اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کمیته سیاسی و گفتمان سازی جبهه ایستادگی اصفهان سردار عرب پور: اگر حضور بسیج در تمام عرصه ها نبود مسئولین قادر به انجام وظیفه خود نبودند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز جلسه ای دیگر از سلسله نشستهای گفت و گوی آزاد ویژه اعضای جبهه ایستادگی اصفهان به مناسبت هفته بسیج روز سه شنبه چهارم آذر ماه ۹۹ ساعت ۲۰ در گروه مجازی جبهه ایستادگی اصفهان با حضور سردار عرب پور جانشین قرارگاه سیدالشهدا علیه السلام (فرمانده سابق لشکر مقدس امام حسین علیه السلام) برگزار شد.

دبیر جبهه ایستادگی اصفهان در ابتدا ضمن تبریک هفته بسیج اولین سوال را در خصوص فلسفه و ضرورت تشکیل بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطرح نمود.

 سردار عرب پور جانشین قرارگاه سیدالشهدا (ع) در پاسخ به این سوال اذعان داشت:

 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در واقع جمعیت کوچکی باید در مقابل دنیای کفر ایستادگی می کرد، که با این عده معلوم شامل سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران ما نمی توانستیم مقاومت کنیم؛ مگر اینکه همه مردم بسیج شده و در میدان نبرد با کفر حضور همه جانبه پیدا کنند و یکی از کارهای خوب و ماندگار حضرت امام(ره) تشکیل بسیج بود که از آن به عنوان شجره طیبه نیز نام برده می‌‌شود. در واقع بسیج یعنی اینکه تمام مردم برای حفظ انقلاب در هر جبهه ای که لازم می شود حضور همگانی پیدا کنند. این حضور همگانی وقتی موثر می شود که مردم تحت ساماندهی یک سازمان برنامه ریزی شده قرار گیرند. در واقع ماموریت بسیج سازماندهی مردم در جبهه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی می باشد.

دبیر جبهه ایستادگی اصفهان دومین سوال خود را در خصوص حوزه فعالیت های بسیج این گونه مطرح نمود :

مأموریت‌های بسیج در جهت شکوفایی و رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف فرهنگی، نظامی، اجتماعی، اقتصادی، خدمات‌رسانی و … چگونه تعریف شده است؟

جانشین قرارگاه سیدالشهدا (ع) با اشاره به این نکته که تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در ۵ آذر ماه ۱۳۵۸ و شروع جنگ تحمیلی در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ بود، گفت:

این دلیلی است بر اینکه بسیج فقط برای جنگ و دفاع در جبهه نیست. بر خلاف اینکه بعضی تلاش می کنند که بگویند بسیج فقط در همان یک عرصه (جنگ و دفاع) باید کار کند. در حالی که هم منظور حضرت امام خمینی (ره) و هم نظر مقام معظم رهبری اینطور نبود.

قبل از شروع دفاع مقدس، منافقین اقدام به ترور شخصیت های نظام و حتی مردم عادی کردند و این اولین جایی بود که بسیج با آنها درگیر شد. دوران دفاع مقدس یکی از دورانی است که بسیج بیشترین کارایی را داشت . اگر بسیج نبود ارتش و سپاه هیچ کدام قادر به ایستادگی در مقابل دشمنی با آن همه پشتیبان نبودند. بعد از دوران دفاع مقدس عده‌ای سعی کردند بگویند بسیج کارش تمام شده است و باید دنبال کار خودش برود و حکومت را به ما بسپارند.

نظر مقام معظم رهبری بعد از دفاع مقدس این بود که بسیج بماند و همچنان در عرصه های مختلف کار گشایی نماید. مانند طرح واکسیناسیون، طرح های بیابان زدایی و محرومیت زدایی، سازندگی، اشتغال زایی و کارآفرینی، تولید علم، مبارزه با کرونا و پاکسازی محیط کمک‌های مومنانه، تامین امنیت در اغتشاشات و کمک به نیروی انتظامی، تامین امنیت صندوق ها در انتخابات، امدادرسانی در بلاهای طبیعی و حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله و بالاخره دفاع از حرم و جبهه مقاومت…

اگر حضور بسیج در تمام عرصه ها نبود مسئولین قادر به انجام وظیفه خود نبودند.

