اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

اطلاعیه مطبوعاتی / تداوم حمایت‌های ارزشمند آلمان از فعالیت‌های برنامه جهانی غذا در ایران

اطلاعیه مطبوعاتی / تداوم حمایت‌های ارزشمند آلمان از فعالیت‌های برنامه جهانی غذا در ایران

اطلاعیه مطبوعاتی

۲۷ آبان ۱۳۹۹

تداوم حمایت‌های ارزشمند آلمان از فعالیت‌های برنامه جهانی غذا در ایران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) از کمک تکمیلی ۱ میلیون یورویی (تقریباً ۱٫۲ میلیون دلار آمریکا) جمهوری فدرال آلمان به پروژه کمک‌‎رسانی خود در جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌نماید.

حمایت مالی اخیر علاوه بر کمک ۱ میلیون یورویی آلمان در آوریل سال ۲۰۲۰ می‌باشد و برای  پناهندگان افغان و عراقی ساکن مهمانشهرها در ایران صرف خواهد شد. در عین حال برنامه جهانی غذا را قادر می‌سازد تا به ایرانیان آسیب دیده از بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، حمله ملخ و اثرات اقتصادی-اجتماعی همه‌‎گیری کووید-۱۹ کمک نماید.

نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران گفت: “دولت و مردم آلمان از سال ۲۰۱۴ به طور مستمر با حمایت‌های مالی خود از پروژه‌های کمک‌رسانی برنامه جهانی غذا به پناهندگان حمایت کرده‌اند.” وی افزود: “امکان استفاده‌ی بخشی از این بودجه برای پاسخگویی اضطراری به بلایای طبیعی در مقیاس وسیع، امکان پاسخگوئی به موقع در زمان بروز چنین بلایائی را به ما می‌دهد و به همین خاطر از دولت و مردم آلمان بسیار قدردانی می‌کنیم .”

در وهله‌ی اول WFP این بودجه را صرف تامین کمک‌های نقدی و غذایی جهت برآورده نمودن مهمترین نیازهای تغذیه‌ای خانواده پناهندگان خواهد کرد. بخش دیگری از این بودجه صرف خرید داخلی بسته‌های غذایی اضطراری ماهیانه جهت توزیع در مناطقی که بیشتر در معرض هجوم ملخ و بیماری کووید-۱۹ قرار دارند (دو معضلی که توامان معیشت ده‌ها هزار نفر از افراد آسیب‌پذیر را در برخی از استان‌های ایران به خطر انداخته است) خواهد شد.‌

جناب آقای هانس-اودو موتسل، سفیر آلمان در ایران گفت: “طی سال‌های گذشته برنامه جهانی غذا شریک نزدیک آلمان برای کمک به کسانی که از گرسنگی و سوء تغذیه رنج می‌برند، بوده است. مهم این است که خصوصا در زمان همه‌گیری کووید-۱۹ آسیب پذیرترین افراد را فراموش نکنیم.” وی در ادامه افزود: “به همین دلیل آلمان به منظور حمایت از برنامه جهانی غذا و در راستای مشارکت در جهت چند جانبه‌گرایی یک میلیون یوروی دیگر برای تامین کمک‌های نقدی و غذایی به پناهندگان و جوامع آسیب دیده اهدا کرده است. “

طی بیش از سه دهه، جمهوری اسلامی ایران میزبان حدود یک میلیون پناهنده و ششمین کشور پناهنده پذیر در جهان بوده است. همچنین ایران یکی از مستعدترین کشورها در زمینه وقوع بلایای طبیعی در جهان است که اخیرا شاهد زمین لرزه، سیل، حمله ملخ و همه‌گیری کووید-۱۹ بوده است.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۲۰ است. ما بزرگترین سازمان بشردوستانه در جهان هستیم که در مواقع اضطراری جان انسان ها را نجات می‌دهیم و از کمک‌های غذایی برای ایجاد راهی به سوی صلح، ثبات و رفاه افرادی که در گذر از مناقشات، بلایا و تغییرات اقلیمی می‌باشند، استفاده می کنیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: @WFPIran

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ایمیل [email protected] و یا شماره تلفن

۹۸۹۱۲۳۰۸۴۱۴۷+ تماس بگیرید.

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/* 

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x