اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر قزوین قم لرستان مرکزی مرکزی ورزشی

صدای قهرمانان قویترین مردان هم در آمد.؟!

 گفت و گو با چهار تن از ستاره های مردان آهنین و پاورلیفتینگ

صدای اعتراض قویترین مردان بلند شد؛ دخالت در انتخابات ممنوع!
دخالت در انتخابات ممنوع ؟

اتفاقات روزهای اخیر در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون بدنسازی باعث اعتراض شدید ورزشکاران و چهره های شناخته شده قویترین مردان ایران شده است.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از خبرگزاری ایلنا، فدراسیون پرورش اندام که بعد از ماهها بلاتکلیفی بالاخره قرار است روز ۱۳ دی ماه رییس جدید خود را بشناسد، این روزها به خاطر برخی اتفاقات شائبه برانگیز در کانون توجه قرار گرفته است. طی روزهای اخیر اخبار زیادی پیرامون دخالت وزارت ورزش منتشر شده و خیلی از اهالی پرورش اندام، قویترین مردان و پاورلیفتینگ به نوع چینش اعضای مجمع اعتراض کردند.

در همین راستا تعدادی از چهره های شاخص بخش قویترین مردان و همچنین پاورلیفتینگ در گفت و گو با خبرنگار ما صحبت های خود را پیرامون انتخابات پیش رو مطرح کردند.

فاطمی: اتفاقات اخیر ورزشکاران را دلسرد کرده

محراب فاطمی با چندین عنوان قهرمانی در مسابقات مردان آهنین یکی از چهره های شناخته شده این رشته به حساب می آید. او درباره حواشی انتخابات گفت: نبود هیچ نماینده ای از بخش قویترین مردان در مجمع انتخاباتی خودش بزرگترین شائبه است. اتفاقاتی که در روزهای اخیر افتاده، باعث دلسردی همه ورزشکاران شده و امیدوارم وزارت ورزش زودتر به خواسته اهالی پرورش اندام پاسخ مثبت دهد و تصمیمات منطقی بگیرد. کسانی که رای می دهند، باید بدانند در قبال یک جامعه بزرگ و میلیونی مسئول هستند. بنابراین به دور از فضای سیاسی بهترین کاندیدا را انتخاب کنند. در نهایت امیدوارم شرایطی فراهم شود که انتخابات در شرایطی عادلانه برگزار شود.

داداشی: این کارها مصداق بارز تقلب در انتخابات است

علی داداشی، یکی از قهرمانان رشته قویترین مردان که در مسابقات مردان آهنین نیز سابقه کسب عنوان را دارد، در رابطه با انتخابات فدراسیون پرورش اندام گفت: به نظر می رسد دوستان در وزارت ورزش از اینکه فهمیدند کاندیدایی که توانمند است و می تواند تاثیرگذار باشد، احساس خطر کردند. من تعجب می کنم که چطور وزارت ورزش اینقدر علنی انتخابات را مهندسی می کند و می خواهد همه چیز را به نفع یک نفر پیش ببرد. جامعه ورزش، جامعه سالمی است و با دخالت و تقلب نباید آن را آلوده و سیاسی کنند. چرا کسی که لیاقت دارد نباید روی صندلی ریاست بنشیند یا یک فرد سیاسی رای بیاورد؟

وی افزود: مگر پاورلیفتینگ و قویترین مردان زیر نظر فدراسیون پرورش اندام نیستند؟ چطور قبلا نمایندگان این رشته ها هم در انتخابات حاضر بودند، اما الان همه چیز عوض شده. بگذارید ورزشکاران و قهرمانان برای این رشته تصمیم گیری کنند. کسی که با پرورش اندام غریبه است، اگر به فدراسیون بیاید، شرایط از این قطعا بدتر هم خواهد شد. باشگاهی را برای رای دادن در مجمع انتخاب کردند که یک قهرمان هم در خودش ندارد و اصلا یک مرکز تفریحی است. با این همه باشگاه حرفه ای در تهران و البرز، این کار چه جای توجیهی دارد؟ اصلا با این شرایط آن فرد مدنظر هم آمد و رییس شد، چطور می خواهد جواب ورزشکاران را بدهد؟ این کارها نشان می دهد آن کاندیدا اصلا توانمند نیست وگرنه علنا تقلب نمی کرد. این کارها مصداق بارز تقلب در انتخابات است و باعث فاسد شدن فضای ورزش می شود.

