آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اجتماعی اردبیل استان اصفهان اقتصادی البرز ایلام بهداشت بوشهر بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه چهار محال و بختیاری حراسان شمالی حقوق بشر حوادث خراسان جنوبی خراسان رضوی خوزستان دین و اندیشه زنجان سمنان سیاسی سیستان و بلوچستان شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر قزوین قم کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویر احمد گلستان گیلان لرستان مازندران مرکزی مرکزی هرمزگان همدان ورزشی یزد

اجرای پیمایش ملی سوءمصرف مواد نیروزا در ورزشکاران / سوءمصرف مواد نیروزا در ورزشکاران

اجرای پیمایش ملی سوءمصرف مواد نیروزا در ورزشکاران


پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گسترده‌ترین پیمایش ملی بررسی وضعیت مصرف مواد نیروزا در باشگاه‌های ورزشی در هفته پژوهش اجرا می‌کند.

به  گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به سفارش مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با توجه به گستردگی شیوع مصرف دارو‌ها و مکمل‌های نیروزا و لزوم شناسایی کامل موضوع، در حال اجرای این پیمایش ملی در سطح کشور است.
در این طرح که با همکاری مسئولان پژوهش ادارت کل ورزش و جوانان استان‌های کشور در حال اجرا است، تاکنون بیش از ۱۰ هزار ورزشکار در رشته‌های مختلف ورزشی در ۱۵ استان مورد بررسی قرار گرفته اند.
علی کاشی عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و مجری طرح «بررسی شیوع مصرف مکمل‌ها و دارو‌های نیروزا در باشگاه‌های ورزشی» درباره آخرین وضعیت این طرح گفت: هدف اصلی این پیمایش ملی، بررسی رفتار‌های مربوط به مصرف مواد نیروزا (مکمل‌ها و داروها) در ورزش و درک عوامل مرتبط با آن برای تدوین مدل‌های پیشگیری و حفاظت از سلامت جوانان است.
وی افزود: با توجه به شیوع روبه رشد استفاده از مکمل‌ها و دارو‌های افزایش دهنده عملکرد و کنترل وزن و نیز نبود، نظارت مؤثر در این زمینه، لازم بود تا راهکار‌هایی مناسب برای پیشگیری ارائه شود.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی گفت: این طرح ملی به‌صورت میدانی انجام می‌شود و جامعه آماری تحقیق حاضر شامل همه ورزشکاران سازمان یافته کشور است. با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، در یک فرایند هوشمند، سعی شده است با استفاده از فضای مجازی داده‌های مورد نیاز در این طرح جمع آوری شود و نتایج آن اطلاع رسانی خواهند شد.

مهدی وزیری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x