اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

افزایش سهم حمل و نقل عمومی؛ راهکار بلندمدت شهرداری برای حل آلودگی هوا

افزایش سهم حمل و نقل عمومی؛ راهکار بلندمدت شهرداری برای حل آلودگی هوا

افزایش مشارکت مردم در امور شهر با اجرای طرح “شهروند دیپلمات”

قدرت الله نوروزی  شهرداری اصفهان گفت : برای رفع مشکل آلودگی هواراهکار بلندمدت را در نظر گرفتیم  تا سهم ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم و از همین رو شهر تا جایی که دارد  ظرفیت  پیاده محور شود  و از حمل و نقل عمومی و پاک مثل مترو و بی آر تی و دوچرخه بیشتر استفاده شود.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری احوال نیوز ، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان ، شهردار در برنامه زنده رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»

با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی و تبریک  سال نو میلادی به همشهریان مسیحی شهر اصفهان تبریک می گویم.

واشاره به تعطیلی شهر اصفهان به دلیل آلودگی هوا و مراقب بودن  از اقشار آسیب پذیرچراکه این وضعیت فشار سنگینی بر شهر و مردم خواهد داشت . فقط شهر اصفهان اینگونه نیست بلکه برخی شهرهای همجوارهم به تعطیلی کشیده شده اند. این مشکل در واحدهای صنعتی  وجود داردوبا تاکید بر اینکه همه دستگاهها باید  به میدان بیایند تا قانون هوای پاک اجرا شود وباید تکالیف خود را بدانند تا بر مشکل غلبه کنند.

پیاده محوری و توسعه حمل و نقل عمومی دو راهکار بلندمدت برای کاهش آلاینده هااست و  شهرداری برای رفع آن  راهکارهایی  بلندمدت در  نظر گرفته تا سهم حمل و نقل عمومی را افزایش یابد  در همین راستا ۷۷۷ کیلومتر ظرفیت ایجاد مسیر دوچرخه در شهر اصفهان که قول دادیم تا پایان سال۱۵۰   کیلومتر از این مسیررا  راه اندازی کنیم .

 در حالی که در سال های گذشته مسیرهای دوچرخه سواری در شهر اصفهان حدود ۴۰ کیلومتر بوده است .

– ایجاد مسیر عبور دوچرخه خصوصا در علامه امینی که ، باعث بروز برخی مشکلات شده بود که  خیابانی کوتاه است و سمت شمال خیابان محل پارک خودرو نیست و در جنوب خیابان پارک انجام می شود که با جمع بندی از این وضعیت، با نظر کارشناسان اقدام به راه اندازی مسیر دوچرخه در این خیابان کردیم.

رویا مردانی

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x