اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی ورزشی

سپاهان مرکز دیپلماسی سازمان اکو قرار گرفت / در دیدار سرور بختی با محمدرضا ساکت مطرح شد


در دیدار سرور بختی با محمدرضا ساکت مطرح شد؛

«سپاهان» مرکز دیپلماسی ورزشی منطقه اکو

«سپاهان» مرکز دیپلماسی ورزشی منطقه اکو
http://Www.ahvalnews.ir

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، از ایرنا در دیدار رئیس مؤسسه فرهنگی اکو با مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به ظرفیت ورزش برای ایجاد نزدیکی میان ملت‌ها ابراز امیدواری شد که این باشگاه بتواند به‌عنوان مرکزی برای ترویج «دیپلماسی ورزشی» میان کشورهای عضو اکو نقش‌آفرینی کند.

روز چهارشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی اکو،اعلام کرد: سرور بختی در این دیدار ضمن تأکید بر جایگاه «ورزش» به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم نزدیکی بین ملت‌های منطقه اکو ابراز امیدواری کرد، باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان بتواند به‌عنوان مرکزی برای برگزاری مسابقات مشترک در جهت ترویج «دیپلماسی ورزشی» میان کشورهای عضو اکو نقش‌آفرینی کند.
محمدرضا ساکت
 مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از امکانات و سوابق این باشگاه برنامه‌های متنوعی را در زمینه‌های مختلف ورزشی برای همکاری‌های مشترک به رئیس مؤسسه فرهنگی اکو پیشنهاد کرد که با استقبال رئیس مؤسسه فرهنگی اکو روبه‌رو شد.
ساکت در پایان این دیدار ضمن اهدای یادبود ورزشی باشگاه سپاهان به رئیس مؤسسه فرهنگی اکو از وی برای بازدید رسمی از این باشگاه معتبر ایرانی دعوت به عمل آورد.


مؤسسه فرهنگی اکو در دوره جدید فعالیت خود به ریاست آقای سرور بختی، پیشبرد اهداف دیپلماسی عمومی خود را برای نزدیک‌تر شدن ملت‌های منطقه اکو با استفاده از ابزارهایی نظیر گردشگری فرهنگی و دیپلماسی ورزشی در دستور کار خود قرار داده است.

سرور بختی، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو بعدازظهر دوشنبه ۲۵ آبان‌ماه ۹۹ با محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه اصفهان در محل این نهاد بین‌المللی دیدار و گفتگو کرد.

مؤسسۀ فرهنگی اکو یک نهاد بین‌المللی است که با هدف تحکیم قرابت‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی و ادبی میان کشورهای عضو با دیگر کشورها تأسیس شده است.

 سازمان همکاری های اقتصادی (ECO) ، یک سازمان منطقه ای است که در سال ۱۹۸۵ توسط ایران ، پاکستان و ترکیه به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تاسیس شد.
در حال حاضر پیمان اکو با عضویت ۱۰ کشور شامل جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان، و پاکستان یکی از قدیمی ترین پیمان های منطقه ای است که در ۳ حوزه اقتصاد،ی فرهنگی و علمی فعالیت می کند.

تشویق و ترویج همکاری های نزدیک تر میان مردم منطقه بطور کلی و میان رسانه های گروهی، اندیشمندان و هنرمندان بطور خاص، انجام پژوهش هایی در زمینه میراث فرهنگی مشترک کشورهای منطقه، انتشار نتایج مطالعات و پژوهش ها در قالب کتاب، رساله و نشریات ادواری به زبان انگلیسی و دیگر زبان های منطقه، انتشار آثار برگزیده نویسندگان برجسته معاصر، نقاشان، عکاسان کشورهای عضو و فراهم کردن تمهیدات لازم برای آموزش زبان های منطقه از جمله مهمترین اهداف مؤسسه فرهنگی اکو است .
یکپارچگی کشورهای عضو با اقتصاد جهانی، توسعه زیرساخت های حمل و نقـل و ار تباطـات، بـه جریـان انداختن و فعال کردن ذخایر و منابع کشورهای عضو اکو، ارتقـای همکـاری هـای اقتصـادی، اجتمـاعی و فرهنگی، فنی، علمی و توریستی، حفظ محیط زیسـت، تحکـیم بیشـتر پیونـدهای تـاریخی و فرهنگـی در بین کشورهای عضو ، ارتقای همکاری بر اساس منافع متقابل بین اعضا و دیگر سازمان های منطقـه ای و بین المللی، تدوین برنامه مشترک جهت توسعه منابع انسانی از قابلیت ها و ظرفیت های قابل توجه اکو است که می تواند در تقویت جایگاه بین المللی جزیره کیش در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و گردشگری بین المللی به کار گرفته شود.
 وجوه مشترک دینی، تاریخی، زبان ، فرهنگ، مرزهای جغرافیایی و منـافع مشـترک اسـتراتژیکی، پیوستگی عمیقی بین کشورهای عضو اکو ایجاد کرده که بهره گیری از این وجوه می تواند در رشد و توسعه منطقه آزاد کیش نقشی مهم ایفا کند.

مهدی وزیری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x