استان اصفهان یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تحول در آموزش علم حقوق با رویکرد نوین

همایش درسی و انگیزشی برگزار شده توسط آکادمی حقوقی مشاهیر اصفهان

پیشینه علم حقوق به زمان تشکیل اولین جوامع بشری و یکجانشینی انسان ها باز می‌گردد. در زمان یک‌جانشینی لزوم رعایت نظم باعث گردید تا در ابتدا قانون و سپس پاسبانان قانون و مدافعان قانون به وجود آیند. در دنیای معاصر و علی الخصوص ایران معاصر، قانون همواره جایگاه مهمی را داشته است و لزوم تربیت مدافعان اجرای قانون که همان قضات، وکلا و… هستند، سبب شده است تا موسساتی برای آمادگی دانشجویانی که رویای تصدی این شغل ها را دارند مسیر آموزش را به صورت تخصصی هموار سازند. شهر اصفهان نیز به سبب تعداد بالای داوطلبان چنین مناصبی موسسات گوناگونی را در خود جای داده است اما از میان این موسسات آکادمی عالی حقوقی مشاهیر اصفهان به سبب طرح های نو در زمینه آموزش حقوق را پیاده سازی کرده اند به همین سبب پای صحبت مدیران این موسسه در اصفهان سرکار خانم علی بابایی و جناب آقای رستم زاده نشستیم تا از موسسه آن ها و ویژگی هایش بیشتر مطلع گردیم.

خبرنگار احوال نیوز: از فراز و نشیب های راه طی شده تاسیس این آکادمی حقوقی در اصفهان بگویید؟ چه شد که این جرقه به ذهنتان رسید؟

علی بابایی: در ابتدا لازم است این نکته را یادآور شوم که جرقه ای وجود نداشت. لزوم احترام به داوطلبین، داشتن برنامه منسجم آموزشی هر داوطلبی را در اصفهان به این فکر میدارد که در موسسه ای برای آمادگی آزمون های حقوقی حضور داشته باشد که احترام به وی اصل و سرلوحه آموزش باشد. چنانچه در فضای آموزشی ای مسائل مالی بر رعایت اخلاق پیشی بگیرد به ناچار آن مجموعه دچار رکود خواهد شد. همانطور که وکالت کسب و کار نیست، آموزش راه رسیدن به وکالت هم نباید کسب و کار تعریف گردد به همین سبب رعایت اصول اخلاقی در آکادمی مشاهیر اصفهان یک اصل بلاتغییر است. در ابتدای راه تاسیس این موسسه در اصفهان ما نقاط قوت و ضعف خودمان را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که می شود در این فضا به فعالیت پرداخت.

همانطور که وکالت کسب و کار نیست، آموزش راه رسیدن به وکالت هم نباید کسب و کار تعریف گردد به همین سبب رعایت اصول اخلاقی در آکادمی مشاهیر اصفهان یک اصل بلاتغییر است.

خبرنگار احوال نیوز: برای آماده سازی داوطلبین حقوقی چه برنامه ریزی را برای آن ها انجام داده اید؟

رستم زاده: آکادمی مشاهیر اصفهان با بهره گیری از مشاوران زبده ی خود در زمینه حقوق، دپارتمان های مختلفی را در خود جای داده است. دپارتمان آمادگی داوطلبین آزمون های حقوقی پکیجی را تحت عنوان مَستر ۱۴۰۰ در ۷۳۰ ساعت آموزشی با بهترین اساتید آموزشی حقوقی ایران همچون استاد مهدی زارعی (مدرس تخصصی حقوق مدنی، مبدع سیستم قانونخوانی تکنیکال، کوچ و مربی آزمون وکالت، دانش آموخته دانشکده حقوق دانشگاه تهران و عضو رسمی بنیاد ملی نخبگان ایران)، دکتر سید سجاد سید جعفری (وکیل دادگستری، مدرس دانشگاه، رتبه ۲ رقمی آزمون سراسری، رتبه ۴ اختبار کانون وکلای مرکز و دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی و تهران) و… تدارک دیده است‌.

از طرف دیگر دپارتمان کارگاه های موضوعی ما برای داوطلبین حقوقی کارگاه های جذابی را تدارک دیده است که بهتر است در هفته های آینده داوطلبین و حتی کارآموزان وکالت خودشان سوپرایزهای ما را شاهد باشند.

دپارتمان های دیگر ما نیز شامل دپارتمان های موت کورت، آزمون های آزمایشی و جزوات است که هر کدام تعریف و کارکردهای خاص خودشان را دارند.

خبرنگار احوال نیوز: جایگاه داوطلبان حقوقی موسسه خود را در آزمون های آتی چگونه پیش بینی می کنید؟

علی بابایی: هنوز برای پیش بینی نتیجه زود است اما با اتکایی که به توانمندی های خود در برنامه ریزی و راهنمایی داوطلبان داریم نتایج خوبی را برای آن ها پیش بینی می کنیم.

خبرنگار احوال نیوز: در پایان چه صحبتی با خوانندگان این مصاحبه دارید؟

رستم زاده: در پایان بر خود فرض می دانم تا از تمام کسانی که به صورت معنوی در این راه ما را یاری نموده اند، علی الخصوص جناب آقای دکتر پیام نجفی، ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان کمال تشکر را داشته باشم و از خداوند طلب توفیق در این راه برای کمک به داوطلبین عزیز حقوقی را داشته باشم.

علی بابایی: جامعه حقوقی امروز نیازمند آموزش هدفمند و بابرنامه است، امیدواریم که در این راه با بهره گیری از اساتید مجرب و برنامه هایی که پیش تر به آن اشاره شد، گام های ماندگاری را در فضای آموزش علم حقوق در استان اصفهان برداریم.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x