اجتماعی استان اقتصادی تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

محسن سوهانی : به ادبیات فاخر و ارزشمند ایران و جهان بیش‌ازپیش توجه خواهیم کرد

محسن سوهانی : به ادبیات فاخر و ارزشمند ایران و جهان بیش‌ازپیش توجه خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های نوروزی رادیو نمایش با حضور محسن سوهانی، مدیر این شبکه، ایرج نوذری و امین زندگانی به‌صورت برخط برگزار شد.
در این نشست خبری، سوهانی با اشاره به جایگاه رادیو نمایش در میان مخاطبان گفت: در دوره تازه فعالیت رادیو نمایش می‌کوشیم پلی میان پیشکسوتان و جوان‌ترها ایجاد کنیم. به همین نسبت به ادبیات فاخر و ارزشمند ایران و جهان بیش‌ازپیش توجه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: توجه به دغدغه‌های روزمره مردم با نگاهی هوشمندانه، محور دیگر فعالیت رادیو نمایش خواهد بود. از سوی دیگر به‌دوراز سیاه نمایی، توجه به گونه‌های متنوع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی از تدارک ویژه این شبکه رادیویی برای نوروز ۱۴۰۰ گفت و تصریح کرد: با پنج اثر رادیویی ویژه‌های نوروز را برای شنوندگان ارائه داده‌ایم.

سوهانی با اشاره به نمایشنامه‌ای که از امشب به قلم خودش روی آنتن می‌رود، افزود: نمایش طنز «چه کسی از آخوندها می‌ترسد؟» به کارگردانی ایوب آقاخانی که از امشب ۲۳ اسفندماه پخش می‌شود. سال ۸۹ این نمایشنامه را نوشتم و کار استراتژیکی محسوب می‌شود و بعد از مدتی آن را در سال ۹۱ بازنویسی کردم. این اثر توسط مجید دین‌دار تنظیم رادیویی شده است.

سوهانی تصریح کرد: فیلم‌نامه این نمایش پاسخی به فیلم Rose Water در هالیوود است و در این نمایش فریدون محرابی، صفا آقاجانی و جواد پیشگر بازی می‌کنند.

مدیر رادیو نمایش در ادامه عنوان کرد: طنز سیاسی جایگاه خاصی در رسانه ملی دارد و در رادیو ما کم‌تر کاری را داشتیم که وارد این موضوع بشود و به‌نوعی طنز سیاسی– اجتماعی باشد که امیدوارم این سریال برای مخاطبان جذاب باشد.

وی به دعوت از هنرمندان و بازیگران برای اجرا و بازیگری در رادیو نمایش اشاره کرد و گفت: با دعوت از ایرج نوذری و امین زندگانی دو ویژه‌برنامه نوروزی را همراه این دو هنرمند روی آنتن خواهیم برد.

«صندلی داغ»

سوهانی با اشاره به برنامه «صندلی داغ» گفت: رادیو نمایش تصمیم گرفت «صندلی داغ» را که یادگار زنده‌یاد منوچهر نوذری بود به شکلی تازه برای مخاطبان خود تولید کند و نوروز امسال «صندلی داغ» با حضور چهره‌های مختلف و با سبک و سیاقی متفاوت روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

مدیر رادیو نمایش تصریح کرد: گفت‌وگوهای چالشی و سخت که به‌هارد تاک معروف هستند، می‌تواند در رادیو احیا شود. در این برنامه چهره‌های شاخصی روی صندلی داغ می‌نشینند و به سؤالات چالشی مجری پاسخ دهند.

وی درباره اجرای این برنامه نیز گفت: اجرای برنامه را از اول فروردین در ۱۴ قسمت به ایرج نوذری سپردیم و بناست مهمانان در مقابل چالش‌های ایرج نوذری بنشینند و به سؤالات او پاسخ دهند. ما به این بهانه یادی کردیم از زنده‌یاد منوچهر نوذری یکی از نخبگان همه‌فن‌حریف رادیو و تلویزیون بود که خاطرات ماندگاری برایمان خلق کرد. در این برنامه ایرج نوذری میزبان مهمانان مختلفی از بازیگران و کارگردانان تا سیاستمداران و ورزشکارانی است که به سؤالات صریح و شفاف او پاسخ خواهند گفت.

