اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

دیپلماسی شهروندی از کارآمد ترین و مدرن‌ترین اشکال دیپلماسی است

دیپلماسی شهروندی از کارآمد ترین و مدرن‌ترین اشکال دیپلماسی است

 شهروندان دارای ارتباطات فرامرزی بازیگران روابط بین‌المللی اصفهان می‌شوند

قدرت الله نوروزی ، شهردار اصفهان گفت: توسعه دیپلماسی شهری اصفهان می‌طلبد که پا را از دیپلماسی شهری  بیشتر گذاشته و تعامل شهروند با شهروند را  در دستور کار قرار دهد.

 برهمین اساس با ابتکار «شهروند دیپلمات» به مقوله دیپلماسی شهروندی ورود می کنیم .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی به ظرفیت های ابتکار «شهروند دیپلمات» برای استفاده از پتانسیلهای اقتصادی، فرهنگی و علمی شهروندان

فعالان و کنشگران برای شکل‌گیری شبکه ای از ارتباطات بین المللی در شرایطی که شهرها از حوزه حمل و نقل تا خدمات شهری با تاثیرات ناشی از تحریمها دست و پنجه نرم می کنندایجاد پیوندهای مشترک با نهادهای مرتبط جهانی ایجاد شبکه شهرها و ایفای نقش پر رنگ تر در عرصه بین الملل یک وظیفه برای همه دستگاه هااست .

به  گواه مجموعه وزارت امور خارجه اصفهان می‌تواند پایلوت این طرح شود و سپس این ابتکار خلاقانه را به سایر کلانشهرها ی ایران نیز صادر کنند.

همکاری شهرداری و دستگاههای ذی‌صلاح در حال اجرادر حالی است  که به قرن جدید نزدیک میشویم دیپلماسی هم باید از دروازه های متعدد و نو عبور کند و به زندگی بهتر شهروندان تبدیل شود .

 یکی از این راهها پیش قدم شدن مجموعه مدیریت شهری در اصفهان برای حذف اشکالات و رسیدن به جوابهای موثر برای احیا یا پرفروغ کردن روابط خواهرخواندگی اصفهان است.

در دنیای که افراد  سکان اداره شهرها را در دست دارندو زمان تصمیم گیری در اتاقهای دربسته و جلسات درون سازمانی گذشته است و اکنون مدیریت بهینه شهرها تنها با مشارکت شهروندان ، طبقات مختلف نخبگان و موثران و طبقه خلاق ممکن است در این شرایط که چالشهای شهرهای دنیا جهانی شده اند  قطعا نیاز به راهکارهای جهانی برای گذر از چالشها داریم حضور شهروند دیپلمات ها بر سر میزهای تصمیم گیری و استفاده از مشارکت شهروندان به مسائل روز دنیا می تواند اصفهان را بعنوان یک جهان شهر از این چالش ها عبور دهدو  برای همفکری با تجارو  فارغ التحصیلان دانشگاهی فعالان فرهنگی و اجتماعی شهر اصفهان و رسانه ها در این چارچوب (طرح شهروند دیپلمات)و جهان

 شهر اصفهان نباید از نخبگان و شهروندان خود غافل باشد زیرا این افراد با ابتکار،  بازیگران جدید روابط بین‌المللی اصفهان خواهند شد .

رویا مردانی

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x