اجتماعی استان اقتصادی بهداشت تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

محمدکرمی: تئاتر به معنای خلقت آدمی با تفکر و احساس درهم آمیخته است گاه احساسات، راه اشتباهی را در پیش می‌گیرد

محمدکرمی: تئاتر به معنای خلقت آدمی با تفکر و احساس درهم آمیخته است گاه احساسات، راه اشتباهی را در پیش می‌گیرد

هنرمند یا دلالان هنری

محمدکرمی نویسنده و کارگردان، تئاتر به معنای خلقت آدمی با تفکر و احساس درهم آمیخته است. گاه احساسات، راه اشتباهی را در پیش می‌گیرد وتاثیر مستقیم بر تفکر و تصمیم آدمی می گذارد.


محمدکرمی نویسنده و کارگردان تآتر گفت: ذات خلقت همراه باهنر این است، وقتی به نام آفرینش می‌نگریم متوجه این اصل می شویم هنر از دل آیین ها به شکل گیری تئاتر رسید و سینما وام دار تئاتر است، جدا از سرگرمی این عرصه ، وظیفه ایی در آگاهی دادن دارد.
وی ادامه داد: اکثر هنرمندان زمان ما، تبدیل به آدم های منفعت طلب شدند این را با نگاهی به عملکرد هشت سال گذشته می توان فهمید ، هنرمندان اصیل، فرهیخته و صاحب نظرکه اکثرا پیشکسوتان مان بودند، را یک به یک از دست می دهیم و جایشان را کسانی پر می کنند که فقط به فکر گیشه و منافع خود خواهانه خود هستند نه سلامت روحی مردم جامعه ، این موضوع راهم از ظهور کرونا می توان متوجه شد .
این نویسنده اظهار می کند: جهان کرونا ،بسیاری از مسائل را روشن کرد. کسانی که امروزه به اسم سلبریتی یا هنرمندان سوپراستار مطرح هستند اگر جایی اعتراض می کنند و حرفی می زنند چون منافع خودشان درگیر است . مشکل آنجاست که تفکرات این آدم ها خط دهی دارد و متناسب با آن خط دهی ، تبلیغات سیاسی می کنند. اما در جایی که معادله هایشان اشتباه از آب در می آید پاسخگو و مطالبه گر نیستند و سکوت می کنند.
به گفته وی معیشت مردم امروز از خط فقرهم گذشته است و سکوت می کنند ، درحالی که نتیجه خط دهی سیاسی همین سلبریتی ها است و مردم به اعتبار اینکه آنها اندیشمندان جامعه هستند، پشت سرشان صف کشی می کنند .
کرمی با اشاره به قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین گفت: امروز آب و خاک ایران به خطر افتاده و قرارداد ۲۵ ساله با چین امضا می شود ، مسولین فراموش کردند که تمام منابع ایران ،امانت ملت در دست شان است و هر قراردادی که انجام می گیرد باید مفاد آن با ملت در میان گذاشته شود و جواب گو باشند که چه چیز را می دهند و چه چیز را برای ایران به ارمغان می آورند .
وی در نهایت اظهار کرد: اکثر هنرمندان سکوت کردند، چون ماهیت این دولت به تبلیغات انتخاباتی آنها برمی گردد. حرف نمی زنند که نکند جایگاه های بدست آورده را از دست بدهند یا فروش گیشه هایشان که با رانت بدست آمده از دست برود. بله بنده به این دست از هنرمندان دلالان هنری می گویم.

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x