اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

سرهنگ مهدی پاکروان : کلاهی که می توانست ناجی ۸۰ درصد موتورسوران جان باخته در تصادفات باشد

سرهنگ مهدی پاکروان: کلاهی که می توانست ناجی ۸۰ درصد موتورسوران جان باخته در تصادفات باشد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان

پایگاه خبری احوال نیوز ، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان آسیب شدید وارده به سر را علت اصلی مرگ ۸۰ درصد موتورسوارن جان باخته در تصادفات عنوان کرد و گفت: اگر این افراد از کلاه ایمنی استفاده می کردند شاید امروز خانواده هایشان دادغدار انها نبودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” مهدی پاکروان “ در دیدار با جوان موتورسواری که به دلیل نداشتن کلاه ایمنی در هنگام تصادف آسیب جدی به سرش وارد شده بود گفت: متاسفانه آمار کشته شدگان تصادفات موتورسیکلت در کشور ما بسیار زیاد و نگران کننده است.

وی افزود: این در حالی است که افزایش ایمنی موتورسواران و ترک نشینان این وسیله نقلیه بسیار ساده و قابل دسترس است و همه از آن مطلع بوده اما در انجام آن سستی و سهل انگاری می‌‎کنند.

این مقام انتظامی عدم استفاده از کلاه‌ایمنی در هنگام رانندگی با متورسیکلت را بسیار خطر آفرین دانست و اظهار داشت: کلاه ایمنی در استفاده از موتورسیکلت مهم‌ترین و اصلی‌ترین رکن است و  باید فرهنگ استفاده از  کلاه ایمنی را در جامعه گسترش دهیم  چرا که هر چقدر در این زمینه فعالیت کنیم با کاهش آمار جان باختگان و مصدومان موتورسوار مواجه خواهیم شد.

سرهنگ پاکروان گفت: برابر اعلام پزشکی قانونی وارد آمدن آسیب شدید به سر، علت اصلی فوت ۸۰ درصد موتورسوارانی جانباخته در صحنه تصادف است و بنابر این نتیجه می گیریم که اگر این افراد از کلاه ایمنی استفاده کرده بودند شاید امرزو خانواده هایشان داغدار آنها نبودند.

گفتنی است : در پایان این دیدار ، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان یک عدد کلاه ایمنی به این جوان موتورسوار اهداء کرد.

محمد امین تقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x