آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اجتماعی اردبیل استان اصفهان اقتصادی البرز ایلام بهداشت بوشهر تصاویر تهران جنوب چندر رسانه چهار محال و بختیاری حراسان شمالی حقوق بشر خراسان جنوبی خراسان رضوی خوزستان دین و اندیشه زنجان سمنان سیاسی سیستان و بلوچستان شرق شمال غرب فارس قزوین قم کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویر احمد گلستان گیلان لرستان مازندران مرکزی مرکزی هرمزگان همدان ورزشی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه یزد

جوانمردی به اسم نیست به عمل است…

در زمان انتخابات برخلاف منویات رهبری حرکت نکنید

جوانمردی به اسم نیست، به عمل است…

البته که قصه تازه‌ای نیست؛ زمان انتخابات که می‌شود برخی از کاندیداهای بی هنر و بی‌برنامه برای کسب رای و محبوبیت و درنهایت رسیدن به کرسی منافع شخصیشان، به هر آنچه که به دستشان برسد چنگ زده و تخریب می‌کنند. این روزها استفاده از القاب و عناوین مختلف جهت پیشی گرفتن هرچه سریعتر از دیگر رقبای خود در یک کارزار انتخاباتی و برهم زدن فضای جوانمردانه و جو سالم انتخاباتی توسط برخی مدعیان، جایی بسی سوال دارد.
متخصصان و دکترین ورزشی بر این عقیده‌اند که بازی جوانمردانه یک نظریه نیست بلکه نگرشیست که در رفتار نمود می‌کند و ورزشکاران می‌توانند با بازی جوانمردانه خود به بهتر شدن جهان و صلح در کشورها کمک کنند، اما متاسفنه روزهایی که پیش رو داریم روزهایی پر التهاب و تنشی است، چراکه شاهد آن هستیم که برخی از کاندیداهای محترم برای نشستن بر کرسی ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و برای رسیدن به منافع شخصیشان، اخلاق مداری و جوانمردی را کنارگذاشته و از سویی در جهت ‌تخریب و برهم زدن نظم حاکم بر فدراسیون حرکت می‌کنند تاخود را به ظاهر محبوب‌تر و دلسوزتر از دیگر رقبا در اذهان جامعه بدنسازی و پرورش اندام جای دهند اما شاید یا نمی‌دانند یا نمی‌خواهند که بدانند که هرگونه واکنش و تنش اخلاقی ناشی از ناآگاهی و شوهای تبلیغاتی، تبریست که بر ریشه جامعه بدنسازی وپرورش اندام کشور می‌کوبند.
گواه این صحبت‌ها، یکی از کاندیداهای انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام است که با وجود ادعای ولایت مداری و برخلاف منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت اصول رقابت و پرهیز از تخریب در زمان انتخابات، بجای آنکه دلسوز جامعه ورزش بدنسازی و پرورش اندام باشد، تخریب طرحی که توسط بسیاری از فدراسیون ها اجرا شده را برای خود پله ترقی و رسیدن به کرسی آمال و آرزوهای شخصی می داند. اما باید بداند که با سوء استفاده از جایگاه والای مربیان راه به جایی نخواهند برد.
برخی بدانند که نام ها و عنوان ها مهم نیست بلکه آنچه مهم است جوانمردی و رقابت در بازی سالم شایسته جامعه ورزشی است. تخریب، تهمت، افترا، تشویش اذهان عمومی، ترور شخصیت، دست و پا زدن به دروغ و….. از موارد آشکار تخطی از بازی جوانمردانه است. پس بیایید بازیگران نیکی در انتخابات باشیم چه رای دهنده باشیم چه نامزد انتخاباتی.

مهدی وزیری خبرنگار ورزشی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x