 ایشان در ادامه با اشاره به یکی از عرصه‌های مهم فعالیت بسیج چنین بیان نمود:

اگر همین بسیجی ها به کمک مردم عراق و سوریه نرفته بودند؛ ما امروز باید با داعش در خاک خودمان می جنگیدیم. شاید برای بسیاری از مردم این موضوع هنوز تفهیم نشده که: چرا بچه ها رفتند آنجا؟

 اگر نمی رفتند امروز عراق، سوریه و لبنان تحت سیطره نوکران کفار در می آمدند و نهایتاً وارد مرز ما شده و ما باید در خانه و زندگی خود با داعش می جنگیدیم.

 سومین سوال دبیرجبهه ایستادگی اصفهان به ارزیابی نقش بسیج چنین مطرح نمود:

نقش بسیج در ۴۰ سال گذشته را چگونه ارزیابی می کنید و در آینده در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی که حضرت آقا فرمودند، چگونه این نقش تبیین خواهد شد؟

سردار عرب پور به بیان شاخصه‌های پیشرفت و استقلال کشورها پرداخت و چنین گفت:

هر کشوری برای پیشرفت و استقلال واقعی، ابتدا باید از لحاظ علمی به استقلال برسد و بتواند تولید علم کرده، سپس فرهنگ سازی و جامعه سازی نمایند.

ایشان به نقش موثر بسیج در این عرصه پرداخت و گفت:

اساتید و دانشجویان بسیجی در این عرصه بسیار خوب کار کرده اند. با نگاهی به پیشرفت های علم و تکنولوژی در کشور بعد از انقلاب؛ می‌بینیم که اکثر این پیشرفت ها را افراد با روحیه بسیجی داشته اند، مانند انرژی هسته ای، موشک‌ها پهپادها …

سردار با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت برخورداری از روحیه بسیجی گفت:

لازم نیست هر کسی می‌خواهد بسیجی باشد؛ حتماً لباس بسیجی بپوشد و این موضوعی است که مقام معظم رهبری نیز فرموده اند. روحیه بسیجی داشتن مهم است …

ما برای قوی شدن در عرصه علم و فناوری و حتی نظامی باید در ابتدا اقتصادی قوی داشته باشیم. لذا بسیجیان می توانند اول در این عرصه و همچنین در زمینه فرهنگ سازی چون اگر ملتی فرهنگ نداشته باشد نمی تواند روی پای خود بایستد. فرهنگ و علم دو عرصه مهمی است که بسیجیان باید برای آینده انقلاب کار کنند.

ایشان به نقش الگویی بسیج در کشور های دیگر پرداخت و گفت:

بسیج امروز از دامنه کشور ما عبور کرده؛ چون یک الگوی موفقی بوده مسلمانان دیگر از این الگو پیروی می کنند. امروز بسیج نه تنها در ایران؛ در عراق هم با عناوین مختلف مانند حشدالشعبی، کتائب، نجبا- زینبیون در پاکستان، فاطمیون در افغانستان، قواه الوطنی سوریه، حزب الله لبنان و مردم یمن از این الگوی انقلاب اسلامی یاد گرفته اند و امروز بسیج در آن کشور ها تشکیل شده است.

جانشین قرارگاه سیدالشهدا (ع) در ادامه گفت:

بسیج تقریباً در دنیا بین المللی شده است. این به خاطر موفقیت او در جمهوری اسلامی ایران است.

بسیج اینقدر کارایی و اهمیت داشت که کفار با کمک کشورهای مرتجع منطقه در صدد برآمدند که بسیج را در کشورهای خودشان هم درست کنند مثل طالبان و داعش. ولی هیچ وقت این کپی برابر اصل نشد. چون این ریشه‌اش در جای دیگری است و آن ریشه اش در کفر است. امروزه می‌بینید داعش با همه پشتیبانی که از کشورهای کفر دریافت می کند؛ رو به نابودی است…

سلسله نشستهای گفت و گوی آزاد ویژه اعضای جبهه ایستادگی اصفهان به مناسبت هفته بسیج روز سه شنبه چهارم آذر ماه ۹۹ ساعت ۲۰ در گروه مجازی جبهه ایستادگی اصفهان با حضور سردار عرب پور جانشین قرارگاه سیدالشهدا علیه السلام

