اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

سرهنگ مختار درخشان: حضور کارشناسان پلیس اصفهان در شبکه شاد/ ارائه خدمات مشاوره ای پلیس در فضای مجازی

سرهنگ مختار درخشان: حضور کارشناسان پلیس اصفهان در شبکه شاد/ ارائه خدمات مشاوره ای پلیس در فضای مجازی

سرهنگ مختار درخشان معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

پایگاه خبری احوال نیوز ، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ، از هماهنگی های لازم به منظور حضور کارشناسان و مربیان آموزش همگانی این معاونت برای ارائه هشدارهای پلیسی به دانش آموزان در شبکه شاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” مختار درخشان” در تشریح برنامه های معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در هفته ناجا گفت: این معاونت بیش از ۳۵۰ کارشناس و مربی آموزش همگانی دارد که تا پیش از شیوع بیماری کرونا در مدارس، مساجد، مراکز آموزشی، کارخانجات، کانون های فرهنگی و هنری و … حضور یافته و آموزش ها و هشدارهای لازم در خصوص آشنایی با جرایم و آسیب های اجتماعی و نحوه پیشگیری از آنها را ارائه می کردند.

وی افزود: امسال اما به دلیل شیوع ویروس کرونا کارشناسان و مربیان آموزش همگانی پلیس از حضور در جمع دانش آموزان و مردم عزیز استان محروم شدند اما با این حال آموزش های خود را تعطیل نکرده و فعالیت های خود را در بستر فضای مجازی ادامه دادند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: پس از آنکه به دلیل شیوع ویروس کرونا شبکه شاد برای دانش آموزان راه اندازی شد هماهنگی هایی لازم با اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شد تا کارشناسان و مربیان آموزش همگانی پلیس با استفاده از این بستر بتوانند هشدارهای پلیسی را به دانش آموزان ارائه کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی گفت: نباید دانش آموزان را در این فضا به حال خود رها کنیم و حال که به دلیل شرایط ویژه مجبور هستیم تا این افراد را به سمت این فضا بکشانیم بایستی سواد رسانه ای آنها را نیز بالا ببریم.

وی عنوان کرد: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی برای آموزش شهروندان نیز اقدام به طراحی برنامه کاربردی در بستر گوشی های تلفن همراه با نام “اپلیکیشن آموزش همگانی پلیس” کرده که شهروندان می توانند این برنامه را از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی پلیس به نشانی police.ir و یاکافه بازار دانلود و بر روی گوشی های خود نصب کرده و از محتواهای آموزشی آن بهره مند شوند.

سرهنگ درخشان همچنین از ارائه خدمات مشاوره ای پلیس اصفهان در بستر فضای مجازی خبر داد و گفت: سال های گذشته کارشناسان مشاوره پلیس به مناسبت هفته ناجا به میان مردم رفته و با دائر کردن ایستگاه های سیار به ارائه رایگان خدمات مشاوره ای در موضوعات مختلف می پرداختند اما امسال این فعالیت ها نیز به سمت و سوی استفاده از بستر فضای مجازی کشیده شده است.

این مقام انتظامی از راه اندازی سامانه پلیس پاسخگو در مرکز مشاوره آرامش با هدف پاسخگویی به نیازهای مشاوره ای شهروندان با شماره تلفن ۰۹۶۵۸۰ و شماره تلفن ۲۱۸۲۵۶۳۰ خبر داد و گفت: علاوه بر این پیام های مشاوره ای پلیس در بستر شبکه اجتماعی سروش به نشانی @sedaye_paye_aramesh نیز ارائه می شود و شهروندان با مراجعه به این کانال می توانند از مطالب و محتواهای آن بهره برداری کنند.

سرهنگ درخشان خاطر نشان کرد: کارشناسان مشاوره پلیس در معاونت اجتماعی و کلانتری ها همچنین با رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی پذیرای شهروندان هستند و خدمات رایگان خود در زمینه های روانسنجی، مددکاری اجتماعی، مشاوره حقوقی، مشاوره روانشناسی و … را ارائه می کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، یکی از اقدامات مهم و قابل ستایش کارشناسان مشاوره پلیس که در کلانتری ها مستقر هستند را ایجاد مصالحه بین طرفین دعوا و جلوگیری از ارجاع پرونده به مراجع قضائی عنوان کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته توسط این افراد شاهد کاهش ۷۵ درصدی ارجاع پرونده های تشکیل شده در کلانتریها به مراجع قضائی طی مدت ۶ ماهه سال جاری بودیم.

این مقام انتظامی بیشترین پرونده های ارجاعی به واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری های پلیس اصفهان در نیمه نخست امسال که منجر به مصالحه شده را مربوط به موضوع اختلافات خانوادگی، نزاع و درگیری، اختلافات مالی و مسایل حقوقی عنوان کرد.

سرهنگ درخشان با بیان اینکه استفاده از مشاوره می تواند بسیاری از مسایل را حل و فصل کند گفت: به شهروندان توصیه می کنیم پیش از مراجعه به مراجع قضائی از خدمات مشاوره پلیس در کلانتری ها استفاده کرده و با گوش کردن به نظرات کارشناسان و متخصصان مسایل اجتماعی از بروز مسئله ای کوچک به مسایل بزرگتر و حادتر جلوگیری کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x