اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده مرکزی

هشدار به افراد کهنسال / هشدارهای پلیس آگاهی اصفهان در خصوص سرقت از افراد کهنسال

هشدار به افراد کهنسال / هشدارهای پلیس آگاهی اصفهان در خصوص سرقت از افراد کهنسال

هشدارهای پلیس آگاهی اصفهان در خصوص سرقت از افراد کهنسال

پایگاه خبری احوال نیوز ، پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با هشدار در خصوص سرقت از زنان کهنسال با روش ها و شیوه های مختلف، از این افراد خواست از اعتماد بی جا به افراد غریبه و نشان دادن طلاجات خود به آنان خودداری کنند.

سلامت و نشاط سالمندان تاثیر زیادی بر سلامت محوری جامعه دارد. به نظر می رسد با توجه به افزایش جمعیت سالمند در کشور، ضرورت سرعت دادن به برنامه ریزی برای این گروه حس می شود اما با این وجود هنوز چه در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگسازی و چه در زمینه ارائه خدمات مورد نیاز این گروه، فعالیت قابل توجهی صورت نگرفته است.

با توجه به اینکه افراد کهنسال به ویژه زنان مُسن سوژه سارقان قرار گرفته و افراد سودجو و فرصت طلب از این افراد برای عملی کردن نقشه سرقت خود با روش ها و شیوه های مختلف استفاده می کنند به همین جهت لازم است تا کهنسالان گرامی به مسائل خود مراقبتی توجه بیشتری داشته باشند چرا که رعایت همین نکات ظریفی که از سوی پلیس اعلام می شود می تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری و کاهش وقوع سرقت از کهنسالان  داشته باشد. در ادامه به برخی از نکاتی که می تواند از وقوع این گونه سرقت ها پیشگیری کند اشاره می کنیم.

برخی نکاتی که می تواند جلوی سرقت از کهنسالان را بگیرد:

۱- زنان کهنسال از اعتماد بی جا به افراد غریبه  و  نمایان کردن طلاجات خود به آنان خودداری کنند. افراد کهنسال  از بازکردن درب منازل به روی افراد ناشناس خودداری کنند. این افراد باید بدانند که ماموران قرائت کنتور آب، گاز و  برق بایستی لباس مشخص و کارت شناسایی داشته باشند و در غیر این صورت باید  از بازکردن درب منزل  بر روی آنها خودداری شود.

۲-افراد متکدی و تحت عنوان فالگیر به هیچ عنوان به داخل منزل راه داده نشود. اگر افراد کهنسال، قصد اجاره دادن منزل خود را دارند زمانی که تنها هستند از نشان دادن منزل خودداری کنند. از سوار شدن به خودروهای شخصی و عبوری خودداری کرده و از وسائط نقلیه عمومی استفاده کنند.

۳-فریب افرادی که خود را به عنوان افراد خیّر معرفی می کنند و اعلام درخواست کمک برای نیازمندان دارند را نخورده و به هیچ عنوان افرادی که تقاضای بازکردن طلاجات و رویت آنها را می کنند به خواسته آنها توجه نکنند و طلاجات خود را به آنان ندهند. در موقع حمل بار و خرید ها اگر افرادی ناشناس قصد کمک و حمل آنها به داخل منزل را دارند به تقاضای آنها پاسخ مثبت داده نشود.

۴-اگر قصد استخدام مستخدم یا خدمتکار دارند حتماً آن فرد معرف داشته و ناشناس نباشد و سوابق وی بررسی شود. از نگهداشتن طلاجات و وجوه نقد بیش از نیاز در منزل خودداری و حتی همسایگان خود را نیز از میزان نقدینگی و طلاجات مطلع نکنند و مواظب تماس های تلفنی افراد ناشناس تحت عنوان مامور بانک و اعلام برنده شدن با عنوان جوایز هم باشند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x