اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث شرق شمال غرب مرکزی

سرهنگ حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی: باند ۴ نفره سرقت از منازل آپارتمانی شهر اصفهان دستگیر شدند

سرهنگ حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی: باند ۴ نفره سرقت از منازل آپارتمانی شهر اصفهان دستگیر شدند.

باند ۴ نفره سرقت از منازل آپارتمانی شهر اصفهان دستگیر شدند

پایگاه خبری احوال نیوز ، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند ۴ نفره ای که با شیوه ای خاص اقدام به سرقت ۶ میلیارد اموال از منازل آپارتمانی کرده بودند خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین ترکیان” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت پول، طلا و ارز از منزل وی، تحقیقات در این خصوص توسط کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان انجام گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در ادامه تحقیقات با اشرافیت و هوشمندی بالای خود دریافتند خانمی طلای مسروقه ای را برای فروش به یکی از مغازه های طلافروشی سطح شهر اصفهان برده که بلافاصله وارد عمل شده و با احضار فرد مذکور مشخص شد ناپسری وی طلاجات را برای فروش به او داده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: پس از اظهارات این زن، ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی متهم را به همراه ۳ نفر دیگر از همدستانش دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه هویت سارقان با مدارک به دست آمده از منزل مال باخته مطابقت داشت اظهار داشت: متهمان سابقه دار ، بیکار و دارای اعتیاد به شیشه و هروئین هستند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص نحوه سرقت توسط متهمان گفت: این افراد پس از اینکه موفق می شدند با سؤاستفاده از غفلت ساکنان مجتمع های آپارتمانی وارد محل شوند زنگ درب منازل را زده و وقتی متوجه می شدند کسی در منزل حضور ندارد با شیوه کارت کشی، درب منزل را باز کرده و سرقت های خود را انجام می دادند.

سرهنگ حسین ترکیان با اشاره به اعتراف متهمان به ۱۱ فقره سرقت از منازل آپارتمانی، گفت: کارشناسان مربوطه ارزش اموال به سرقت رفته توسط متهمان را ۶ میلیارد ریال عنوان کردند.

این مقام انتظامی از شناسایی تمامی مال باختگان و تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و گفت: به شهروندانی که در منازل آپارتمانی سکونت دارند توصیه می کنیم از دربهای آکاردئونی برای حفاظ منازل خود استفاده کرده و قبل از ترک منزل از قفل کامل درب منزل خود اطمینان کامل حاصل کنند.

سرهنگ ترکیان، همچنین، خاطر نشان کرد: استخدام نگهبان برای مجتمع های آپارتمانی، نصب دوربین های مداربسته، استفاده از درب های ضد سرقت و آیفون های هوشمند، نگهداری طلاجات و وجوه نقد بسیار زیاد در گاوصندوق های قابل تعبیه در دیوار را از جمله مواردی هستند که می توانند در پیشگیری از سرقت منازل مؤثر بوده و باعث ناکامی سارقان در عملی کردن نقشه هایشان شوند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x