دبیر جبهه ایستادگی اصفهان در خصوص نقش بسیج در ساماندهی مشکلات اقتصادی کشور چهارمین سوال را چنین مطرح نمود:

سلسله نشستهای گفت و گوی آزاد ویژه اعضای جبهه ایستادگی اصفهان

با توجه به مشکلات اقتصادی امروز و اینکه جوانان بسیجی در هشت سال دفاع مقدس و محور مقاومت بر سپاه کفر غلبه کردند و پیروزی از آن حزب اللهی ها شد؛ امروز بسیج چگونه می تواند در حوزه ساماندهی اقتصادی ایفای نقش نماید؟

سردار عرب پور با اشاره به حل اساسی و ریشه‌ای مشکلات عرصه اقتصادی گفت:

اولاً ساختار اقتصادی کشور از قدیم مشکل داشته است. متاسفانه هیچ یک از دولت ها اقدام اساسی برای حل این مشکل انجام نداده اند در حالی که بارها و بارها مقام معظم رهبری به همه دولت ها تذکر داده اند. با توجه به اوضاع و شرایط نامساعد کشور از نظر اقتصادی، اگر بناست بسیجیان بتوانند کار اساسی انجام دهند باید اول کلید های کشور و گلوگاه ها را در دست بگیرند.

ایشان ضمن مقایسه روش فرماندهان دفاع مقدس به تقلید از روش انبیا الهی گفت:

در دوران دفاع مقدس فرماندهان ما پیشاپیش نیروهایشان حرکت می‌کردند؛ این روش تقلید از انبیاست. انبیا به مردم نمی گفتند بروید نماز بخوانید، بروید روزه بگیرید و بروید به فقرا کمک کنید… می گفتند بیایید نماز بخوانیم بیایید روزه بگیریم ….

در دوران دفاع مقدس فرماندهان ما جلو می رفتند از جانشان، از مالشان از آسایش خودشان زن و بچه هایشان می‌گذشتند به خاطر انقلاب اسلامی؛ اما آیا مسئولین فعلی کشور ما واقعاً اینطور عمل می‌کنند؟

سردار عرب پور مقایسه ای هم بین عملکرد فرماندهان دفاع مقدس و بعضی از مسئولین فعلی کشور نمود و گفت:

آنها خودشان را فدای بیت المال می کردند، ولی اینها بیت المال را فدای خودشان. اینها بیت المال را اختلاس می‌کنند و میفرستند برای زن و بچه های خود در کشورهای غربی… اینها گرین‌کارت شان در جیبشان است…

اختلاس، دزدی، رانت خواری، زدن چوب حراج بیت المال و ساعت نه سر کار بیایند و ساعت ۱۱ به خانه برگردند و دنبال استخر و خوشگذرانی از بیت المال هستند. اینطوری اقتصاد کشور پا نمی گیرد… حتی در کشورهای کفر می‌بینیم برای اقتصاد؛ جدی کار می‌کنند و با فساد اقتصادی برخورد می شود….

جانشین قرارگاه سیدالشهدا اضافه نمود:

بله؛ ما انقلاب کردیم. نظام سیاسی کشور ما تغییر کرده است… اما بعضی از مسئولین فکر می کنند مردم ما انقلاب کرده‌اند، شاه را بردارند؛ یک عده ای به جای شاه بنشینند و برایشان حکومت کنند. نه… باید مسئولین کشور ما از مقام معظم رهبری پیروی کنند، نه از شاهان کشورهای عربی و غربی…

امروز در کشور ما؛ کشتی سه ماه روی آب مانده، برنج داخل کشتی است. کرایه کشتی را میدهند؛ بیمه می‌دهند؛ هزینه‌ها را می‌دهند و بعد می‌گویند جا نداریم خالی کنیم!!! از آن طرف می بینی مردم برنج ندارند! یا نگاه می کنی جنس در کارخانه ای انبار شده است؛ آن کارخانه می گوید نمی توانم کار کنم؛ چون جنس ها مانده است. کارخانه بعدی به جنس آن کارخانه نیاز دارد. آن هم نمی‌تواند کار کند و تعطیل مانده است!!!

