اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کمیته بازخوانی مکتب انقلاب اسلامی جبهه ایستادگی اصفهان؛جامعه ما خانواده ماست

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز کمیته بازخوانی مکتب انقلاب اسلامی جبهه ایستادگی اصفهان به بررسی مکتب سردار سلیمانی پرداخت .

🔷🔹جامعه ما خانواده ماست
انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین و خاص ترین انقلاب های دنیاست که به پشتوانه مردم و رهبری امام راحل شکل گرفت و به پیروزی رسید.
در ابتدا با بیان سخن گهربار امام راحل عظیم الشان در اول مسیر انقلاب که فرمودند:
مردم ولی نعمتان انقلابند

بر همین اساس ، نقش و جایگاه مردم بسیار ارزشمند و قابل توجه است. به طوری که در همه مقاطع انقلاب و در همه صحنه ها از قبیل انتخابات، دفاع مقدس و … مردم نقش اصلی را ایفا نموده اند و می نمایند.
یکی از اساسی ترین برنامه ها و اهداف انقلاب، توجه به اقشار مختلف بخصوص جوانان و حفظ آنها در مسیر نظام بوده است.
جوانان ، بخش مهم و ارزشمند جامعه انقلابی ما هستند که اگر در طی مسیر نتوانیم آنها را حفظ کنیم دشمن به راحتی و با برنامه ریزی و صرف بودجه های کلان و تبلیغات وسیع آنها را جذب خواهند کرد و از مسیر اصلی انقلاب دور خواهند نمود.

🔷🔹سردار عزیز شهید حاج قاسم سلیمانی در یک سخنرانی در جمع همرزمان و فرماندهان خود گفت:
گفتم: فلانی کجاست؟
گفت: ولش… این رفت… تمام شد.
گفتم: فلانی کجاست؟
فلانی که میگم یعنی بچه جنگ، فرمانده گردان، فرمانده تیپ، خط شکن، مسئول اطلاعات عملیات، تخریب….
فلانی کجاست؟
… اینم ولش کن.. اصلاً… متاسفانه رفت.
این فرمانده ما خطش شکسته شده، خطش سقوط کرده کسی که نتونه سربازهای خودش را تو خط حفظ کنه، خطش سقوط کرده. سقوط خط من؛ به این نیست که دشمن برود. سقوط خط من اینه که نیروی دست خود من؛ متفرق بشود.

جامعه ما خانواده ماست

🔷🔹حاج قاسم با تاکید بر حفظ انقلاب به وسیله جذب همه مردم با دیدگاه های مختلف در مسیر انقلاب؛ جامعه را خانواده‌ای می داند که پدر مسئول اداره آن و جذب همه افراد به درون خانواده می باشد:
این بی حجابه، این با حجابه؛ این اینجوریه، اون اونجوریه؛ این چپه، اون راسته؛ این اصلاح طلبه، اون اصولگراست؛
خب کیو میخواین حفظ‌کنین؟
این که بچه حزب اللهی ها فقط جمع خودشون!!!
من و آدم های خودم!! من و رفقای خودم!! من و مریدای خودم!! مداح هستم با مریدای خودم!!
اینکه نمیشه انقلاب را حفظ کردن!
اینکه نمیشه جمهوری اسلامی را حفظ کردن!
آخه اینا مردم ما هستند؛ اینا بچه های ما هستند…
پدر چه کار می کند؟ شما تو خونه خودتون همه بچه ها مثل هم هستن؟ همه متدین هستن؟ همه نماز شب خونن؟ همه مثل هم نماز میخونن؟ ابداً … هرکی ادعا بکنه الکیه….
متفاوتن یه دختر با پسر؛ یه پسر با دختر؛ یک کسی با کس دیگری فرق دارن… پدر چه کار میکنه؟ پدر اداره میکنه. پدر جذب میکنه.
یکی را با محبت … یکی را با تشر… به نوعی او را جذب می کنه به درون خانواده. حرمت خانواده رو حفظ می کنه؛ جامعه ما خانواده ماست.

🔹حاج قاسم پشت تریبون از جوانی خود نیز گفت که: من آستین کوتاه می پوشیدم و آقای کرمی مسئول گزینش من بوده … یک مرتبه هم رد صلاحیتم کرده…

🔹آقای کرمی مسئول گزینش سپاه کرمان از خاطرات حاج قاسم هنگام ورود به سپاه چنین گفت:
هر آنچه که از اون روز یادمه، این تصویر برام این طور بود که امثال ایشان توی سپاه با این وضع و قیافه؛ چرا باید بیان؟!! تیپ ورزشی، پیراهن آستین کوتاه، پیراهن چسبان، موهای وزوزی، کمربند پهن … ایشون برای گزینش آمده بود!!!

🔹پس از شهادت سردار دلها حضرت امـام خامنه ای مدظله العالی در وصف حاج قاسم چنین فرمودند:
ویژگی مهم حاج قاسم این بود که در مسائل داخلی اهل حزب و جناح و این گونه تقسیم بندی ها نبود؛ اما به شدت انقلابی و پایبند به خط نورانی و مبارک امام بود و انقلاب و انقلابی گری خط قرمز جدی او بود. حاج قاسم واقعاً ذوب در انقلاب بود و برخی سعی نکنند که این واقعیت ها را کمرنگ کنند…

نتیجه
🟣یکی از آفت ها و آسیب هایی که در بعضی از لایه های سیاسی و اجتماعی مشاهده شده است، ایجاد دیوار بین مردم ( بخصوص جوانان) می باشدکه باعث شده جوانان را به دیندار و ضد دین ، بی حجاب و باحجاب، مومن و کافر ، چپ و راست تقسیم کنیم.
این قبیل دسته بندی ها علاوه بر اینکه باعث ایجاد تفرقه می شود زمینه جدایی و فاصله گرفتن جوانان از ارزشهای انقلاب می شود.
به نظر می رسد جای تدوین راهکارها و برنامه های عملیاتی و کارشناسی شده برای جذب جوانان و نسل امروزی در برنامه های مسئولین نظام خالیست و متاسفانه سالیانی است که فقط به شعارها اکتفا شده است.

🔵از اخلاق پسندیده رهبر معظم انقلاب و یاران وفادارش مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، عشق و علاقه و محبت واقعی شان به نسل جوان است. بارها شنیده ایم و دیده ایم که حضرت آقا با سخنان و برخوردهای محبت آمیزشان به جوانان ،باعث ایجاد یک رابطه قلبی شده اند و هیچگاه دیواری بین جوانان ترسیم نکرده اند و همه آنها را مانند یک پدر دلسوز دوست داشته و راهنمایی نموده اند.
🟢مکتب حاج قاسم مکتب شعار نبود، مکتب شعور بود. یک رزمنده واقعی و مردمی بود از بین مردم بود و تا آخر با مردم بود. مرد عمل بود، نه مرد شعار. از این جناح و آن جناح نبود. بین مردم دیوار نمی کشید. همه جوانان را دوست داشت و با عملش و اعتقادش در قلوب باحجاب و بی حجاب، انقلابی و غیر انقلابی، ایرانی و خارجی جای گرفت.
🔴 حاج قاسم تا ابد هست و جاودانه خواهد ماند.

جبهه ایستادگی اصفهان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x