اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده شرق فرهنگ و هنر مرکزی

تاریخچه مخابرات درشهرستان نائین

تاریخچه مخابرات درشهرستان نائین

مرتضی حقیقی رئیس اداره مخابرات شهرستان نائین

مرتضی حقیقی با اشاره به سابقه مخابراتی شهرستان نائین که به زمان مظفرالدین شاه قاجار برمیگردد و در آن زمان خطوط تلگراف در ایران دایر شد و با عبور خط تلگراف تهران بندرعباس از نائین ،ارتباط در این شهرستان برقرار گردید.

به گزارش خبر ار پایگاه خبری احوال نیوز ، به نقل از شرکت مخابرات اصفهان ، مرتضی حقیقی رئیس اداره مخابرات شهرستان نائین گفت : در آن زمان در شهرستان نائین تشکیلاتی بعنوان پستل که در امور پست و تلگراف و نگهداری از آن را برعهده داشت ایجاد شد.

 در این تشکیلات، کارکنان امور پستی( ارسال و  توزیع نا مه ها و تلگرافها ) و نیز نگهداری از خطوط تلگراف را با استفاده از شتر و اسب انجام می دادند و هزینه ایی که  بعنوان حق علیق ،  که هزینه علوفه و خوراک دام بود دریافت می کردند در حال حاضر می توان از این هزینه بعنوان هزینه ی سوختی که بعضا به رانندگان پرداخت می شود.

در دهه ی ۱۳۳۰ شمسی،برای اولین بار مخابرات  یا اداره تلفن در این شهرستان  راه اندازی شده است و بعد از انقلاب با ورود سیستمهای آنالوگ ، در سال ۱۳۶۳ ،اولین مرکز ۲۰۰۰ شماره ایی  آنالوگ در شهرستان نائین راه اندازی شد و تا پایان دهه شصت همه روستاهای بالای صد خانوار به تلفن مجهز شدند.

و از اوایل دهه هفتاد سیستمهای دیجیتال وارد ساختار مخابراتی میشوند که در حال حاضر کلیه شهرهای شهرستان نائین و ۱۵۰ روستا و آبادی این شهرستان، دارای ارتباط تلفن ثابت هستند.

رویا مردانی

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x