اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

استاد ادب و اخلاق و مهربانی محمد علی شادمان در قطعه هنرمندان اصفهان آرام گرفت

استاد ادب و اخلاق و مهربانی محمد علی شادمان در قطعه هنرمندان اصفهان آرام گرفت

استاد ادب و اخلاق و مهربانی محمد علی شادمان هنرمندان کشور را در سوگ نشاند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، استاد محمدعلی شادمان از هنرمندان شاخص عرصه خوشنویسی ۲۹ آبان ۹۹ بدرود حیات گفت و هنرمندان کشور مخصوصا هنرمندان و هنر دوستان استان اصفهان را در سوگ خود نشانید، و همه جامعه را در سوگ فرو برد. این هنرمند با اخلاص و دوست داشتنی دارای اخلاق انسان دوستی در قطعه هنرمندان آرامستان باغ رضوان به خاک سپرده شد. وی از شاگردان مرحوم فقید استاد حبیب الله فضائلی بود که با خلق آثار بی بدیل خوشنویسی و کتابت ، خطبه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و دیوان حافظ  و کتیبه ثلث مسجد کوالالامپور مالزی را در کارنامه هنری خود داشت. او دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران بود و سالها به تربیت هنرجویان و دانشجویان علاقمند به هنرخوشنویسی در آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی و هنری پرداخته است . 

پایگاه خبری احوال نیوز ، فقدان این هنرمند گران مایه را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنر مندان استان اصفهان و تمامی هنرمندان کشور تعزیت و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای خانواده مرحوم صبر و برای. روح آن فقید رحمت و مغفرت آرزو می نماید.

محمدعلی شادمان فرزند حسینعلی در سال۱۳۳۶ در شهرضا چشم به جهان گشود و از سال ۱۳۵۳ نزد استادانی چون مرحوم استاد حبیب اله فضائلی، استاد امیرخانی و استادیدالله کابلی به یادگیری خوشنویسی همت گماردند. از سال ۱۳۶۰ به عنوان مدرس انجمن خوشنویسان اصفهان انتخاب شدند. در سال ۱۳۶۳کلاس های انجمن خوشنویسان را در شهرضا دایر کردند و تا سال ۱۳۶۸ مدرس انجمن خوشنویسان شهرضا نیز بوده اند.

برخی از افتخارات ایشان به شرح زیر است:

۱- دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران

۲-اخذ مدرک درجه ۲ هنری در سال ۱۳۷۳

۳-آموزش خوشنویسی در اصفهان ،موسس انجمن خوشنویسان شهرضا مدیر و مدرس آن از سال ۱۳۶۸-۱۳۶۴

۴-مدرس انجمن خوشنویسان اصفهان از سال ۱۳۶۱ و عضو شورای انجمن خوشنویسان اصفهان چندین دوره

۵-مدرس مراکز آموزش عالی فرهنگیان اصفهان ، دانشگاه آزاد، دانشگاه های فنی حرفه ای شهید مهاجر، سروش و سمیه

۶-شرکت در نمایشگاه های جمعی انجمن خوشنویسان ایران در اصفهان ، تهران، ساری، رشت و لاهور پاکستان

۷-برگزاری نمایشگاه انفرادی در استان تهران ، خرم آباد و اصفهان

۸-خوشنویسی کتیبه ثلث مسجد ولایت کوالالامپور(مالزی) در ابعاد ۵/۱ متر در ۷۲ متر و کتیبه مسجد شرافت مالزی

۹-خوشنویسی کتاب خطبه حضرت فاطمه زهرا(س) و خوشنویسی دیوان حافظ.

مجددا پایگاه خبری احوال نیوز ، درگذشت این هنرمند بزرگ و با اخلاق و انسان مدار جناب استاد محمد علی شادمان را به جامعه هنرمندان به خصوص خوشنویسان تسلیت عرض نموده و برای این عزیز از دست رفته غفران الهی و برای خانواده محترم ایشان آرزوی صبر و بردباری می نمایم.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x