اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر مرکزی

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان: چرا نباید قسمت شرق اصفهان از امکانات فرهنگی استفاده کنند؟

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان: چرا نباید قسمت شرق اصفهان از امکانات فرهنگی استفاده کنند؟

نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی،، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در محل مجتمع فرهنگی استاد محمود فرشچیان و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله علیها ) و ایام الله دهه فجر گفت : حضرت امام رحمت الله علیه می فرماید: «فرهنگ» کارخانه آدم سازی و سایه ای از نبوت است. همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی ، نیز در وصف اهمیت فرهنگ می فرمایند: اصلاح فرهنگ عمومی از همه کارها بهتر است، فرهنگ نیمه ی زیر بنایی کشور است. فرهنگ کار زیربنایی است. معتمدی از زمانی که مسؤولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را تحویل گرفته‌ام، این نخستین نشست خبری است که دلیل آن هم برنامه‌ریزی روی امور بود تا با شناخت خوبی در خدمت باشیم و کرونا هم بهانه دیگری بود اما دهه فجر مناسبت خوبی بود تا در خدمت اصحاب رسانه باشیم . ۴۲سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، ولذا باید دستاوردهای نظام  به اطلاع عمومی برسد. هدف مشترک همه انبیاء ، دعوت مردم به سوی خداوند بود و امروز همه مسئولین نظام باید در راس سیاست های خود، این هدف مهم را مدنظر قرار دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با توجه به فرهنگ مهدویت گفت: در زمان غیبت امام زمان به سر می‌بریم و حضرت بر ما احاطه دارند اما سهم ایشان از خبرگزاری و روزنامه‌ها چقدر است، چه میزان ایشان را معرفی می‌کنید و آیا یک ستون ثابت به ایشان اختصاص داده‌اید؟ زمانی که برای حضرت قلم بزنید، ایشان خوشحال می‌شوند و این برکت حرکت شما می‌شود. راه برون رفت از مشکلات، دعوت مردم به معنویت و مهدویت است؛ مطالبه گری و انتقاد منصفانه از رسالت های مهم خبرنگاران است، چرا که رسانه ها زبان گویای مردم هستند.

حجت الاسلام معتمدی ادامه داد: باید سیاست گذاری واحد از سو ی دستگاه های نظارتی و قانون گذاری انجام شود و این رسالت برعهده مجلس است تا دستگاه هایی همچون  ارشاد در بحث فرهنگ دچار سردر گمی نشوند. حجت الاسلام معتمدی گفت: باید سیاست گذاری واحد از سو ی دستگاه های نظارتی و قانون گذاری انجام شود و این رسالت برعهده مجلس است تا دستگاه هایی همچون  ارشاد در بحث فرهنگ دچار سردر گمی نشوند.

وی اظهار کرد: به عنوان مدیر کل فرهنگ، نباید تصدی گری کنیم،  ۱.۷بودجه عمومی کشور، متعلق به فرهنگ است که حدود کمتر از۷دهم  آن متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد که ۹۰ درصد آن سهم پرداخت حقوق ها است. لذا با کدام بودجه می توان کار فرهنگی کرد؛ ما برای اجرای عدالت فرهنگی، نیازمند اعتبار فرهنگی هستیم، بودجه فصل پنج (بودجه فرهنگی) در ارشاد اصفهان صفر است و این درحالی است که برخی دستگاه ها ۵۰۰میلیارد تومان بودجه فرهنگی دارند. چرا نباید قسمت شرق اصفهان از امکانات فرهنگی استفاده کنند؟

حجت الاسلام معتمدی ، در ارتباط با تنظیم سند در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی : در هشت ماه گذشته از مسئولیت من در ارشاد استان در راستای اجرای عدالت فرهنگی، سند و چشم انداز پنج ساله استان را در حوزه فرهنگ و هنر تدوین کرده ایم و از سال ۱۴۰۰  یک سند به رئیس اداره فرهنگ هر شهرستان، نماینده هر شهرستان و امام جمعه شهر خواهیم داد که براین اساس فعالیت فرهنگی و هنری انجام شود.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان اصفهان ،همچنین درباره ایجاد شبه در سلامت انتخابات خانه مطبوعات گفت: اساسنامه خانه مطبوعات اجازه می‌دهد که در روزهای نزدیک به انتخابات نیز عضو بگیرد، از طرفی تغییر تاریخ انتخابات از دی ماه به بهمن نیز تصمیم کشوری بود. در ظاهر این انتخابات مشکلی نداشت. خانه مطبوعات باید از ظرفیت همه اعضا بهره‌مند شود، کمیته‌های تخصصی ذیل هیأت مدیره باید تشکیل شود، حتماً که نباید ۹ نفر برگزیده خانه را اداره کنند. ما به عنوان تأیید صلاحیت کننده و ناظر انتخابات هیچ شبهه‌ای در آن ندیدیم.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان اصفهان در ارتباط با فعالیت ها، در حوزه قرآن گفت: در حوزه قرآنی ۱۲۷ موسسه قرآنی داریم که همیشه در حوزه قرآنی رتبه اول کشوری را داشته ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی، در ارتباط با ایام بیماری منحوس کرونا و حمایت از هنرمندان افزود: در سامانه کارا که برای این موضوع است ۱۹۱۳ پرونده برای درخواست وام ثبت نام کرده اند، که مبلغ درخواستی آن هم ۵۶۵ میلیاد ریال بوده است که تا به حال ۵۰ درصد آن پرداخت شده است ، که آنها خود پیگیری کرده اند و آن را دریافت کرده اند. در سامانه تحفه برای حمایت از کسب و کارهای فرهنگی ۳۳۵ تقاضا داده شده است که تقاضای آنها ۱۰۰ میلیارد بوده است که در قالب ۴ درصد است و بانک عامل که بانک آینده است، که در حال دریافت هستند.دیگر هنر کارت است که از هنرمندان و اصحاب هنر برای آنها کارت صادر شده است که از ابتدای سال ۹۷ به آنها وام پرداخت شده است . از آبان ماه هم که ثبت نام کرده اند به صورت نمادین همین روزها در اداره کل به آنها تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x