اجتماعی استان بهداشت بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

دکتر پرویز فارسیچانی: ️ باید منشور سینمایی امام و رهبری در اختیار مدیران فرهنگی قرار بگیرد

️ باید منشور سینمایی امام و رهبری در اختیار مدیران فرهنگی قرار بگیرد

برنامه افق سینما در جمعه ۳۰ آبان ماه در ساعت ۱۶ در شبکه افق سیما پخش شد. موضوع گفتگوی تحلیلی این هفته در ارتباط با اندیشه ورزی در سینما مبتنی بر نگاه امام راحل و رهبر انقلاب بود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، دکتر پرویز فارسیچانی در برنامه افق سینما اظهار داشت: بعد از انقلاب فیلسوفانی مانند امام در همان ابتدا دغدغه های خودشان را به عنوان یک عالم و فقیه در حوزه سینما بیان کرد.

دغدغه های امام و‌ رهبری در سینما باید به عنوان یک منشور در اختیار مدیران و هنرمندان قرار گیرد

همه آن چیزی که از امام (ره) در ذهن سینماگران و مدیران ماست همان یک جمله تاریخیست که در بهشت زهرا فرمودند که ما با فحشا مخالفیم نه با سینما

سینمای ارزشی ما با سومدیریت مدیران در این سالها رسیده است به سینمایی که می تواند پهلو بزند به سینمای مبتذل و فیلم فارسی.

نسلی که در حال حاضر به سینما ورود کرد و در حال ساخت اثر سینمایی است سینمای اندیشه‌ورز را رها کرده است و فکر می کند سینما فقط جنبه سرگرمی دارد.

تفکر غرب سینما را سرگرمی می داند ولی اندیشه اسلام، امام و‌ رهبری سینما را پلی برای رسیدن به تعالی و کمال انسانیت می داند.

از نظر امام راحل سینما از باقی هنرها مهم تر است و همیشه در دیدار با هنرمندان و مسئولان فرهنگی به پرداختن به سینما تاکید کردند. برنامه تلویزیونی «افق سینما» با اجرای سعید الهی و تهیه کنندگی علی اکبر کرد در برنامه شبکه افق هر هفته روزهای جمعه به روی آنتن خواهد رفت.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x