اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه مرکزی

سرهنگ غلامرضا براتی : دستگیری کلاهبرداری که از طریق شبکه های اجتماعی با وعده ازدواج افراد را فریب می داد

سرهنگ غلامرضا براتی : دستگیری کلاهبرداری که از طریق شبکه های اجتماعی با وعده ازدواج افراد را فریب می داد

سرهنگ غلامرضا براتی : کلاهبرداری از طریق شبکه های اجتماعی با وعده ازدواج

پایگاه خبری احوال نیوز ، زنی که با سوء استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام با وعده ازدواج اعتماد شاکی را جلب کرده و مبلغ ۷ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده بودتوسط مأموران پلیس فتای شهرستان “خمینی شهر” دستگیر شد.

سرهنگ”غلامرضا براتی” فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام جزئیات بیشتر این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۷ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده ، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی اظهار داشت : شاکی مدعی بود در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخص مونثی آشنا شده که باترفند ازدواج از من درخواست قرض کرد و من هم مبلغ ۷ میلیون ریال به حسابش واریز کردم و بعد متوجه شدم تلفنش را جواب نمی دهد و از من سوء استفاده کرده است.

سرهنگ “براتی ” در ادامه تصریح کرد: با بکارگیری روش های فنی و شگردهای خاص پلیسی ، متهمه شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان با بیان اینکه متهمه در بازجویی های بعمل آمده به بزه ارتکابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شد به عموم شهروندان توصیه کرد : یکی از ترفندهای کلاهبرداری‌ اینترنتی این است که مجرمان، طعمه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و چت‌روم‌ها شکار می‌کنند با دادن وعده‌هایی مانند ازدواج، اطلاعات شخصی کاربران را به دست آورده و با تهدید از طعمه‌های خود اخاذی می‌کنند. پس به راحتی به افراد غریبه اعتماد نکنند و در ورود به این فضا بی مهابا عمل نکنید و در گفتگوهای اینترنتی با افرادی که آنها را نمی شناسید ارتباط برقرار نکنید. –در نگهداری عکس ها و اطلاعات محرمانه خود نهایت دقت و تلاش را داشته و آنها را روی تلفن همراه،لپ تاپ،فلش مموری و دیگر وسایل قابل حمل ذخیره نکنید. -فیلم ها و اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری کنید. -به هیچ وجه عکس ها و فیلم های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. -عامل بسیاری از فیلم ها و تصاویری که در فضای اینترنت منتشر می گردد عکس برداری و فیلم برداری از مجالس خصوصی توسط دوستان و اقوام می باشد اجازه عکس برداری در مجالس خصوصی را به دیگران ندهید.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x