آقایان علت این مشکلات را میگذارند به حساب تحریم!!! آیا این هم آمریکایی ها بیایند و درست کنند؟ جلوی اختلاس و دزدی را آمریکایی ها و اروپایی ها بیایند برای ما بگیرند؟! اینها که کار داخلی است… سردار عرب پور با تاکید بر اینکه بسیج باید از بالا شروع کند تا کارهای پایین نتیجه دهد؛ گفت:

بهترین راه این است که اول گلوگاه های اصلی را مثل ریاست جمهوری و وزیر و مدیر کل و … را بسیجیان بگیرند تا بتوانند از بیت المال به نحو احسن برای پیشرفت انقلاب کار کنند. که مهمترین آن تلاش در انتخابات و تبلیغ برای روی کار آمدن یک دولت صالح و سالم می باشد. چه نمایندگان مجلس، چه ریاست جمهوری و هر جای دیگری که مردم نقش دارند تا آن چیزی که حضرت آقا می خواهند اتفاق بیفتد.

همه مشکلات کشور مربوط به تحریم نیست ۷۰ الی ۸۰ درصد این مشکلات داخلی است. اینها میخواهند اینقدر به مردم فشار بیاورند تا بتوانند حضرت آقا را در مقابل مذاکره تسلیم کنند. البته مذاکره که نه… بگوییم تسلیم در مقابل آمریکایی ها…. چون مذاکره هم حداقل شروطی دارد. هیچ کسی در مذاکره اول دست خودش را خالی نمی کند. اول خودش را عاشق جنس طرف نشان نمی دهد. خودش را خیلی ذلیل نمی کند؛ که این آقایان اینقدر خودشان را ذلیل جلوه میدهند.

سردار عرب پور در ادامه گفت:

کشور ما همه زمینه‌های پیشرفت را دارد؛ هر جا بسیجیان وارد شدند الحمدلله موفق بوده اند. خداوند هم کمک کرده است. البته باید به نیت قربه الی الله به عنوان یاری دین خدا وارد عرصه شویم که نصرت الهی هم همراه ما باشد. هر جا نیت قربه الی الله نباشد؛ پیشرفتی هم حاصل نخواهد شد. اگر چه شیطان هم همیشه در کمین افراد بوده و هست. از خداوند باید توفیق بخواهیم که به همه ما عنایت فرماید.

دبیر جبهه ایستادگی اصفهان در پایان خواستار بیان یکی از خاطرات سردار عرب پور شد و گفت:

یکی از خاطراتی که حضرتعالی در جبهه‌های حق علیه باطل دارید؛ یا با سرداران بزرگواری که با هم هم دوره بودید شهید کاظمی، شهیدخرازی و … تعریف کنید؛ تا ما هم یادی از هشت سال دفاع مقدس  و خاطرات شیرین آن داشته باشیم.

 سردار عرب پور با اشاره به اینکه “من خیلی اهل خاطره نبودم ولی حالا چون فرمودید” گفت:

همین که گفتم فرماندهان ما جلودار بودند؛ در عملیات رمضان وقتی رسیدیم پشت نهر کتیبان؛ یک سری تانک ها روبرو و در جناح راست می دیدیم که نمی‌دانستیم ایرانی هستند یا عراقی. چون رنگی که روی … لوله ها زده بودند مثل تانک‌های ما بود ولی تانک ها رو به ایران بود …

شک داشتیم که اینها که هستند…

سردار کاظمی رسید.

از ایشان سوال کردیم:

حاجی اینها عراقی هستند؟ ایرانی هستند؟ چی هستند؟

گفت: الان به شما می‌گویم.

ایشان خودش راننده جیپ بود. با جیپ رفت نزدیک تانک‌های عراقی و برگشت.

گفت: عراقی هستند. این ها را بزنید.

ما پشت خاکریز بودیم ولی سردار کاظمی با جیب رفت نزدیک آنها و برگشت آمد.

این که گفتم همیشه خودشان جلودار بودند؛ جلودار بودند و واقعاً شجاع بودند و خیلی خوفی نداشتند که جانشان را در این راه بدهند….

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x