اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب مرکزی

اتحادیه اروپا دست را پیش گرفت و ۸ فرمانده نظامی و انتظامی ایران را تحریم کرد

اتحادیه اروپا دست را پیش گرفت و ۸ فرمانده نظامی و انتظامی ایران را تحریم کرد

به بهانه سرکوب ناآرامی های آبان ۹۸؛

اتحادیه اروپا ۸ فرمانده نظامی و انتظامی ایران را تحریم کرد

اتحادیه اروپا هشت تن از فرماندهان نظامی و انتظامی ایران از جمله فرمانده بلندپایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، به نقل از الجزیره، اتحادیه اروپا هشت تن از فرماندهان نظامی و انتظامی ایران از جمله سرلشگر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده بلندپایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرد.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه در ژورنال رسمی خود با اعلام افزودن اسامی این افراد به فهرست سیاه ادعا کرد: «[سرلشگر] حسین سلامی در جلساتی شرکت داشت که به [صدور] دستورهایی مبنی بر بکارگیری قوه قهریه جهت سرکوب ناآرامی‌های نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۹۸) منتهی شد. بنابراین حسین سلامی مسئول [بروز] موارد جدی نقض حقوق بشر در ایران است!»

گفتنی است که ممنوعیت‌های مسافرتی و مسدود کردن دارائیها نخستین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران بود که به بهانه نقض حقوق بشر از سال ۲۰۱۳ وضع شدند.

وزارت خارجه ایران روز دوشنبه اعلام کرد که قویاً تحریم‌های اتحادیه اروپا را رد می‌کند و در واکنش به این تحریم‌ها گفتگوها با این اتحادیه بر سر موضوعات حقوق بشری و همچنین تمام همکاریهای حاصله از جمله در حوزه تروریسم، قاچاق مواد مخدر و پناهجویان را به حالت تعلیق درمی آورد.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که «پشت پرده وضع این تحریم‌ها انگیزه‌های سیاسی قرار دارد؛ آن‌هم در شرایطی که اتحادیه اروپا به سکوت و همراهی خود با تحریم‌های ضد انسانی و غیرقانونی که آمریکا به طور یکجانبه پس از خروج خود از برجام علیه ایران وضع کرده است، ادامه می‌دهد.

خطیب زاده در ادامه تأکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا تحریم‌های متقابلی را در نظر دارد که متعاقباً اعلام خواهد شد».

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x