اجتماعی استان بهداشت بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

محسن مصلحی دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور: کادردرمان، هزینه مدیریت‌ غلط کرونا را می‌پردازد

محسن مصلحی دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور: کادردرمان، هزینه مدیریت‌ غلط کرونا را می‌پردازد.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور مطرح کرد: کادردرمان، هزینه مدیریت‌ غلط کرونا را می‌پردازد

دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور مطرح کرد:
کادردرمان، هزینه مدیریت‌ غلط کرونا را می‌پردازد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، با وجود وعده‌ها مبنی بر افزایش کادر درمان در دوران کرونا، دبیر شورای عالی نظام پزشکی می‌گوید حتی به تعداد انگشتان دست هم کادر بهداشت و درمان اضافه نشده است.
در موج سوم کرونا، هر روز رکوردهای تازه‌ای از قربانیان کرونا منتشر می‌شود. چندین روز متوالی است که آمار قربانیان کرونا از مرز ۲۰۰ نفر فراتر رفته است و دوباره ظرفیت تخت‌های بستری در مراکز درمانی به بالاترین حد خود رسیده‌اند. در این شرایط، کادر درمان بیش از هر زمان دیگری تحت فشار است.

هزاران نفر از نیروهای درمانی در حین خدمت به بیماران، خودشان هم به کرونا مبتلا شده و از چرخه ارائه خدمت خارج شده‌اند. هر بار که یک نیروی درمانی از چرخه ارائه خدمت خارج می‌شود، این اتفاق به معنی افزایش فشار کاری برای سایر نیروهای درمانی است. بسیاری از کارشناسان نظام سلامت هشدار می‌دهند که تداوم این شرایط برای کادر درمان در طولانی مدت امکان‌پذیر نیست.

محسن مصلحی، دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور در گفتگو با سپید به آخرین وضعیت کادر درمان در موج سوم کرونا اشاره می‌کند و از بی‌توجهی‌ها به جامعه پزشکی در شرایط سخت کرونا گلایه دارد.

او از نبود سیاست‌گذاری مشخص برای مقابله با کووید ۱۹ انتقاد می‌کند و می‌گوید: «نمی‌شود پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه رعایت نشود، نظارت‌ها را رها کنیم، حمایت مالی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه عملیاتی نشود، معافیت‌های مالیاتی صورت نگیرد، محدودیت سفرهای غیرضروری انجام نشود و کنترل تجمعات را رها کنند، سپس همه بار مقابله با کرونا را به بخش بهداشت و درمان منتقل کنند. این کار نوعی بی‌توجهی بزرگ به نظام سلامت و بویژه کادر بهداشت و درمان است.»

همچنین مصلحی با تاکید بر اینکه وعده‌های حمایت از جامعه پزشکی در مقام عمل محقق نشده است، یادآور می‌شود: «قرار بود در دوران کرونا نیروهای تازه نفس به کادر درمان اضافه شود تا از خستگی و فرسودگی بیشتر کادر درمان جلوگیری شود، اما می‌توانم بگویم در این مدت حتی به تعداد انگشتان دست هم نیرو به کادر بهداشت و درمان اضافه نشده است. حمایت‌های جانبی از کادر درمان هم انجام نشد و بسیاری از وعده‌ها به کادر درمان، شکل عملیاتی به خود نگرفت. همچنین حمایت‌های مالی هم از جامعه پزشکی صورت نگرفت و پرداخت یک سری حقوق و مزایا به کادر درمان هم متناسب با همان حداقل‌ها نیز پرداخت نشد.»

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x