اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

محمد بنکدار هاشمی: اضافه شدن دو رام قطار به خط یک مترو اصفهان به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان

محمد بنکدار هاشمی: اضافه شدن دو رام قطار به خط یک مترو اصفهان به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان

اضافه شدن دو رام قطار به خط یک مترو اصفهان

به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان و  کاهش سرفاصله های خط یک از ۱۲ به ۸ دقیقه

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان از اختصاص دو رام قطار (۱۰ واگن) به متروی شهر اصفهان خبر داد و گفت:

با افزوده شدن این قطارها به خط اول، سرفاصله ها از ۱۲ دقیقه به هشت دقیقه کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد بنکدار هاشمی با اشاره به اینکه ارزش محموله واگن های مترو که به خط اول قطار شهری اصفهان اضافه می شود ۳۰۰ میلیارد تومان است گفت :  

این واگن در شرایط ویژه تامین این روزها با همکاری دولت و شهرداری خریداری و تامین شده و به بهره برداری می رسد واگن های جدید بر اساس استانداردهای خط اول مترو ساخته شده و در این خط نیز استفاده می شود  زمانیکه خط یک، دو ،  سه ساخته شد واگن ها قابلیت استفاده در خط های دیگر را نیز داشته  باشد.

و اینکه در مجموع سهم اصفهان از قرارداد کلی خرید واگن ها دولت و شهرداری ۸۵ عدد است که طی سالهای اخیر و امسال ۴۰ واگن تحویل شده و ۴۵ واگن دیگر نیز باید به شهر اصفهان تحویل شودو اکنون در خط یک ۱۲ رام قطار داریم که با دو رام جدید، به ۱۴ رام افزایش می یابد.

 قرارداد مستقل سازمان قطار شهری اصفهان با شرکت پلور سبز برای خرید ۳۰ رام و همچنین شرکت پلور سبز با شرکت دالیان چین برای ساخت و تولید ۱۵۰ واگن قطار به صورت مستقل قردادی منعقد کرده است و در چارچوب این قرارداد ۳ رام تحویل شده و ۴ رام دیگر آماده تحویل است و ۲۳ رام دیگر به صورت انتقال تکنولوژی به داخل (PLB) ساخته خواهد شد.

هزینه هر واگن را در حدود یک میلیون یورو سرفاصله اصلی در افق طرح وقتی شبکه خطوط شکل میگیرد دو و نیم دقیقه است که برای این هدف گذاری حداقل ۳۸ رام قطار در خط یک نیاز داریم.

با اضافه شدن دو رام قطاری که به شهر اصفهان افزوده می شود سرفاصله قطارها از ۱۲ دقیقه به هشت دقیقه در خط یک کاهش می یابدو  اینکه در شرایط قبل از کرونا با حدود ۱۰ رام قطار رکورد جابجایی ۱۲۰ هزار مسافر در خط یک شکسته شداکنون تعداد مسافران مترو اصفهان ۳۰ هزار نفر در روز است.

 در افق طرحی که برای سرفاصله ۲٫۵ دقیقه متروی اصفهان دیده شده است، باید ۲۵ هزار نفر در ساعت در جهت مسافرگیری داشته باشیم.

وبا  راه اندازی شبکه خطوط مترو اصفهان (خط های اول، دوم و سوم مترو) می توان جابجایی حدود ۸۰۰ هزار مسافر در روز را با متروی شهر اصفهان انجام داد.

رویا مردانی

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x