اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر تهران چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی مرکزی

با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نخستین مرکز توانمندسازی زنان در شهر اصفهان بهره برداری شد

با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده؛ نخستین مرکز توانمندسازی زنان در شهر اصفهان بهره برداری شد

معصومه ابتکار: مراکز توانمندسازی باید منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود/ هماهنگی دولت و قوه قضاییه در تدوین لایحه حمایت از زنان  

با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و جمعی از مدیران استانی و شهر اصفهان، نخستین مرکز توانمندسازی زنان در شهر اصفهان در منطقه ۱۲ بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان معصومه ابتکار، در حاشیه افتتاح و بهره برداری از نخستین مرکز توانمندسازی شهر اصفهان به نام بانو امامی با اشاره به اینکه امیدواریم این مراکز بتوانند اشتغال پایدار برای بانوان گفت  : دولت برای این موضوع برنامه ریزی های خوبی در نظر دارد.

وبا اشاره به اختصاص تسهیلات پایدار روستا و تسهیلات فراگیر برای حوزه شهر برای اشتغال زایی دولت پرداخت این تسهیلات را از سال ۹۸ آغازو حدود ۴۰ درصد آن به زنان اعطا شده است.

 این مرکز توانمندسازی بانوان در شهر اصفهان توسط شهرداری راه اندازی شده و در همین راستا معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز طرح هایی را با همکاری مرکز فنی و حرفه ای راه اندازی کرده است. 

۱-توان افزایی زنان سرپرست خانوار

این طرح توان افزایی زنان سرپرست خانوار و آموزش مهارت های کلی و حرفه ای و تخصصی

 تامین زنجیره ارزش و در نهایت اتصال به بازارها را در بر می گیرد. و زنان آسیب دیده استان اصفهان مانند سایر استانها براساس وضعیت استان، مطالعه و مشکلات، آسیب هایی همچون کودک همسری و حقوق زنان لحاظ شده و  یکی از ویژگی های این سند برای هر دستگاه به تناسب، تکالیفی در آن مشخص گردیده است .

 مردم نهاد نقش اساس دارند .

۲-زنجیره توانمندی زنان در شهر استمرار یابد

 علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت : به طوری که اگر در برابر تقاضاهای که در این خصوص وجود داردادامه نیابد، نتیجه مطلوب حاصل نمی شود. بخشی از وظیفه شهرداری ایجاد فضاسازی برای آموزش و توانمندسازی بانوان اما تهیه اقلام مورد نیاز  فراهم کردن بازار فروش کار دشواری است که باید مدیریت شهری و دیگر دستگاه ها برای آن تمهیدی در نظر بگیرند.

۳-*بهره مندی از حقوق ثابت و بیمه مهمترین مزیت مرکز توانمندسازی زنان است

 کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت : این موضوع از ابتدای دوره پنجم شورای شهر مورد توجه بود تا از مشاغل بانوان حمایت شود. رویکرد اصلی این مرکز شغل شایسته، آموزش و مهارتها در قالب تفاهم نامه چهار جانبه بین سازمان های بهزیستی، کمیته امداد، میراث فرهنگی و شهرداری اجرایی می شود محوریت بر اساس زنان سرپرست خانوار شهر با رعایت منزلت وارد شده و بعد آموزش ها و مهارت های لازم راانجام میدهند به مدت ۴۵ روز استخدام،  حقوق اداره کار، بیمه دریافت می کنندو تولیدات  زنان در داخل و خارج از کشور بازاریابی و در نهایت  شغلی پایدار برای آنها فراهم می شود.

 برای احداث و تملک این مجموعه ۵۷ میلیارد ریال در منطقه دوازده شهرداری اصفهان هزینه شده است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x