اجتماعی استان اصفهان بهداشت تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

سید رضا سجودی : تقویت مراجعه به ریش سفیدان و معتمدان در محله ها به کاهش جرائم کمک می کند

سید رضا سجودی : تقویت مراجعه به ریش سفیدان و معتمدان در محله ها به کاهش جرائم کمک می کند

تقویت مراجعه به ریش سفیدان و معتمدان در محله ها به کاهش جرائم کمک  می کند

جلسه هم افزایی و همفکری معاونت اجتماعی با نیروی انتظامی جهت پیشگیری و کنترل وقوع جرائم خشن و به عنف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، سید رضا سجودی ، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان، در جلسه هم افزایی و همفکری معاونت اجتماعی با نیروی انتظامی جهت پیشگیری و کنترل وقوع جرائم خشن و به عنف، با بیان اینکه همواره پیش قراولانی در جامعه وجود دارند که در میدان  اجراء برای مقابله و کاهش جرم و آسیب های اجتماعی تلاش می کنند، اظهار کرد: با انجام بررسی، آسیب شناسی ها و کارشناسی های انجام شده در چند دهه اخیر شاهد کاهش شدت گرایی مجازات ها وبازنگری در قوانین بوده ایم به این صورت که تلاش شده تا به سمت حداقل گرایی کیفری حرکت و بیشتر از ساز و کارهای عدالت ترمیمی بهره بگیریم؛ البته این روش برای تمام مجرمان کارساز نبوده است.

سید رضا سجودی با اشاره به حرکت و تغییرات سیاست جنایی تقنینی به سمت سیاست جنایی حداقلی خاطر نشان ساخت: حل معمای جرم توسط نیروی انتظامی و دادگستری و همپوشانی این دو دستگاه با یکدیگر نقش مکمل در انعطاف بخشی اعمال این سیاست خواهد داشت. این اتفاق با حرکت به  سمت سازمان های مردم نهاد، استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و افراد تازه نفس و علاقمند عملی خواهد گردید.

به گفته وی، استفاده از افراد قابل قبول مردم در محلات به پیشگیری، کاهش جرائم و آسیب ها درسطح محلی کمک می کند که همین مسئله اگر در سطح وسیع در جامعه پیش بینی و  اجراء گردد شاهد کاهش جرائم در سطح کلان خواهیم شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، ادامه داد: برای تمرکز بیشتر، سرعت بخشی و رسیدگی تخصصی به جرائم با موضوع سرقت به عنف و یا توأم با خشونت پیشنهاداتی راجع به تخصیص شعب و استفاده از کادر قضائی مجرب و متخصص در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و محاکم کیفری دو شهرستان اصفهان به دادستان مرکز استان و رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب پیشنهاد و تمهیدات قبل تقویت خواهد شد.

سجودی با بیان اینکه برنامه های طراحی شده توسط معاومت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه راجع به رصد و پایش مناطق حاشیه نشین به صورت مستمر پیگیری می شود، ادامه داد: تمامی مراجع ذیصلاح موظف هستند جهت تکمیل و به روز رسانی بانک اطلاعاتی مرتکبان جرائم به ویژه جرائم خشن و دسترسی جامعه اطلاعاتی به آن اهتمام جدّی داشته باشند.

وی درباره مکاتبه در خصوص صدور مجوزهای واگذاری سلاح و اهمیت استعلام از ناجا به مراجع مربوطه سخن گفت و اذعان نمود: لازم است راجع به خودروهای حامل سلاح غیرمجاز از همه ظرفیت های قانونی پیشگیرانه استفاده شود.

او همچنین افزود: طرحی از سوی ناجا درمورد اتباع غیر مجاز و جرائم مربوط به آن ها جهت بررسی در شورای پیشگیری استان پیش بینی شده است که امید می رود با اجرای صحیح و کامل طرح مذکور این بخش از پازل پیشگیری و مدیریت جرائم خشن و به عنف نیز به درستی چیده شود.

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x