اتفاق رخ ندهد سیستم را با چالش‌هایی رو به رو می‌کند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: کلانشهر اصفهان ۱۶۰ هزار بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی دارد و در سال‌های گذشته با تلاش مسئولان برای آنها کارت منزلت صادر شد اما این کارت را تمامی بازنشستگان تحویل نگرفته‌اند و آنها نتوانسته‌اند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

برشان گفت: سایر اقشار مانند معلولان و جانبازان نیز نتوانسته‌اند از تسهیلات ناوگان اتوبوسرانی در راستای تحقق توسعه حمل و نقل عمومی همانند کشورهای پیشرفته و کاهش آلاینده‌ها از امکانات این سیستم نرم افزاری بهره‌مند شوند.

وی از شهردار اصفهان خواستار تسریع و عملیاتی کردن کارت منزلت بازنشستگان، پیشکسوتان، جانبازان و معلولان شد. کوروش خسروی امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: شورای شهر اصفهان در نیمه دوم سال گذشته دو مصوبه مهم داشت که از شهردار درخواست دارم گزارشی از اجرای آن‌ها را به شورای شهر ارائه کند.

وی افزود: «الزام شهرداری به انتشار داده‌های لایه باز» یکی از این دو مصوبه است که شورا بر اساس آن شهرداری را مکلف کرد که حجم بزرگی از داده‌ها که هر روز در شهر تولید می‌شود را در اختیار کارآفرینان قرار گیرد.

فتح الله معین امروز (یکشنبه ۲۹ فروردین ماه) در یکصد وشصت و هفتمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار داشت: اعتبار لازم برای راه‌اندازی سامانه ویژه معلولان توسط شهردار اصفهان و معاونت مالی تأمین شده و قرار بوده معاونت حمل‌ونقل شهرداری خودروهای مورد نیاز این سامانه را خریداری کند، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان تصریح کرد: اجرای این مصوبه قابلیت خلق ثروت زیادی دارد و انتشار داده‌ها می‌تواند استانداردهای زندگی را در شهر ارتقا دهد و منبع درآمد بزرگی برای شهرداری باشد. این مصوبه به چه سرنوشتی است اگر این اتفاق نیفتد این اطلاعات بعد از مدتی خاصیت خود را از دست می‌دهند.

وی «نحوه بکارگیری پارکینگ‌های مکانیزه» را به عنوان دومین تذکر خود نام برد و اضافه کرد: این مصوبه ظرفیت این را دارد که حجم زیادی از مشکلات شهر، شهروندان و شهرداری را برطرف کند و با اجرای آن در فضاهای مرده ساختمان، پارکینگ مکانیزه ایجاد شود.

خسروی خاطرنشان کرد: با استفاده از این فناوری، مشکل کمبود پارکینگ رفع شده و بار مسئولیت اجتماعی شهرداری در ایجاد پارکینگ سبک‌تر می‌شود همچنین شهروندان به جای پرداخت جریمه کسر پارکینگ، همان مبلغ را پرداخت کرده و داخل ساختمان خود پارکینگ مورد نیاز را تأمین می‌کنند.
علیرضا نصراصفهانی امروز (یکشنبه) در آئین بهره برداری از سامانه توسعه هوشمند ناوگان اتوبوسرانی (AVL) و ارتقای سیستم پرداخت الکترونیکی (AFC) در قالب برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» اظهار کرد: تحقق پروژه‌ای در راستای هوشمندسازی شهر با صرف ۹۰ میلیارد تومان هزینه آن هم در شرایط سخت اقتصادی کنونی اتفاق مهمی است.

وی با بیان این که امروز مأمور به تکریم شهروندان هستیم، افزود: یکی از رسالت‌های مدیران برای تکریم مردم شهر این است که فناوری‌های نوین را در اختیار آنها قرار دهند تا مردم با استفاده از یافته‌های جدید علمی زیست بهتری در شهر داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که اگر دنبال تکریم مردم هستیم یکی از بهترین راه‌های آن در اختیار قرار دادن بهترین‌ها برای آنها است، تصریح کرد: پروژه‌های مربوط به هوشمندسازی اتوبوسرانی اصفهان از دوره سوم شورای شهر مطرح بود که با اهتمام شهرداری در این دوره مدیریت شهری محقق شد.

وی افزود: در آئین افتتاح پروژه‌ها شاید تنها چند دقیقه زمان صرف چیدن روبان شود، اما برای اجرای هرکدام از پروژه‌ها افراد زیادی تلاش و کوشش دارند و بی شک پروژه امروز در راستای هوشمندسازی شهر نیز از آن دسته پروژه‌ها است.

عکاس و خبرنگار فهیمه کریمی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x