اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

محمدرضا بنکدار هاشمی : در یک و نیم سال گذشته، بخش سازه و سیویل خط دو متروی اصفهان ۲۴ درصد پیشرفت داشته است

محمدرضا بنکدار هاشمی : در یک و نیم سال گذشته، بخش سازه و سیویل خط دو متروی اصفهان ۲۴ درصد پیشرفت داشته است

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان ، یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای بخش سازه و سیویل خط دو مترو در حال حاضر ۲۴ درصد پیشرفت داشته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با شرایط فعلی خط دو مترو اصفهان تا چهار سال آینده تکمیل شود.


محمدرضا بنکدار هاشمی ، مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان، صبح امروز یکشنبه پنجم بهمن ماه ۹۹ در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: قراردادی برای خرید ۳۱۵ واگن بین دولت و یک شرکت چینی منعقد شده بود که از این تعداد ۱۰۰ واگن به کشور وارد شد؛ ۳۰ واگن از مجموع ۱۰۰ واگن وارد شده سهم اصفهان بود که در سال‌های قبل وارد شد و در حال خدمت رسانی به شهروندان است.


مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: از ۲۱۵ واگن باقی مانده قرارداد دولت و شرکت چینی، ۵۵ واگن دیگر سهم اصفهان است، اما قطعات آن وارد گمرک شده و سال‌ها معطل ترخیص مانده بود تا اینکه سال گذشته توانستیم با پذیرفتن هزینه‌های متفرقه و پرداخت ۱۵ میلیارد تومان از منابع قطار شهری این قرارداد شکست خورده را زنده کرده و قطعات را وارد کارخانه ایریکو کنیم.

وی با بیان اینکه اخیراً دو رام از قطارها شامل ۱۰ واگن به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان وارد شهر شد که در حال حاضر ارزش هر واگن یک میلیون یورو است، گفت: رام‌های جدید دارای برق بالاسری بوده و سایر شرایط آن ویژه و نسبت به قطارهای قبلی مرغوب تر است؛ اگر تعامل بیشتری با سازمان شهرداری‌های کشور انجام شود، می‌توان یک رام دیگر را به سهم اصفهان اضافه کرد.

بنکدار هاشمی با بیان اینکه در خط دو مترو اصفهان ۱۶ ایستگاه احداث می‌شود، افزود: در یک سال و نیم گذشته ۱۲ ایستگاه خط دو مترو فعال شده و در سه فاز در حال احداث است که فاز نخست آن از دارک تا میدان امام علی (ع)، فاز دوم از کهندژ تا میدان امام حسین (ع) و فاز سوم از میدان امام حسین (ع) تا میدان امام علی (ع) است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: ایستگاه‌های خط دو مترو قبل از ورود تی. بی. ام احداث می‌شود و تاکنون چهار ایستگاه به همین روش ساخته شده و دستگاه حفار از آنها عبور کرده است؛ اخیراً دستگاه حفار از ایستگاه عمان سامانی به عنوان ایستگاه چهارم خط دو عبور کرده و تا قبل از نوروز ۱۴۰۰ وارد ایستگاه لاله خواهد شد.

بنکدار هاشمی با اشاره به اجرای عملیات بتن‌ریزی فونداسیون محل استقرار دستگاه حفار در جبهه غربی خط دو قطار شهری و ایستگاه کهندژ به صورت همزمان، گفت: همزمان با ۲۲ بهمن امسال شاهد آغاز عملیات حفاری جبهه غربی خط دو مترو توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار این سازمان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملیات احداث ایستگاه خرازی، چهارسوق، خلجا و امام حسین (ع) آغاز شده و با سرعت خوبی در حال اجرا است، ادامه داد: در حال حاضر ایستگاه عاشق اصفهانی ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، البته در بخش ساز و سیویل پیشرفت واقعی آن ۹۹ درصد است و فقط عملیات نازک کاری آن باقی مانده است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان از پیشرفت ۷۰ درصدی احداث ایستگاه عمان سامانی خبر داد و گفت: در یک و نیم سال گذشته، بخش سازه و سیویل خط دو متروی اصفهان ۲۴ درصد پیشرفت داشته است و در سال آینده با توجه به انجام عملیات اجرایی از دو جبهه کاری پیشرفت پروژه دو برابر خواهد شد که با شرایط فعلی پیش‌بینی می‌شود این خط تا چهار سال آینده تکمیل شود.

خبرنگار و عکاس فهیمه کریمی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر علی

سلام بسیار عالی گزارش شده
عکسها زاویه ها عالی
خانم کریمی مثه همیشه خوب

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x