اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

ایمان حجتی مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان: شهروند دیپلمات ابتکاری برای توسعه دیپلماسی شهری اصفهان

ایمان حجتی مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان: شهروند دیپلمات ابتکاری برای توسعه دیپلماسی شهری اصفهان

شهروند دیپلمات ابتکاری برای توسعه دیپلماسی شهری اصفهان

ایمان حجتی ، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت:

ابتکار «شهروند دیپلمات» از ابتدای سال جاری در اداره امور بین‌الملل شهرداری اصفهان مطرح و اهداف آن از جمله ارتباطات مؤثر با

-شرکهای خارجی (خواهرخوانده‌ها)

– شناسایی تسهیلگران شهروندی

-توسعه همکاریهای اقتصادی و علمی به ترتیب با محوریت بخش خصوصی و دانشگاههای اصفهان، -افزایش تعاملات با دستگاه دیپلماسی کشور

-و شکل‌گیری دانش، مهارت و نگرش بین‌المللی در تمامی مجموعه‌های شهر برای آن تعریف شده است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان

 ایمان حجتی با بیان اینکه شهرداری اصفهان درصدد است تا با یاری گرفتن از دیپلماسی شهروندی، بستری برای توسعه دیپلماسی شهر بنا کند.

ابتکار شهروند دیپلمات” آن دسته از تسهیلگران شهروندی از جمله بازرگانان، اساتید، ورزشکاران، دانشجویان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای، ایرانیان خارج از کشورکه دارای بسترها و کانال‌های مناسب و مجاز برای معرفی و تقویت جایگاه، برند و ظرفیت‌های اصفهان در شهرهای خواهرخوانده و کشورهایشان هستند، بتوانند با قوت بخشیدن به ارتباطات فرهنگی، هنری، اقتصادی و علمی طرفین به کنش گری بپردازند.

 ۱۳ سلسله نشست بعنوان «هم‌نشست خواهرشهرها» را برگزارمی شود که و در هریک، پرونده با حضور شهروندان تسهیل گر برای شناسایی عملیاتی ظرفیت های همکاری در دستور کار خود قرار خواهند داد.

شهروندان تسهیل گر می‌توانند با ثبت نام از طریق http://intaffairs.isfahan.ir، مشخصات خود را اعلام کنند تا پس از بررسی  در کمیته‌ مربوطه ارتباط آنها کاربردی و مفید تشخیص داده شود.

در این نشست خواهرخوانده که نمایندگانی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اداره مرتبط در آن وزارتخانه سفارت آن کشور در ایران، انجمن‌های دوستی، سازمان‌های مردم نهاد و …. نیز حضور دارند، دعوت می شوند

پس از هر نشست  برنامه اقدام همکاری با هر شهر خواهرخوانده تدوین می شود  فراخوان اولیه این ابتکار به مدت یک ماه و پس از آن، فراخوان مرتبط با هریک از ۱۳ شهر خواهرخوانده پیش از هر نشست اطلاع رسانی خواهد شد.

رویا مردانی

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x