اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده مرکزی

طراحی ۱۲ پروژه شاخص محیط زیستی در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان

طراحی ۱۲ پروژه شاخص محیط زیستی در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان

طراحی ۱۲ پروژه شاخص محیط زیستی در سازمان مدیریت پسماند

این نشست خبری  سه شنبه با رسانه به صورت آنلاین و با حضور رحیم محمدی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان برگزار شد گفت :

راه اندازی دستگاه های پایلوت هاضم بی هوازی برای نخستین بار در کشو راست و با بیان اینکه ۱۲ پروژه شاخص محیط زیستی در این سازمان طراحی شده احداث خطوط جدید پسماند، تولید اپیکیشن شهروندی، ‌نوسازی ناوگان خدمت رسان، اصلاح سکوی انتقال و بهسازی آن، ایجاد سیستم مکانیزه ثبت اطلاعات آماری پسماند شهر اصفهان، بهره برداری از نمایشگاه و مرکز آموزشی مدیریت پسماند، مدیریت شیرابه و پایلوت هاضم بی هوازی از جمله این پروژه های مهم سازمان مدیریت پسماند است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، به نقل از سازمان رسانه ای شهرداری اصفهان، پسماندیا چیزی که مردم بعنوان زباله یاد می کنند به ۵ نوع تقسیم بندی شده و دارای پیچیدگی های خاصی است.

 پسماندهای شهری و عادی،  پسماندهای صنعتی، پسماندهای ویژه، پسماندهای پزشکی

 پسماندهای کشاورزی شامل می شود .

 شهرداری ها و دهیاری ها متولی پسماند عادی هستند و در شهرداری اصفهان برای سلامتی مردم در خصوص مدیریت پسماند پزشکی نیز اقداماتی صورت گرفته است. میزان پسماند تولید شده در شهر اصفهان روزانه هزار تن شامل پسماند آلی و پسماند تر است .

و خانواده ها هم  این پسماند ها را در  شبها درب منازل گذاشته که،  بر اساس برنامه زمانبندی نسبت به جمع آوری آنها اقدام می شود. از پسماند ها حدود ۶۵ درصدآن پسماند آلی و فسادپذیر است که دریک فرآیند تبدیل به کود می شود.

  35 % آن نیز بعنوان پسماندهای غیرآلی هستند که بخشی از آن جداسازی و بخشی نیز دفن می شود و حدود ۱۰۰ تن نیز پسماند خشک در شهر اصفهان تولید می شود، این پسماندها مجموعه ای از اقلام بازیافتی فلزات، شیشه و …  هستند که در فرایند دیگری هفته ای یکبار از در منازل توسط خودروهای مخصوص جمع آوری می شوند.

و در سطح شهر ۷۰ ایستگاه ثابت بازیافت وجود دارد که بر اساس فرآیندهای تعریف شده پسماندهای خشک را از خانواده ها دریافت می کنند .

رویا مردانی

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x