اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

پروژه همت آباد اصفهان به معنای باز آفرینی داخل شهر است / یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان برگزار شد

پروژه همت آباد اصفهان به معنای باز آفرینی داخل شهر است / یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان برگزار شد

یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان برگزار شد

شهر اصفهان نقطه خاص در کشور می باشد .

پایگاه خبری احوال نیوز ، جلسه علنی شورای شهر اصفهان با حضور مهمان ویژه قاری القرآن مدیر کل راه و شهر سازی  برگزار شد .

این جلسه با حضور علی رضا نصر اصفهانی ریئس شورای شهر اصفهان، زند آورعضو هیئت رئیسه ، نصیر ملت نایب رئیس شورای شهر اصفهان ، و تعدادی از نمایندگان شورای شهر در سالن کتابخانه مرکزی برگزار شد .

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری احوال نیوز، قاری القرآن مدیر کل راه و شهر سازی استان اصفهان در مورد شهر سازی گفت : عمده بحث مورد نظر شهر سازی بوده است .

استان اصفهان استانی پهناور و بزرگی که دارای بیشترین شهرها  در کشور می باشد .پس کلان شهری چون اصفهان به خاطر مرکز استان نسبت به شهرهای دیگر استان حجم بالایی نیازها در حوزه شهر سازی دارد .سعی شده به صورت ویژه شهرستانهای خاص تر رانسبت به شهرهای دیگر در استان داشته باشد . مدیر کل راه شهر سازی افزود : در سال ۹۸ کلا ۱۲۵۳ مصوبه در کمیسیون ماده ۵ که بالغ بر ۳۰۰  مصوبهمربوطه به استان  اصفهان و شهر اصفهان بوده است . در ۶ ماهه امسال هم ۲۲ % از مصوبات در کل استان مخصوص شهر اصفهان بوده است .

 علی نصر اصفهانی ریئس شورای شهر اصفهان با اشاره به پروژه های ملی عنوان کرد : در بخش حوزه راه نکته مکمل مترو بهارستان به خط اصفهان است که تا بخش سیلوها کامل شده و در حال ریل گذاری است .

بار جمعیت اصفهان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در مسیرهای دو شهر بهارستان و سپاهان شهر است . که سپاهان شهر نقطه مهم و استراتژیک دارد . در حوزه ساخت هم اقداماتی انجام دادیم که تا پایان امسال و در سال آینده کامل خواهد شد .

در حوزه مسکن : ۵۹شهر را تحت پوشش قرار دادیم تا قادر باشند در حوزه شهری خود مسکن و امکانات را در اختیار داشته باشند . وجود زمینهای دولتی و وامهای که در اختیار متقاضیان قرار میگیرد .

در آخر بحث : پروژه همت آباد که به معنای باز  آفرینی داخل شهر است که ۷۵ هکتار اراضی داخل شهر را شامل می شود که نگاه و توجه بیشتر به آن شود پتانسیل بالا و خوبی است که نگاه ویژه شهرداری می تواند پروژه موفقی ایجاد کند.

نصیر ملت نایب رئیس شورای شهر اصفهان ادامه داد: با طرحهای نیمه کاره نمی توانیم نیازها اصفهان را بر طرف کنیم در حالیکه این کلان شهر تنها با اتکا به توان مالی خود و عوارض شهروندان توانسته کارهای مستقلی انجام دهد .

با توجه به حساسیت ناژوان باید با مشاوران همکاری شود تا مشکلات حل گرددو اگر اینگونه نشود هزینه های سنگین که متهمل می شود . و بعد بار گذاری با اطلاعات کامل انجام دهیم .

وی ضمن اشاره به سیتی سنتر بیان کرد : این مرکز خرید بزرگ در ایام تعطیلی خیابانهای شمالی و جنوبی شهر را قفل می کند  و ارتباط بین شمال و جنوب شهر از میان خواهد رفت پس باید از یکی از محدوده های شهری در آن استفاده شود .

و گریزی به تعاونیهای مسکن هم زد و اینچنین عنوان کرد : تعاونی های کمک مردم هستند در حالی که اکنون بستر مناسب برای رانت های شدند که بارها از این بخش استفاده زیادی می کنند .

و در پایان به سوالات مطرح شده جواب دادند و این جلسه علنی بعد از پاسخ به سوالات به مسائل شورای شهر پرداخته و این جلسه تا ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه ظهربا تصویب چند طرح به جلسه خود  پایان داد.

رویا مردانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x