ماهری پور: پشت کسى ایستادید که مقبولیتى ندارد

پیمان ماهری پور، رکورددار لیفت ایران که در عرصه جهانی هم جزو مدعیان این رشته به حساب می آید، در واکنش به حاشیه های به وجود آمده در آستانه انتخابات فدراسیون پرورش اندام گفت: آقایان در وزارت ورزش نشستند و برای یک جامعه بزرگ تصمیم گیری می کنند. پرورش اندام که بیش از ۲۰ هزار باشگاه در سراسر کشور دارد و مخاطبان آن میلیونی هستند، نباید به خاطر سیاسی بازی چند نفر قربانی شود. من عاجزانه و در کمال ادب از آقایان سلطانی فر و علی نژاد می خواهم که در انتخابات دخالت نکنند. یکی، دو بار این حرف را قبلا هم گفتیم، اما متاسفانه دیدیم که اقدامات عجب ادامه دارد. اگر این دخالت ها ادامه دار باشد، ما هم طور دیگری رفتار می کنیم.

وی افزود: وزارت ورزش پشت کسی ایستاده که هیچ مقبولیتی در میان اهالی پرورش اندام ندارد. مطمئنم که روسای هیات های استانی و اعضای مجمع آگاهتر از آن هستند که بخواهند با حرف چند نفر و فشار یک ارگان رای بدهند. مطمئنم که اهالی پرورش اندام و اعضای مجمع بهترین انتخاب را می کنند.

ظرفچی: چرا باید یک فرد سیاسى را وارد فدراسیون کنید؟

علی ظرفچی که از قهرمانان رشته قویترین مردان به حساب می آید و در لیفت هم رکوردهای قابل توجهی به جای گذاشته، درباره حواشی انتخابات بدون پرده و شفاف صحبت کرده و می گوید: در انتخابات قبلی مجتبی ملکی و قبل از آن دلیر به عنوان نمایندگان پاورلیفتینگ در مجمع انتخاباتی حاضر بودند و رای دادند. چرا در این دوره هیچ نماینده ای از این رشته در مجمع نیست؟ عزت پور، فرزاد و من در مسابقات IFBB مقام آوردیم. گفتند نامه شورای برون مرزی ندارید، باشد؛ اصلا ما هیچ. شیردل که مربی ما بود، نمی توانست در مجمع باشد؟ مربی را هم قبول ندارید، داور را که قبول دارید؟ من ۱۲ سال است که داور رسمی فدراسیون هستم. از این سمت امثال ما انتخاب نمی شویم و از سوی دیگر یک باشگاه ۱۳۰ متری در اصفهان می شود نماینده باشگاهها! تعریف باشگاه اصلا چیست؟ این افراد ناآشنا باید برای جامعه پرورش اندام، پاورلیفینگ و قویترین مردان تصمیم بگیرند؟ چرا مهدی ارزشمند که اورال جهان شده، در لیست نیست؟

وی افزود: مسیری که آقای یارمحمدیان آمده تا به انتخابات برسد را بررسی کنید. ایشان در فرمانداری گلپایگان یک وعده هم نداده که آن را عملی کند. چرا باید یک فرد سیاسی را وارد فدراسیون کنید؟ این آقا با شورت ورزشی هم یک عکس ندارد. با چنین انتخابی مطمئن باشید که فدراسیون پرورش اندام در دولت بعدی با یک فدراسیون دیگر ادغام می شود و کلا منحل خواهد شد. آقایان نماینده در هیات ها، باشگاهها و بقیه کسی را انتخاب نکنید که دودش در چشم همه ما برود. بازی این افراد را نخورید. البته که سابقه نشان داده، گزینه وزارت ورزش هیچ وقت رای نیاورده و این بار هم باید جلوی این اتفاق بد را بگیریم

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x