اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

نوروزی شهردار اصفهان: فراموش نشدن مسئولیت های اجتماعی در برگزاری جشنواره فیلم کودک

شهردار اصفهان مطرح کرد: فراموش نشدن مسئولیت های اجتماعی در برگزاری جشنواره فیلم کودک

تحول بزرگ در شهر اصفهان با اجرای ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری احوال نیوز ، به نقل از شهرداری اصفهان شهردار اصفهان گفت: یکی از مهمترین نکات ارزشمند جشنواره امسال فیلم کودک و نوجوان، فراموش نشدن مسئولیت اجتماعی جشنواره بود.

 قدرت اله نوروزی در برنامه رادیویی “سلام اصفهان” ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری و بیان جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شب گذشته که (جمعه) به پایان رسید، برگزاری آنلاین این جشنواره را نیاز به جسارت و ایستادگی در برابر سختی ها داشت که خوشبختانه برگزار کنندگان در عمل، هر دوی این موارد را به خوبی نشان دادند.

وی با بیان اینکه جشنواره امسال فرصت هایی را شکوفا کرد که می تواند مسیر برگزاری آن را در سال های آینده متحول کرده و از تجربه امسال استفاده کنند، تصریح کرد: من از همه برگزارکنندگان این جشنواره، خبرنگاران، هنرمندان و همه زحمتکشان آن قدردانی می کنم.

جشنواره امسال فیلم کودک را دارای نکات ارزشمند بسیار زیادی ذکر کرد و یکی از مهمترین نکات ارزشمند جشنواره فراموش نشدن مسئولیت اجتماعی جشنواره بود که رفتن گروه های هنری جشنواره به بنت سیستان و بلوچستان، اجرای برنامه برای کودکان در بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین (ع)، صرفه جویی در هزینه ها و امکان تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات جشنواره برای حل مشکل عدم دسترسی دانش آموزان در مناطق کمتربرخوردار اصفهان و  امکانات آموزشی از جمله گوشی، از این نکات بود.

با تصویب شورای ترافیک ۷۷۷ کیلومتر مسیر استاندارد و ایمن دوچرخه سواری در اصفهان احداث می شود که این کار نیز از ارزش بالایی به ویژه در شرایط کرونا برخوردار است. این مسیرها می تواند علاوه بر افزایش سلامتی مردم به حل مشکلات ترافیکی و کاهش آلودگی هوا کمک کند.

و اجرا و طراحی این مسیر دوچرخه از مدت ها قبل آغاز شده بود که طبق برنامه ریزی های انجام شده امیدوارم تا پایان سال بخش بسیاری از این مسیرها اجرا شود.

با اجرای این پروژه حلقه بزرگ دوچرخه سواری در شهر اصفهان شکل می گیرد، همه مسیرها در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک در شهرداری شناسایی و کارشناسان در حال طراحی این مسیرها هستند که بعد از تکمیل اجرایی می شود، به همه شهرداران مناطق نیز ابلاغ شده در مناطق خود این مسیرها را اجرایی کنند.

 با بیان اینکه ۳۰۰ کیلومتر از این مسیر ۷۷۷کیلومتری درجه یک است عرض این مسیر درجه یک، دو متر است که با جدول گذاری به صورت ایمن جداسازی شده و در قالب یک مسیر یک طرفه و دوطرفه اجرا می شود.

وی ۵۵ کیلومتر از مسیر دوچرخه را درجه دو ذکر کرد و افزود: این مسیر با خط کشی و علائم ترافیکی در سمت راست خیابان ساخته می شود.

و ۳۵ کیلومتر از این مسیر نیز درجه سه محسوب می شود که با خط کشی در پیاده رو در سمت چپ خط پارک ساخته می شود

که  30 کیلومتر مسیر هم درجه ۴ است که در مسیر خط BRT ساخته می شود، هم اکنون در اصفهان ۴۲ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری وجود دارد که نیاز به اصلاحات دارد و این اصلاح در حال انجام است.

امیدوارم اجرای این مسیرهای دوچرخه بتواند تحول بزرگی در اصفهان ایجاد کند و اصفهان مانند سایر کارها، در این امور نیز در کشور پیشتاز باشد.

رویا مردانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x