اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

محمد رضا حبیبی رئیس کل دادگستری: با کنترل بازار و توجّه به نیازهای مردم کمتر شاهد نارضایتی یا اعتراض خواهیم بود

محمد رضا حبیبی رئیس کل دادگستری: با کنترل بازار و توجّه به نیازهای مردم کمتر شاهد نارضایتی یا اعتراض خواهیم بود

نقش سازمان ها در کاهش اعتراضات را نباید نادیده گرفت

محمد رضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان اصفهان: با کنترل بازار و توجّه به نیازهای مردم کمتر شاهد نارضایتی یا اعتراض خواهیم بود

نقش سازمان ها در کاهش اعتراضات را نباید نادیده گرفت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، محمد رضا حبیبی رئیس کل دادگستری کل استان اصفهان در دوّمین جلسه شورای پیشگیری استان در سال جاری درباره تجمعات و اعتراض های استان اصفهان در سال ۱۳۹۸خاطر نشان کرد: به منظور پیشگیری از آسیب به اموال عمومی در اعتراضات که این اواخر شاهد آن بودیم باید به مدیران هشدارهای لازم داده شود تا کم با لحاظ و اعمال توصیه های پدافند غیر عامل اقدامات پیشگیرانه را به عمل آورده و نسبت به هزینه کرد بودجه های اختصاصی اهتمام ورزند. بدیهی است مسئولیت مدیران بی توجّه به مسائل مربوط به حوزه امنیّت در صورت وقوع حوادث مشابه محل بررسی خواهد بود.

محمدرضا حبیبی به شرایط  سخت اقتصادی موجود و کاهش آستانه تحمّل مردم اشاره کرد و افزود: وضعیت کرونا و بحران های اقتصادی موجب فشار مضاعف به زندگی مردم شده که همین مسئله تحمل مردم، میزان کنترل و صبر آن ها را کاهش داده است به همین دلیل مدیران، پرسنل سازمان ها و ادارات موظف اند تا نسبت به پاسخگوئی و ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع توجّه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع آموزش در حوزه کارکنان و پرسنل حفاظت و حراست ادارات و نهادها اظهار داشت: برخی از این نیروها متأسفانه از تخصص های لازم بی بهره هستند که این نقصان در زمان قرارگیری در بحران ها خودنمائی می کند، به همین دلیل باید نسبت به اعطای آموزش و برگزاری دوره های تخصصی برای نیروهای این حوزه با کمک نیروی انتظامی و سایر مراجع ذیربط اقدامات لازم صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ، پرداختن به تولید و ارائه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در زمان مناسب را موضوع مهّم دیگری دانست و تصریح کرد: اگر اداره ها و سازمان های دست اندرکار در حوزه ارائه خدمات یا کنترل بازار به نیازهای مردم اهمیت دهند و اقدامات مناسب و به موقع معمول دارند، زمینه بروز برخی از نارضایتی یا اعتراض ها زایل خواهد شد.

حبیبی خاطر نشان ساخت: کلیه دستگاه ها، نهادها و مراجع باید هشدارهای پدافند غیرعامل در ارتباط با وظایف و تکالیف خود راجع به حفاظت و صیانت از آسیب ها در مواقع شکل گیری اعتراضات و تجمعات را جدی دانسته و اعتبارات مخصوص این بخش را در همین محل هزینه نمایند البّته بی توجهی به این موضوع موجب مسئولیت خواهد شد.

به گفته وی، تکریم و پاسخگوئی به ارباب رجوع در مراجع عمومی مانند دولتی، خدماتی، قضائی و سایر بخش ها ضرورت دارد که غفلت از آن موج نا آرامی و اعتراض را به همراه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری با اشاره به آمادگی نیروی انتظامی نسبت به آموزش پرسنل لازم است تمامی مراجع دولتی، خدماتی و قضائی و دیگر بخش ها نسبت به آموزش، تهیّه تجهیزات اوّلیه به منظور صیانت و کنترل موقعیت در هنگام بروز آشوب ها  تجمعات اقدام کنند.

حبیبی، تأمین به موقع و نظارت مستمر بر توزیع مناسب کالاهای اساسی همچنین قیمت اجناس را بسیار مهّم دانست و ادامه داد: کلیه مراجع و نهادهای متولی پس از دریافت ابلاغ موظف هستند تا نسبت به ارتقاء، افزایش حساسیت حفاظت و انجام وظایف در مواقع بروز تجمعات، آشوب ها و … اقدام نمایند .

سید رضا سجودی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان در ادامه درباره علل شکل گیری تجمعات و اعتراض های استان اصفهان طی سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: تجمعات غیر قانونی موضوعی است که باید برای حل آن وظایف وتکالیف دستگاه ها مشخص شود تا جهت رفع آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x