اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

شهرام صمدی نیا : اولین جشنواره ملی زیورآلات سنتی ایران در دو قسم طراحی و ساخت برگزار می‌شود

شهرام صمدی نیا : اولین جشنواره ملی زیورآلات سنتی ایران در دو قسم طراحی و ساخت برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، «دردانه» اولین جشنواره ملی زیور الات است که به منظور شناسایی استعدادهای برتر در این حوزه هنری و تقویت چرخه تولید و تقویت اقتصاد هنر برگزار می‌شود تا بستری برای ورود به بازار های داخلی و خارجی ایجاد شود.

شهرام صمدی نیا ، رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ در توضیحی پیرامون جشنواره اظهار کرد: «دردانه» به عنوان اولین جشنواره ملی زیورآلات سنتی ایران در دو قسم طراحی و ساخت که هر کدام از این دو خودشان به بخش هایی قابل تقسیم هستند برگزار می‌شود. در بخش طراحی، دو بخش طراحی دستی و طراحی رایانه ای را داریم و در بخش ساخت نیز دو بخش سنتی و صنعتی را خواهیم داشت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ عنوان کرد: این جشنواره به همت سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ و مشارکت پژوهشکده هنرهای سنتی کشور و ریاست شورای سیاست گذاری آقای دکتر شریف زاده و با دبیری آقای مهندس مهدی نجم آرا وهمکاری موزه بانک ملی ایران با ریاست آقای رواقی و آقای مهدی آقابیگی مشاور رسانه ای وسایر دستگاههای اجرایی وحمایتی در دو بخش طراحی و ساخت زیورآلات برگزار خواهدشد.

او ادامه داد: علاقه مندان به شرکت و حضور در این جشنواره می توانند تا ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ ثبت نام خود را انجام دهند و تا ۲۰ اسفند ماه جاری نیز امکان ارسال آثار از سوی هنرمندان وجود دارد. داوری آثار در فروردین ماه ۱۴۰۰ خواهد بود و نمایشگاهی نیز در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برپا خواهد شد، همچنین در پایان جشنواره یک کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد که سازمان فنی و حرفه ای کشور به شرکت کنندگان آن گواهی پایان دوره اعطا خواهد کرد.

صمدی نیا تصریح کرد: طی تفاهم نامه ای با شبکه هفت سیما مقرر شد برای آموزش این هنر اصیل در سال ۱۴۰۰ پکیجی ۲۰۰ قسمتی از این هنر ایرانی و اسلامی به علاقه مندان آموزش داده شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ گفت: در این جشنواره، در هریک از بخش‌های پنج‌گانه دو نفر برگزیده می‌شوند که هریک ۵ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x