«شب آرام»

سوهانی با اشاره به برنامه «شب آرام» با اجرای امین زندگانی گفت: «شب آرام» برنامه‌ای گفتگو محور و شبانه است که ساعت ۲۳ به مدت یک ساعت روی آنتن رادیو نمایش می‌رود. فضای این برنامه در حوزه فرهنگ و هنر است و تلاش کرده گفتگوهای صمیمانه درباره موضوعات روز جامعه ارائه دهد.

مدیر رادیو نمایش درباره دلیل انتخاب امین زندگانی به‌عنوان مجری این برنامه نیز یادآور شد: امین زندگانی در سیما جایگاه خاصی دارد و امیدواریم در رادیو نیز با او همراه باشیم. او سواد بالایی در حوزه رسانه دارد و از تجربه بالایی در حوزه آثار نمایشی برخوردار است و لحن و ادبیات و سواد او باعث شد اجرای برنامه را به او پیشنهاد کنیم.

تولید نمایش رادیویی تعاملی

نمایش «مضحکه‌های اهل طرب» عنوان نمایش نوروزی دیگری است که به کارگردانی محمد پور حسن روی آنتن خواهد رفت. سوهانی دراین‌باره گفت: در این نمایش سراغ آیین‌ها و سنت‌های کنونی رفتیم و فضای بانشاطی را مناسب ایام نوروز تدارک دیدیم.

مدیر رادیو نمایش در ادامه با اشاره به نمایش «تخت تورنا» گفت: یکی از کارهایی که برای اولین بار انجام دادیم، تولید نمایش رادیویی تعاملی است. مخاطب با حوزه تعاملی در تئاتر و سینما آشناست، اما در رادیو برای اولین بار است که این اتفاق می‌افتد. در عصر حاضر باید جنبه‌های تعاملی را رعایت کرد. ما بررسی کردیم که چطور در نمایش رادیویی این تعامل را داشته باشیم.

سوهانی تصریح کرد: تورنا بازی قدیمی ایرانی است. در هر قسمت یک مهمان از چهره‌های محبوب داریم که وارد یک نمایش می‌شود که در دوران پهلوی اول می‌گذرد. قصه معمایی است و در ادامه، ما پایان نمایش را بر عهده مخاطب می‌گذاریم که می‌تواند از طریق درگاه‌های ارتباطی حدس بزند و برنده جایزه شود. ما طبق آنچه بیشترین رأی را آورده است، پایان را رقم می‌زنیم.

فرصتی دوباره با رادیو نمایش

در ادامه ایرج نوذری با اشاره به خاطرات کودکی‌اش از رادیو گفت: برای من ساختمان ارگ رادیو همواره الهام‌بخش و بخشی از کودکی‌ام بود. کودکی من در کنار پدرم در این فضا شکل گرفت و خوشحالم که این برنامه با همان سیاق تصویری در رادیو روی آنتن می‌رود و من سهم مهمی در آن دارم.

وی درباره ویژگی‌های این برنامه گفت: تلاش کردم در این برنامه با مهمان راحت و صمیمی‌باشم، فضای برنامه را برای مخاطب چالشی و جذاب جلو ببرم تا همانند اسمش گفت‌وگوی داغ و دل‌چسبی روی آنتن برود.

نوذری درباره انتخاب میان بازیگری در تلویزیون و رادیو متذکر شد: در عالم هنر هیچ‌چیز فدای دیگری نمی‌شود و جای هنر دیگر را نمی‌گیرد و هرکدام جایگاه و ارزش خود رادارند، چراکه هنر آن‌قدر وسعت دارد که هر بخش آن می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی تجربه حضور در رادیو نمایش را وصف‌ناپذیر دانست و گفت: رادیو نمایش فرصت دوباره‌ای برای من است تا با مخاطبان همراه شوم و تجربه‌ای متفاوت در رادیو و کارنامه هنری‌ام ثبت کنم.

یک کار دلی

امین زندگانی نیز درباره حضورش در رادیو گفت: زمانی که می‌توانستم در سیما باشم به رادیو آمدم و این برنامه برایم کار دلی است و امیدوارم مخاطبان با آن همراه شوند.

وی افزود: حال و هوای این برنامه را دوست دارم. برای من این برنامه مانند دوره خودشناسی است و هر آنچه اندوخته‌ام را در این برنامه با مخاطبان در میان خواهم گذاشت.

زندگانی که پیش‌ازاین تجربه بازی در نمایش رادیویی را داشته است، تصریح کرد: خوشحالم که بار دیگر به رادیو آمدم و امیدوارم در دوره مدیریت محسن سوهانی شاهد برنامه‌های نو و ایده‌های جدید در این رادیو باشیم.

علی‌رضانیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x